Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Automobilių ekspertai pataria, kur dėti labiau susidėvėjusias padangas – į galą ar priekį
Automobiliai / Transporto priemonės

Automobilių ekspertai pataria, kur dėti labiau susidėvėjusias padangas – į galą ar priekį

Kokios vasarinės padangos yra geriausios
Dalintis

Daugelis vairuotojų mano, kad naujesnes ar mažiau susidėvėjusias padangas reikia montuoti ant priekinės ašies – juk būtent priekiniai ratai dažniausiai varo automobilį ir užtikrina geresnį sukibimą su keliu. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo visiškai logiška, tačiau ekspertai įspėja: toks pasirinkimas gali sukelti pavojingas situacijas, ypač esant slidžiai kelio dangai. Kodėl iš tikrųjų svarbiau geresnes padangas dėti ant galinės ašies?

Stabdant ar manevruojant automobilio svoris pasislenka į priekį. Dėl to priekiniai ratai „prispaudžiami“ prie kelio, o galiniai ratai, priešingai, praranda kontaktą su paviršiumi. O jei galinės padangos taip pat susidėvėjusios, padėtis tampa kritinė. Galiniai ratai gali pradėti slysti, ir automobilis ims slysti. O slydimas yra tai, su kuo dauguma vairuotojų paprasčiausiai neturi įgūdžių susidoroti.

Kas nors gali paprieštarauti: o kaip dėl ABS ir stabilumo kontrolės sistemos (ESP)? Taip, jos padeda. Tačiau kai galinės padangos susidėvi, šios sistemos priverstos veikti anksčiau ir dažniau. Dėl to ne tik pailgėja stabdymo kelias, bet ir ESP priversta riboti variklio galią posūkiuose, o tai pablogina automobilio valdymą. Todėl, net ir naudojant šiuolaikinę elektroniką, labiau susidėvėjusias padangas geriau uždėti ant priekinės ašies, o geriausias palikti gale.

Padangos labai svarbu

Šis dalykas aiškiai aiškinamas Švedijos vairavimo mokyklose, kurios yra vienos geriausių pasaulyje. Ten vairuotojai mokomi ne „pagauti“ slydimą, o jo nesukelti. Mokymo centruose rodomos avarinės situacijos, atkreipiamas dėmesys į padangų nusidėvėjimą, demonstruojami mokomieji filmai. Nenuostabu, kad Skandinavijos keliai yra vieni saugiausių.

Žinoma, ideali situacija, kai visos keturios padangos dėvisi tolygiai. Norint tai pasiekti, reikia reguliariai sukti ratus – keisti jų padėtį pagal tam tikrą grafiką. Tačiau jei jau atsiranda skirtumas, prisiminkite svarbiausią dalyką: geriausios padangos grįžta atgal, be jokių klausimų. Tai gali išgelbėti ne tik jūsų automobilį, bet ir gyvybę.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...

Automobilio navigacija

Navigacijai su GPS atėjo galas. Vairuotojai privalo grįžti prie popierinių žemėlapių

Ar įsivaizduoji, kad viduryje kelionės tavo navigacija rodo, jog važiuoji per Kuršių...

Dreba automobilio vairas

Automobilis dreba važiuojant? Patikrinkite šiuos elementus

Vibracijos, jaučiamos važiuojant automobiliu, gali signalizuoti tiek apie nedidelius netikslumus, tiek apie...

Naujas kelio ženklas Lenkijoje F-24 / vivooo / Shutterstock.com

Lenkijoje vienas po kito dygsta nauji kelio ženklai. „Pamatysite F-24 ir gal prieš eismą nebevažiuosite?”

Pastaruoju metu didele problema tapo vairuotojai, kurie į greitkelį ar automagistralę įvažiuoja...