Baugu matyti, kiek daug automobilių pramonės įmonių pastaruoju metu patiria finansinių sunkumų. Net tokios milžinės kaip Vokietijos „ZF Friedrichshafen“ patiria sunkumų. Vien tik Vokietijoje daugiau kaip 50 000 darbuotojų turinti bendrovė priversta restruktūrizuotis. Su darbu bendrovėje atsisveikins iki 14 000 žmonių.
Kiekvienas automobilių pramonės gerbėjas su apgailestavimu stebi Europos pramonės padėtį. Vis daugiau įmonių nusprendžia uždaryti gamyklas ir dėl to masiškai atleisti darbuotojus. Dėl blogėjančios automobilių gamintojų būklės dalių tiekėjai neišvengiamai atsiduria krizinėje situacijoje. Puikus to pavyzdys – Vokietijos įmonės ZF Friedrichshafen padėtis. Detalių gamintoja paskelbė apie milžinišką darbuotojų skaičiaus mažinimą.
Vokietijos milžinė atleis tūkstančius darbuotojų. Ji praneša apie daugiamilijoninius nuostolius
Kaip praneša „Agrarheute“, ZF finansinė padėtis yra dramatiška. Jau kurį laiką bendrovė fiksuoja didžiulius nuostolius, siekiančius šimtus milijonų eurų. Vien 2024 m. gamintojo dalių pardavimai sumažėjo 11 proc., o tai reiškia, kad grynieji nuostoliai viršijo, atkreipkite dėmesį, vieną milijardą eurų! Todėl bendrovės vadovybė nusprendė imtis plataus masto restruktūrizavimo.
ZF generalinis direktorius Holgeris Kleinas (Holger Klein) oficialioje konferencijoje bendrovės būstinėje Frydrichshafene pristatė pirminį bendrovės pokyčių planą. Įgyvendinant šį planą net 14 000 darbuotojų iš 54 000 Vokietijos gamyklų darbuotojų turės atsisveikinti su savo darbo vietomis. Tačiau, kaip pabrėžia bendrovės atstovai, tai bus laipsniškas procesas, kuris truks kelerius ateinančius metus. Be to, bendrovė stengsis, kad jis būtų kuo mažiau skausmingas. Be kita ko, planuojama savanoriško atleidimo iš darbo programa su papildomomis išeitinėmis išmokomis.
Akivaizdu, kad gamintojo problemos yra susijusios su Europos ekonomikos sulėtėjimu ir automobilių sektoriui kylančiomis problemomis, įskaitant sumažėjusią naujų transporto priemonių, įskaitant elektrines, paklausą. Dėl to sumažėjo gamyba, taigi ir dalių užsakymų iš didžiausių ZF klientų, t. y. „Volkswagen“, BMW ar „Mercedes“.
ZF planuoja masinį darbuotojų atleidimą. Ar jie pasieks darbuotojus Lenkijoje?
Verta paminėti, kad ZF veikia ir Lenkijos rinkoje. Mūsų šalyje joje dirba apie 12 000 žmonių. Tačiau Lenkijos darbuotojai gali lengviau atsikvėpti. Darbuotojų skaičiaus mažinimas susijęs tik su Vokietijos gamyklomis. Deja, sunku prognozuoti, ar gamintojo padėtis pastebimai pagerės. Jei taip neatsitiks, dėl savo darbo vietų gali pradėti baimintis ir už Vokietijos Federacinės Respublikos ribų dirbantys asmenys.
Šaltinis: Moto.pl
Parašyti komentarą