Pastaruoju metu Lietuvos gyventojai susiduria su suaktyvėjusiais sukčiais. Jie telefonu prisistato siuntų pristatymo paslaugų darbuotojais (Omniva, DPD, LPexpress, Venipak ir kt.). Skleidžia informaciją apie tariamai gautus laiškus iš policijos. Šis sukčiavimo būdas tampa vis labiau paplitęs ir kelia rimtą susirūpinimą teisėsaugos institucijoms.
Policijos pareigūnai fiksuoja augantį pranešimų skaičių apie telefoninio sukčiavimo atvejus, kai piktavaliai apsimeta „Omniva” kurjeriais arba „Lietuvos pašto” darbuotojais. Skambintojai tvirtina, kad jiems pavesta pristatyti oficialų policijos laišką, taip bandydami pelnyti žmonių pasitikėjimą ir išgauti asmeninę informaciją.
Šiame straipsnyje išsiaiškinsime, kaip atpažinti tokius sukčiavimo bandymus, kokių veiksmų imtis sulaukus įtartino skambučio, ir kokias apsaugos priemones rekomenduoja specialistai, siekiant apsisaugoti nuo šių vis labiau tobulėjančių apgaulės schemų.
Skambučio metu sukčiai bando gauti pašnekovo asmens duomenis, prieigą prie interneto banko arba prašo patvirtinti tapatybę per Smart-ID programą. Policija įspėja, kad telefoninių sukčių tikslas – išvilioti pinigus.
Policija ragina gyventojus būti budrius. Jei sulaukėte įtartinų skambučių, nesileiskite į pokalbį! Kilus abejonių, gyventojai raginami pranešti apie sukčiavimą policijai ir užpildyti pranešimą čia.
Tarnyba taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad sukčiai savo schemose naudoja ir kitų valstybės institucijų pavadinimus.
Parašyti komentarą