Europa neturi gerų naujienų Elonui Muskui. Jo prekės ženklas parduodamas vis prasčiau ir prasčiau. Vien sausio ir vasario mėnesiais jo pardavimai sumažėjo perpus. Tačiau rinkoje yra ir daugiau kuriozų. Ar žinojote, kad Senajame žemyne parduodama daugiau elektrinių automobilių nei dyzelinių?
2025 m. vasario mėn. automobilių rinka Europoje susitraukė 3 proc. Tuo pat metu išaugo elektromobilių pardavimai. Jų dalis per pirmuosius du šių metų mėnesius padidėjo nuo 11,5 iki 15,2 proc. Tai reiškia, kad baterijomis varomų automobilių pardavimai išaugo 28,4 proc. O kai kuriose rinkose šuolis siekė net 41 proc. Europiečiai akivaizdžiai įtikėjo BEV automobiliais. Ar tai reiškia, kad „Tesla“ pagaliau pakeitė mažėjimo tendenciją?
2025 m. „Tesla“ pardavimai Europoje sumažėjo 49 proc.
Vos prieš metus elektromobilių pardavimų augimas Europoje būtų prilygęs tam, kad „Tesla“ pardavėjai nežinotų, į ką dėti rankas. Y modelis buvo geidžiamiausias modelis Senajame žemyne ir jis didele dalimi lėmė visos BEV rinkos rezultatus. Tačiau Muskas apdovanojo pats save. Ne tik JAV, bet ir Europoje. Todėl tai reiškia, kad šį kartą elektromobilių pardavimų augimas koreliuoja, tačiau su tolesniu „Tesla“ pardavimų mažėjimu. ACEA duomenys nepalieka jokių iliuzijų.
Vien tik 2025 m. vasario mėnesį Europoje „Tesla“ pardavė 11 743 automobilius. Per tą patį praėjusių metų laikotarpį rezultatas buvo praktiškai dvigubai didesnis. Tai reiškia, kad amerikiečių prekės ženklas savo rinkos dalį sumažino net perpus. 2024 m. ji sudarė 2,5 proc. šiandien ji siekia vos 1,4 proc.
Bendri sausio ir vasario mėnesių rezultatai taip pat neatrodo optimistiškai. 19 046 parduotų automobilių pardavimas daugiau ar mažiau reiškia, kad 49 proc. klientų išgaravo iš markės salonų.

Antrasis numeris yra HEV automobiliai. Dyzelinių automobilių parduodama mažiau nei elektrinių
Žinoma, ne tik elektromobiliai yra didieji laimėtojai, kalbant apie naujų transporto priemonių pardavimus Europoje. Senojo žemyno vairuotojai taip pat pamėgo hibridus. Klasikinius, o ne iš tinklo įkraunamus hibridus. Jų pardavimai ES 2025 m. sausio-vasario mėn. pasiekė beveik 600 000 vienetų. Priešingoje spektro pusėje yra vidaus degimo ir iš tinklo įkraunami hibridai.
ACEA duomenimis, 2025 m. didžiausias ES automobilių rinkos nuostolininkas yra dyzeliai. Jų pardavimai sumažėjo 28 proc. ir sausio-vasario mėn. buvo parduota tik 163 000 vienetų. Tai beveik 100 000 vienetų mažiau nei elektrinių automobilių. Galbūt nustebins tai, kad benzininių variklių pardavimai taip pat sumažėjo 20,5 proc., tačiau tai lėmė rinkos realijos. Šiandien dauguma benzininių variklių tam tikru mastu tampa hibridiniais. Tai reiškia, kad pardavimai pradeda pereiti į HEV kategoriją.
Šaltinis: Moto.pl
Parašyti komentarą