Motociklų garsas neturi aukso vidurio: arba jis gadina nervus, arba kaskart jį išgirdus plaukai šiaušiasi. Antroji grupė yra gana nišinė, o apskritai triukšmingi motociklai kelia problemų miestų aplinkoje, todėl Europos Sąjunga nusprendė jiems visam laikui padaryti galą.
EB 92.03 reglamentu įteisinamas istorinis pokytis, kuris turės įtakos ir motociklų pramonei, ir pagalbinei jos žvaigždžių papildymo – išmetimo vamzdžių – pramonei. Nuo šiol iš visų motociklų, pagamintų pagal naująjį kovos su tarša reglamentą, nebus galima išimti „DB Killer“.
Kas yra „DB Killer“?
Labiausiai pasikeitęs motociklų priedas yra išmetimo vamzdis. Kai kuriais atvejais tam, kad būtų įgyta šiek tiek papildomos galios, o dažniausiai tam, kad pagerėtų motociklo garsas.
Kaip matyti iš pavadinimo, DB Killer yra duslintuvas išmetimo vamzdžio viduje, paprastai tvirtinamas varžtais. DB Killer priverčia išmetamąsias dujas eiti per siauresnį, perforuotą kanalą, todėl sumažėja jų tūris. Daugeliu atvejų antrinės rinkos išmetimo sistemose yra nuimamas DB Killer, todėl per kelias minutes galima lengvai padidinti motociklo garsą.
Ką apie tai sako ES?
Naujasis EB 92.03 reglamentas. Išmetimo sistemų gamintojai turės laikytis šio naujo teisės akto ir nebegalės gaminti išmetimo sistemų, kuriose galima nuimti duslintuvą.
Šios priemonės taikomos gatvės motociklams, todėl gamintojai, norintys pardavinėti „Euro“ reikalavimus atitinkančius motociklus ir išmetimo vamzdžius, turės laikytis apribojimų. Vienintelė išimtis – sporto trasos. Jose bus galima naudoti tiesioginio išmetimo sistemas.
Ypač triukšmingi motociklai jau kurį laiką yra Europos Sąjungos dėmesio centre. 2016 m. priimtomis „Euro 4“ taisyklėmis tuščiąja eiga skleidžiamas triukšmas apribotas iki 80 dB. Į „Euro 5“ pradėta įtraukti važiavimo metu atliekami bandymai, o su naujomis „Euro 5+“ ir būsimomis „Euro 6“ taisyklėmis tikimasi, kad kontrolė taps vis griežtesnė.
Europos šalys jau kuria sistemas, skirtas triukšmo prevencijai savo miestuose. Tokiose šalyse kaip Prancūzija veikia triukšmo radarai, galintys nufotografuoti bet kurią transporto priemonę, viršijančią leistiną triukšmo lygį decibelais.
Tokiose šalyse kaip Austrija draudžiama važiuoti motociklais, kurių garsas viršija 95 dB, kai jie stovi; ši nuostata netaikoma automobiliams. Kitose šalyse, pavyzdžiui, Vokietijoje, savaitgaliais tam tikrais maršrutais ribojamas motociklų važiavimas ir jau kurį laiką naudojami triukšmo jutikliai, įspėjantys, ar motociklas kelia triukšmą, ar ne.
Šaltinis: xataka.com
Labai gerai, nes kai kurie „rokeriai“ vidurnaktį per miegamąjį rajoną pralekia, prikeldami visus gyventojus. Jei bukapročiai tai laiko alia bajeriu, tai taisyklės kaip tik jiems. Dieną, kurie mieste nelaksto 120km/h greiciu, nieko prieš neturiu, kiekvienam savo pomėgis.