Vyresnio amžiaus vairuotojų saugumo keliuose klausimas visuomet kelia daug diskusijų, nes natūralūs fiziologiniai pokyčiai su amžiumi gali turėti įtakos žmogaus gebėjimui vairuoti. Pagrindiniai eismo saugumo ekspertai atkreipia dėmesį, kad sulaukę tam tikro amžiaus kai kurie vyresnio amžiaus vairuotojai gali patirti sunkumų vairuodami, ypač sudėtingose ar dideliu greičiu važiuojančiose situacijose.
„Express“ pabrėžia, kad sulaukus 70 metų amžiaus vairuotojams gali būti sunkiau tinkamai reaguoti į greitai besikeičiančias aplinkybes keliuose, kuriuose vyksta intensyvus eismas.
Be to, ekspertai įspėja, kad eismo įvykio atveju vyresnio amžiaus vairuotojai dažniau patiria rimtesnių sužalojimų, o jų atsigavimo procesas gali užtrukti daug ilgiau. Tačiau, nepaisant šių įspėjimų, ekspertai tvirtina, kad nėra aiškiai apibrėžto amžiaus, nuo kurio asmuo turi atsisakyti vairavimo ir atiduoti vairuotojo pažymėjimą. Tai patvirtina ir Didžiosios Britanijos nelaimingų atsitikimų prevencijos draugija (RoSPA), kuri pažymi, kad senėjimas yra individualus procesas, ir kol vyresnio amžiaus žmogus išlieka sveikas ir pasitiki savo vairavimo įgūdžiais, nėra jokių objektyvių priežasčių atimti iš jo galimybę vairuoti.
Senėjimas yra individualus procesas, ir kol vyresnio amžiaus žmogus išlieka sveikas ir pasitikintis savo vairavimo įgūdžiais, nėra jokios objektyvios priežasties atimti iš jo galimybę vairuoti.
Be to, statistiniai duomenys rodo, kad sulaukus 70 metų amžiaus rizika patekti į eismo įvykį vairuotojui nėra didesnė nei kitų amžiaus grupių atstovams. Tiesą sakant, jaunesni vairuotojai dažnai keliuose patiria didesnį pavojų. Tačiau tyrimai rodo, kad maždaug nuo 70 metų amžiaus kai kuriems vairuotojams gali būti sunku įvertinti sudėtingas situacijas kelyje, kuriose reikia greitai reaguoti ir priimti sprendimus. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad su amžiumi organizmo trapumas didėja, todėl net ir nedidelių susidūrimų atveju vyresnio amžiaus žmonės gali patirti rimtesnių sužalojimų, o jų atsigavimo procesas paprastai būna ilgesnis.
Taigi saugaus vairavimo amžiaus klausimas išlieka individualus ir priklauso nuo daugelio veiksnių, ne tik nuo paso duomenų.
54 metai vairuoju mašinas,ir busus ir trackusir lengvasias .ir vazinet tekio ir Tokio. Ir Paryziuj.irManiloj ir visa JAV ISMAISES SU TRACK IR NETUREJAU NEI VIENOS AVARIJOJ.IR DABAR ESU 82 ,,,LIUOSIAI” I LT IŠ LONDONO PER35 VAL VIENAS UZ VAIRO NUVARAU.( 10 VAL MIEGU KELY) O RASOT KAD 70 M RIBA VAIRUOT.YRA INVALYDU IR 25 M RIBA. NE NUO METU PRIKLAUSO.SKAUDU SKAITYT ,SENJORUS PER ANKSTI NURASOT
Jei senjorai ir padaro avarijas, tai nukenčia tik automobilių skardos. O tie, kurie auto paverčia į metalo krūvą, pražudo nekaltus žmones, dauguma yra 18-30 metų.
Ką liečia šita tema,nekerta norėjau nusiųsti į feisbuką video kaip elgesi pareigūnai mieste,bet vis susilaikau, žinoma čia liečia pabaltyjį ir Lenkiją,suprantu kad pareigūnas automobiliu patruliuoja ir važiuoja mieste 30-40km greičiu,tik nesuprantu kodėl atra arba trečia eismo juosta,kur laisva pirma ir avinų banda pradeda ta pačia juosta iš pasko važiuoti nes bijo aplenkti,nes nežino ar čia 50,60,70 greitis ir galvoja kad turbūt 30 nes pareigūnai tokiu greičiu važiuoja. Va ir ekologija ir turim dirbtiną karštį nes ėra smegenų ir viens kitam pagalbos.
Šiais laikais ,manau regitros instruktorių ir įstatymų ir visos Europos problema yra kad sėdo važiuoti ir mokina vairuoti pagal navigacija o ne pagal ženklus,gaunasi visas dėmesys ne į kelią ir kelio ženklinimą o akis išpūtęs žiūri į navigaciją, kai gauna teises ir toliau važiuoja su navigaciją ir savam mieste,nes taip išmokė o kai teisės kišenėje tai ir navigacija ir tiktokas ir t.t ir nėra kada į kelią žiūrėti.Mano laikais kai nieko nebuvo ir mokino mus visus,žinoma buvo tikslas mus išmokit o ne verslas ar biznis, kad stebėk mieste ženklus,važiuosim link Klaipėdos ar Vilniaus ar t.t žinoma dar pas tave turėjo būti galvoje savo šalies žemėlapis,nors ir supistais rusų laikais, žinoma ir rusijos, šiai dienai tik navigacija,tiktokas ir t.t.Ir mūsų besmegeniai seimo nariai tipo dirba ir toliau kuria debilizmą „socializmą”.Tegul stato radarų,didina baudas,vistiek bus haosas keliuose, žinoma,jie tik to siekia kad daugiau surinkti baudų bet ne tolerancijos ir žmogiškumo faktoriaus nes prie ruso buvo tik degtinė o prie eurpos tik verslas,pinigai ir valdžios troškimas.
Čia kalta šiais laikais policija ir regitrų instruktoriai. Keliuose haosas, tik neamžius kaltas,o nėra skiepijama suvokimas apie greičius,srautus,leistiną greitį.Senjorai,sutinku važiuoja saugiai,bet nėra gero pareigūno patarimo,kad turi judėti su visu srautu leistinu greičiu,jei pvz. greitis leidžia važiuoti 90km,tai senjoras važiuoja 65-70,tas pats su jaunimu,tik iš kitos pusės,kur tarkim galima 90 jis atlėkė 110-130km. kol nepamatė pareigūnų arba radaro,pamatė,pasimetė ir dar baisiau už senjorą,pradėjo vilktis ant 50km greičiu, pravažiavo,gazas dugnas,kelyje vėl pareigūnai ar radaras staigus stabdis,dar šoko į kitą juostą,užkišo ir jis teisus.Supistais rusų laikais jei pirma juosta,mieste,laisva ir neskirta viešam transportui o tu važiuoji antra arba trečia pareigūnai daugiausia už tai bausdavo retai kada duodavo įspėjimą.Dabar miestuose su fūra praleki kamštyje pirma juosta,tai visų mėgėjų smegenų pusrutulis suveikia pavėluotai ir prasideda karas kelyje,nes jo niekas nemokino logikos kelyje ir pasiunta kad stovėjo kamštyje o fūra lėkė ur nulėkė.
Jei problema kad pasidaro senesni trapesni tai gal neleiskim ir į keleivio vietą.
Ką jūs čia nuspezat kolūkiečiai!!!Kas pagrinde daro sunkias ,kvailas avarijas??? Tik jauni,girti nesilaikantys nei taisyklių,nei žmoniškos kultūros. Vokietijoje važinėja labai solidaus amžiaus ir niekas nekelia kvalų klausimų
Važiuodamas bijau ne senjorų vairuotojų, bet jaunimo, kuris nardo juostomis, be jokių posūkio ženklų, dažnai taip sukeldamas avarines situacijas.
Baigiau važiavimus būdama 66 -rių, nors aplinkiniai patarinėjo dar neatsisakyti. Amžius ne rodyklis
Blogai parašiau patikslinu: būdama 86 – rių
O kur statistika ?
Bėda ne seniai ar jauniai, o per greitas važiavimas.
Nuo 80-ies metų vairuotojai važiuoja lėčiau, laikosi kelių eismo taisyklių galiojusių prieš 50 metų. 70 -meciai vairuoja saugiai, išskyrus ligos atvejus, kur gydytojai turėtų uždrausti vairuoti ir perduoti regitrai, o žmogus sąmoningai grąžinti vairuotojo teises.
Kodėl neminit statistika, nes vairuotojai 70++90 padaro žymiai mažiau auto įvykių, nei sakykim 18-35. Nebent tie vyresnieji turi rimtų sveikatos problemų. Pvz, UK nereikia tikrintis sveikatos, deklaruoja draudikams pats ir yra kondicijų sąrašas, kada draudžiama vairuoti bet išvažiuoti į gatvę be draudimo yra nusikaltimas.
Galima sutikti, kad be abejonės amžius vairavimui tikrai daro įtaką ir tenka pripažinti, kad ir reakcija ir matomumo kampas ir t.t. sumažėja, bet yra ir kitas, toks kaip patirtis, kuri vyresniam vairuotojui pagelbėja. Didžiausią įtaką be abejonės turi reakcijos laikas, nes pav, važiuojant 50 km. greičiu, automobilio stabdymo kelias yra beveik 14 metrų, o sustojimas dar tiek pat. Taigi esminis dalykas ir yra reakcijos laikas, kuris pas daugelį senjorų tikrai yra nebe toks kaip jaunystėje. Tačiau, mokslininkų duomenimis, moterų reakcijos laikas yra apie 1 sek. ilgesnis, nors yra išimčių, kaip ir su senjorais. Taigi, iš esmės manyčiau, o ir priimčiau įstatymus, nustatančius leistiną reakcijos ribą ir tai būtų teisinga visų atžvilgiu tiek senjorų ar moterų, tiek ir jaunesnių žmonių, nes ir jaunimo tarpe yra tokių, kurių reakcijos laikas yra daug didesnis nei senjorų nei merginų. O reakcijos laikas turėtų būti matuojamas atliekant vairuotojų medicininę patikrą. Mano tokia nuomonė. Beje esu jau beveik 69 metų, tad galiu vertinti objektyviai.
Manau, tai būtų galima diskriminacija dėl amžiaus
Gal pasidomėkite, kiek 20-30 -40 metų jaunuolių įvažiavo į viešo transporto stoteles,kartais su tragiškom pasekmėm nes nesuvaldė galingų automobilių, kiek lėkė didžiuliais greičiais ir deja žuvo apsivertę ar atsitrenkę į klūtį, pražudydami ir keleivius??
Pavojinga vairuoti 150 metų o iki gali važiuoti atsilošes
Gal tada ir jaunimui atminkite teisės,juk jie per jauni😪.Pagal statistiką jaunimas dažniau patenka į avarijas nei 70mečiai.
O kada pensininkams uždraus gyventi?
Tai tik laiko klausimas…
Galetumet ir automobili parupinti…
Kai valstybė garantuos nemokamas viešojo transporto paslaugas senjorams, tada jie laisvai atsisakys vairuotojo pažymėjimo nuo pensijinio amžiaus.
Idioto komentaras.
Tai man sulaukusiam senyvo amžiaus reikės važiuoti į Kauno klinikas, kas mane vežios ar jūs pusgakviai? Šitiem durniam kaip Dievas protą dalino, tai matyt prišiko į makaulę. Tikitės nebūti seni?
Vienintelis budas nuvaziuoti i miesta .vaistu maisto ir kitiems gyvunams pasaro.Ir senjoras tempia pescias 3km nuo stoteles namo .Noreciau pasiziureti i tuos ismincius kai jiems bus tas Netinkamas amzius vairuoti
Žinau viena senute vokietijo jai 107 metai važiuoja greitkeliu 150 ir visai dėmesio nekreipia aš jai sakau čia tik110 gali važiuoti man smagiau kai mano meras švilpia ir ka tu jai pasakysi vot tau ir vairuotojai kiti jauni padaro daug daugiau avarijų nei seni įpač gardžiai Jurbarkas kas darosi tam kelį lekia be galvos lenkia per ištisines linijas nekreipia dėmesio tuo keliu reiktų pastatyti nors pora radarų gal tada aprimtų
Senas vairuotojas visada geresnis uz jauna.senas arklys vagos negadina.neveltui si patarle sako.visi mes busime seni ir reikia gerbti vyresnius.kuris mato kad jau negali vaziuoti tai ir nevaziuos.daugiausiai avariju sukelia ereliai.del ju ir vyksta avarijos ir rekcija cia nepades jaigu tau lenda pris nosi.karyais ir norisi tokiam getai trenkti par nosi kad daugiau nenoretu is viso vaziuoti tegul pasigydo..
Nebrandi mastysena senas vaire. Ir truputi pataisysiu. Senus, arba nuvarytus arklius, sako, nušauna. O patyręs arklys tikrai vagos negadina.
Senas arklys vagos negadina, bet aria negiliai (papildyta patarlė).
Geras vairuotojas žinos, kada baigti vairuoti,nes geras ir protingas netures prieš ką pasirodyti o padarys taip kaip saugiau.
Ko nepasakysi apie Z kartą, kuri subresta tik 26 metų
Manau didžiausias pavojus iš nesubrendėliu su supuvusiais BMW.
Kiekvienas vis skirtingas.Jeigu išsižiojas buvo jaunesnis,tai senas visai išsiziojas.Žmogaus reakcija yra labai svarbi,jeigu reaguoja gretai į viską ,vadinasi važiuoti gali.Nezinau man 70 metų bet jų nejauciu , išgėrusi važinėjau niekas nesuprato .Jeigu jau durnas tai iki durnumo daug nereikia.
Geras vairuotojas žino kada jis blogas vairuotojas…
O jeigu 70-metis sėdės ant galinės sėdynės,tai jo kaulai bus stipresni?
75-80 turėtų vairavimo atsisakyti,mano nuomone.
Sesesdesim jau nevalna vairuot
Mono nuomonė, piemenims vairuotojo pažymėjimo ir mokymosi iš vis nereikėtų…🤣🤣🤣
Jauni ir mandri vyrai turėtų vežioti moteris į darbą,vaikus į mokyklą,senus tėvus pas daktarus, į sodą ,dar žmonas į grožio procedūras,tada būtų tvarka: studentai nevairuotų, moterys važiuodamos prabangiom mašinom neplepėtų,,o senių kaulai būtų laimingi.Deja…visiems reikia judėti ir būti tolerantiškiems. Bėda ne seniai, bėda nenormalus eismas.
kaip būsi 70 m ,galėsi atsisakyti.Kaip kuriems ,nepaisant amžiaus, reikėtų geriau nevairuoju ypač tiems, kurie vairavimo egzamino neišlaiko 5 ir daugiau kartų
Manau, reikia skatinti senius vairuoti, greitai važiuoti. Nereikės mokėti pencijų.
Kai sulauksi pensijos,galėsi lėkt. Jeigu iki tol neprisilakstysi.