Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės 72 proc. mažiau avarijų? Švediškos žiedinės sankryžos gali pakeisti miestų sankryžas ir pas mus
Automobiliai / Transporto priemonės

72 proc. mažiau avarijų? Švediškos žiedinės sankryžos gali pakeisti miestų sankryžas ir pas mus

Naujo tipo žiedinės sankryžos 2
Dalintis

Švedai daug dėmesio skiria saugumui ir netrukus pradės eksploatuoti visiškai naujo tipo žiedines sankryžas, kurios susidūrimo riziką sumažina 72 proc. Apžvelkime, kaip visą tai atrodo.

Dviejų „Hassel“ žiedinių sankryžų vieta Švedijoje

Teoriškai gali atrodyti, kad žiedinės sankryžos yra paprasčiausias ir saugiausias sankryžų tipas. Jose reikia gerokai sumažinti įvažiavimo greitį ir jos sklandžiai reguliuoja eismo srautą. Tyrimai tai patvirtina, tačiau patys vairuotojai turi kiek kitokią nuomonę – jie sako, kad kelių eismo juostų žiedinės sankryžos gali kelti nepatogumų.

Sena patarlė sako, kad „dviračio iš naujo neišrasi“. Daugelis inžinierių bandė išspręsti žiedinių sankryžų trūkumus, kad sumažintų susidūrimo vietų ir pavojingų situacijų skaičių persirikiuojant į kitą eismo juostą ar išvažiuojant iš žiedinės sankryžos. Švedijos inžinierius pristatė „dalijamo srauto žiedinę sankryžą“, kuri yra daug saugesnė.

Hasselio žiedinė sankryža

Švedų inžinierius Sebastianas Hasselblomas taip pat daug dėmesio skyrė susidūrimų tarp transporto priemonių, važiuojančių tiesiai iš kairės juostos ir važiuojančių į kairę dešine eismo juosta, problemai. Jis sukūrė savotišką visų standartinių žiedinių sankryžų ir turbininių žiedinių sankryžų privalumų derinį. Naujausias švedų inžinieriaus projektas gerokai sumažino susidūrimo vietų skaičių ir padidino pralaidumą.

Kaip važiuoti Hasselio žiedine sankryža?

Hasselio žiedinėje sankryžoje kiek įmanoma vengiama posūkių į dešinę. Vairuotojai aplink žiedinės sankryžos salą važiuoja taip, kad praktiškai neturi galimybės persirikiuoti tarp vidinės ir išorinės eismo juostų, o nuo įvažiavimo iki išvažiavimo toliau važiuoja savo eismo juosta.

Skiriamosios juostos skirtos tam, kad vairuotojas nuo įvažiavimo iki išvažiavimo važiuotų tinkama eismo juosta. Turbininėse žiedinėse sankryžose yra didelė rizika, kad vairuotojai persirikiuos ne ten, kur reikia.

Naujo tipo žiedinės sankryžos

Hasselio žiedinė sankryža didina pralaidumą ir yra saugesnė

Naujo tipo žiedinę sankryžą išbandė su Švedijos kelių administracija dirbantys inžinieriai. Kompiuterinis modeliavimas parodė, kad transporto priemonių, kurios gali pravažiuoti per tam tikrą laiką Hassel žiedinėje sankryžoje, skaičius, palyginti su kitų tipų žiedinėmis sankryžomis, padidėja maždaug 22 proc. Tačiau tuo privalumai nesibaigia – galimų susidūrimų skaičius sumažėjo 72 proc.

Dviejų Hasselio žiedinių sankryžų Švedijoje vieta

Koncepciniai Hasselio žiedinės sankryžos kūrimo darbai truko daugiau nei trejus metus, o po virtualių bandymų atėjo laikas tikriesiems bandymams. Švedijoje bus pastatytos dvi tokio tipo sąnkryžos – kelyje 55/E ir kelyje 55/Österleden. Viena iš šių vietų šiuo metu yra rekonstruojama. Hasselcirkeln puikiai dera su Trafikverket sukurtu keturių etapų principu.

Valdžios institucijos svarsto galimybę pastatyti dar daugiau Hasselio žiedinių sankryžų, tačiau pirmosios dvi vietos bus svarbiausios. Jei kompiuterinio modeliavimo rezultatai išliks tokie patys, bus pradėtos rekonstruoti kitos žiedinės sankryžos.

Šaltinis: Interia.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...

Automobilio navigacija

Navigacijai su GPS atėjo galas. Vairuotojai privalo grįžti prie popierinių žemėlapių

Ar įsivaizduoji, kad viduryje kelionės tavo navigacija rodo, jog važiuoji per Kuršių...

Dreba automobilio vairas

Automobilis dreba važiuojant? Patikrinkite šiuos elementus

Vibracijos, jaučiamos važiuojant automobiliu, gali signalizuoti tiek apie nedidelius netikslumus, tiek apie...

Naujas kelio ženklas Lenkijoje F-24 / vivooo / Shutterstock.com

Lenkijoje vienas po kito dygsta nauji kelio ženklai. „Pamatysite F-24 ir gal prieš eismą nebevažiuosite?”

Pastaruoju metu didele problema tapo vairuotojai, kurie į greitkelį ar automagistralę įvažiuoja...