Prestižinio „Car Design Award“ apdovanojimo žiuri oficialiai paskelbė 2025 m. nugalėtojus. Apdovanojimų ceremonija vyko Milano dizaino savaitės, vieno iš labiausiai gerbiamų renginių stiliaus, estetikos ir inovacijų pasaulyje, metu. Konkursas tradiciškai apėmė tris pagrindines kategorijas, o nugalėtojus išrinko patyrę automobilių žurnalistai iš pirmaujančių žiniasklaidos priemonių 11 šalių.
Car Design Award 2025 m.
Pagrindinėje serijinių automobilių kategorijoje nugalėjo „Ferrari“ dizaino komanda su savo naujausiu kūriniu – superautomobiliu „12Cilindri“. Šis automobilis buvo oficialiai pristatytas 2024 m. gegužę, tačiau dėl savo švarių linijų, klasikinių proporcijų ir galingo emocinio komponento, būdingo legendiniam italų prekės ženklui, jau sulaukė pasaulinio dėmesio. Ferrari 12Cilindri už nugaros paliko ne mažiau iškilius konkurentus: hiperautomobilį Bugatti Tourbillon su revoliucine hibridine jėgaine ir futuristinį elektrinį krosoverį KIA EV3, kuris sulaukė audringų atsiliepimų dėl drąsios masinio elektrinio mobilumo interpretacijos.
Koncepcinių automobilių kategorijoje aukščiausius ekspertų įvertinimus gavo „Lotus“ su projektu „Theory 1“. Šis parodomasis automobilis yra duoklė šlovingai markės praeičiai ir kartu demonstruoja jos pasirengimą ateičiai. Dizainą įkvėpė legendiniai „Lotus“ modeliai, įskaitant „Type 72“, „Esprit“ ir „Eleven“. Lotus Theory 1 koncepcinis automobilis patraukė dėmesį ne tik savo išvaizda, bet ir buvo giriamas už itin apgalvotą darbą su proporcijomis, paviršiais ir lengvumo ideologija. Jis aplenkė keletą garsių konkurentų, tarp kurių buvo ekstravagantiškas DS SM Tribute konceptas, prabangus BMW Skytop rodsteris, radikalus Jaguar Type 00 ir rafinuotas Renault Embleme.
Atskiroje kategorijoje, skirtoje bendrai prekės ženklo dizaino kalbai, šių metų „Car Design Award“ žiuri pripažino Prancūzijos bendrovę „Renault“. Būtent jos stilius, vizualinis nuoseklumas ir gebėjimas transformuotis išlaikant prekės ženklo DNR buvo pripažinti harmoningiausiais.
Renault pavyko aplenkti antrąją vietą užėmusias Dacia ir Hyundai, taip pat Cupra ir Genesis, kurios pasidalijo bronzos poziciją. Pasak organizatorių, „Renault“ pergalė – naujojo dizaino direktoriaus Gilles’io Vidalio pasiaukojamo darbo rezultatas, kuris sugebėjo permąstyti prekės ženklo išvaizdą pasitelkdamas modernizuotus elementus, išlaikančius tęstinumą su praeitimi ir kartu atitinkančius ateities poreikius.
Oficialiame konkurso interneto svetainėje paskelbtame pranešime teigiama, kad šių metų „Car Design Award“ rezultatai įrodo, jog parašas, inovacijos ir pagarba paveldui išlieka pagrindiniais sėkmės kriterijais automobilių dizaino pasaulyje. Šis apdovanojimas ir toliau išlieka svarbiu pripažinimo ženklu komandoms, formuojančioms naujos kartos automobilių estetinę kalbą.
Šaltinis: Car Design Award
Parašyti komentarą