Bendrovė „Tesla“ sparčiai praranda pozicijas pagrindinėje elektromobilių rinkoje – Kinijoje. Pirmąją balandžio savaitę (nuo kovo 30 d. iki balandžio 6 d.) amerikiečių prekės ženklo pardavimai šioje šalyje buvo 12,5 karto mažesni nei jo pagrindinio konkurento, Kinijos milžino BYD, pardavimai.
Šis atotrūkis iš esmės panaikina bet kokias kalbas apie šių prekės ženklų konkurenciją: Tesla nebėra lyderė ir net nėra pirmajame trejetuke. Savaitiniame elektrifikuotų automobilių pardavimų Kinijos rinkoje reitinge ji atsidūrė dešimtuko pabaigoje, pralaimėdama net palyginti naujiems rinkos dalyviams, tarp jų „Deepal“, AITO, „Xiaomi“, „Leapmotor“, „Li Auto“ ir „Xpeng“. Net pranašumas prieš Zeekr ir Denza pasirodė esąs nereikšmingas.
Pirmosios balandžio savaitės duomenimis, BYD pardavė 45 100 naujos energijos transporto priemonių, o Tesla – tik 3 600. Tai didžiausias atotrūkis tarp šių dviejų prekės ženklų pastaruoju metu. Verta pažymėti, kad į statistiką dabar įtraukti ne tik visiškai elektriniai modeliai, bet ir iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai, kuriuos Kinijos automobilių gamintojai aktyviai reklamuoja ir gamina, taip dar labiau padidindami jų pardavimus. Beje, tą savaitę Kinijoje iš viso buvo užregistruota 337 000 lengvųjų automobilių, iš kurių lygiai pusė buvo elektrifikuoti.
Tesla, nepaisant pasaulinio elektrinės revoliucijos flagmano įvaizdžio, susiduria su rimtais sunkumais Kinijoje, kur auga konkurencija ir vietinių markių populiarumas. Ypač pastebima, kad Tesla pardavimai pasižymi nereguliarumu: palyginti su paskutine kovo mėnesio savaite, pardavimai sumažėjo penkis kartus. Tokie svyravimai susiję tiek su Elono Musko logistikos specifika, tiek su vietos platinimo strategijomis. Tačiau net ir turint omenyje šiuos veiksnius, kritimas yra pernelyg staigus, kad jį būtų galima paaiškinti vien pristatymo grafiko pokyčiais.
Ypač didelį nerimą kelia tai, kad Kinijos elektrifikuotų automobilių rinka nuolat augo. Tos pačios savaitės duomenimis, tokių automobilių dalis per metus padidėjo 5 %. Kitaip tariant, „Tesla“ ne tik praranda pagreitį – ji praranda pozicijas dinamiškai augančioje rinkoje. Tai reiškia, kad Kinijos vartotojai vis dažniau renkasi vietos gamintojus, o ne amerikietišką prekės ženklą, kurie ne tik neatsilieka savo technologijomis, bet dažnai jį pranoksta vietos pritaikymu, funkcionalumu ir kaina.
Patys statistiniai duomenys, pasak šaltinio, Kinijos žiniasklaidoje oficialiai nebeskelbiami dėl Kinijos automobilių asociacijos spaudimo. Tačiau ji ir toliau pasirodo viešojoje erdvėje ir yra naudojama analizei. Tai dar kartą pabrėžia atvirų informacijos šaltinių svarbą stebint tikrąją rinkos padėtį, kai oficialūs kanalai kartais patiria politinį ar komercinį spaudimą.
Taigi, Tesla atsidūrė tokioje padėtyje, kai jos rinkos dalis Kinijoje sparčiai mažėja, nepaisant bendro elektromobilių segmento augimo. Norint išlaikyti bendrovės pozicijas Kinijoje, kuri yra viena svarbiausių pasaulio elektrinių transporto priemonių pramonės rinkų, gali būti labai svarbu permąstyti strategiją, peržiūrėti pardavimo modelius ir galbūt lokalizuoti gamybą.
Šaltinis: carnewschina.com
Parašyti komentarą