Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

To tikrai nesitikėjote. Europos Sąjunga nori uždrausti anglies pluoštą automobiliuose

3 min. skaitymo

Europos Sąjunga nori uždrausti naudoti anglies pluoštą automobilių pramonėje. Tokios taisyklės būtų įvestos kartu su nauja direktyva dėl eksploatuoti netinkamų transporto priemonių (angl. ELV – end-of-life vehicle), skirta eksploatuoti netinkamoms transporto priemonėms. Tai kelia grėsmę ne tik lengviesiems sportiniams automobiliams, bet ir … sunkiasvoriai elektriniai automobiliai.

Kas yra tvirtesnis už plieną, bet lengvesnis už aliuminį? Anglies pluoštas, plačiai naudojamas automobilių pramonėje, Europoje gali būti cenzūruojamas. Europos Parlamentas šiuo metu rengia eksploatuoti netinkamų transporto priemonių teisės aktų pataisą ir nori į ją įvesti šio kompozito draudimą. Priešingai nei įprasta, tai tragiška žinia ne tik sportinių automobilių gamintojams, bet ir didesniems elektriniams automobiliams.

Anglies pluoštas atsiranda ne tik sportiniuose automobiliuose

Anglies pluoštas turi vieną didelį trūkumą – tai palyginti brangi medžiaga. Vis dėlto jos naudojimo automobilių konstrukcijoje nauda tokia didelė, kad gamintojai dažnai atsigręžia į anglį. Priežastys yra dvi: tvirtumas ir lengvumas. Dėl šių savybių anglis yra ideali medžiaga, pavyzdžiui, sportinių automobilių monokoko (kėbulo korpuso) konstrukcijai, kur svarbus kiekvienas sutaupytas kilogramas.

Antroji šios medžiagos naudos gavėjų grupė – elektrinės transporto priemonės. Kodėl? Dėl perteklinio svorio, kurį sukelia sunki traukos baterija, čia taip pat būtina mažinti svorį – perteklinis svoris sutrumpina automobilio ridą. Žinoma, dėl anglies pluošto kainos neturėtume jo tikėtis pigiuose miesto elektromobiliuose. Kitas dalykas – šie automobiliai paprastai būna lengvi, todėl jie vis dar turi buferį dėl elektrifikavimo atsiradusiems papildomiems kilogramams.

ES uždraus anglies pluoštą

Kodėl Europos Sąjunga nori uždrausti anglies pluoštą?

Nepaisant to, kad anglies pluoštas automobiliuose naudojamas taip plačiai – ne tik siekiant atitikti išmetamųjų teršalų normas, nes lengvesni automobiliai vis dėlto sunaudoja mažiau degalų ir (arba) energijos – Europos Parlamentas svarsto galimybę uždrausti šį kompozitą, nes mano, kad jis yra pavojingas. Priežastis? Problemiškas perdirbimas. Naujos eksploatuoti netinkamų transporto priemonių direktyvos redakcijos rengėjai nurodė, kad utilizuojant su derva surištas pluoštas patenka į orą. Skraidantys gabaliukai gali ne tik dirginti odą ir gleivinę, bet ir trukdyti mašinoms.

Automobilių pramonė turės laiko prisitaikyti – draudimas įsigalios tik 2029 m. Svarbu tai, kad anglies pluošto priskyrimas pavojingoms medžiagoms dar nėra galutinis sprendimas. Automobilių gamintojai sukėlė triukšmą dėl to, kad nėra paruoštų anglies pakaitalų – ekologiškų alternatyvų kūrimas dar tik prasideda (pavyzdžiui, pradedančiosios įmonės nori pakeisti anglies pluoštą linų kompozitais). Draudimas Europoje turėtų pasaulinių pasekmių, nes šiuo metu Japonija yra didžiausia anglies pluošto gamintoja. Ar tai lengvų ir taupiai degalus naudojančių automobilių pabaiga?

Šaltinis: auto-swiat.pl

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus