Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Kodėl negalima laikyti rankų ant vairo ties „10 ir 14“ val.
Automobiliai / Transporto priemonės

Kodėl negalima laikyti rankų ant vairo ties „10 ir 14“ val.

Rankų laikymas ant vairo
Dalintis

Ar vis dar manote, kad rankos ant vairo 10 ir 2 padėtyje yra saugos standartas? Laikas persvarstyti šį įprotį. Kadaise tai buvo logiška, kai vairavimas iš tiesų reikalavo fizinių pastangų. Tačiau šiuolaikiniai automobiliai ir technologijos šį „standartą“ pavertė potencialiai pavojinga klaida.

Kas negerai su padėtimi „10 ir 2“

Dauguma šiuolaikinių automobilių turi oro pagalves. Avarijos atveju jos išsiskleidžia labai greitai ir stipriai. Jei jūsų rankos yra aukštai, jos pirmosios nukenčia – gresia lūžiai, išnirimai ir net veido sužalojimai. Tai ne grožinė literatūra, o realūs nelaimingi atsitikimai.

Be to, dėl vairo stiprintuvo ir elektronikos šiuolaikinis vairavimas tapo daug lengvesnis. Nebereikia „kovoti“ su kiekvienu posūkiu. Optimali rankų padėtis šiandien yra 9 ir 3 ar net 8 ir 4. Tai užtikrina geresnę reakciją, manevringumą ir sumažina traumų riziką.

10 ir 2 rankų padėtis sukuria kontrolės iliuziją. Tačiau, kai įvyksta kas nors netikėto, vairuotojas sugaišta brangias sekundes keisdamas rankeną. O tai labai svarbu avariniu atveju.

Vietoj to, žemesnės rankos leidžia veikti nedelsiant ir tiksliai – be nereikalingų judesių ir kontrolės praradimo.

Daugelis žmonių vis dar mokomi senamadiškai, neatsižvelgdami į tai, kad pasikeitė automobilių konstrukcija. Tačiau technologijos vystosi greičiau nei mokymo programos. Todėl turėtumėte pasitikėti ne tik patirtimi, bet ir šiuolaikinėmis saugumo žiniomis.

Įpraskite laikyti rankas šiek tiek žemiau – ties 9 ir 3. Jūsų alkūnės turėtų būti šiek tiek sulenktos, o pečiai atpalaiduoti. Iškart pajusite geresnį automobilio stabilumą ir kontrolę, ypač posūkiuose ar stresinėse situacijose.

Šiuolaikinis vairavimas – tai ne galia, o tikslumas. Ir jūsų gyvenimas gali priklausyti ne nuo to, kaip buvote išmokyti, o nuo to, kaip greitai prisitaikysite prie naujų sąlygų.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Kelių mokesčių rinkliavos / Tatiana Diuvbanova / Shutterstock.com

Būkite atsargūs atostogaudami. Vagys naudoja naują metodą vadinamą „prie vartų“

Policija Europoje vis dažniau įspėja apie naują vagių metodą, kuris daugiausia nukreiptas...

Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...

Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...