Vis labiau populiarėjant elektromobiliams vairuotojai klausia: ar reikia prižiūrėti elektros variklį? Juk nėra alyvos, filtrų, sankabos – tad gal galima tiesiog važiuoti be jokių rūpesčių? Sužinokime tai.
Elektros variklis – beveik nereikalaujantis priežiūros
Elektromobilio širdis – elektros variklis – yra daug paprastesnis nei tradicinis vidaus degimo variklis. Daugumoje modelių naudojami nuolatinių magnetų sinchroniniai varikliai, kuriuose beveik nėra susidėvinčių dalių. Vieninteliai elementai, kuriuos gali tekti keisti po labai ilgo eksploatavimo, yra guoliai.
Skirtingai nei benzininiame variklyje, čia nėra stūmoklių, vožtuvų, uždegimo žvakių ar diržų. Elektros variklio tarnavimo laikas gali siekti šimtus tūkstančių ar net milijonus kilometrų. Pavyzdžiui, „Tesla“ teigė, kad jos el. varikliai be kapitalinio remonto gali atlaikyti iki 1,6 mln. kilometrų, nors tai priklauso nuo eksploatavimo sąlygų.
Į ką dar reikia atkreipti dėmesį?
Nors pats elektrinis variklis prižiūrimas minimaliai, elektromobilyje yra ir kitų sistemų, kurias reikėtų prižiūrėti:
- Variklio aušinimas. Kai kuriuose modeliuose yra skysto aušinimo sistema – jos lygį reikėtų retkarčiais patikrinti.
- Pavarų dėžė arba transmisija. Kai kuriuose elektromobiliuose yra pavarų dėžės arba paprastos transmisijos, kurias reikia periodiškai sutepti.
- Programinė įranga. Atnaujinus automobilio programinę įrangą galima pagerinti veikimą ir net prailginti kai kurių komponentų tarnavimo laiką.
Pagrindinis elektromobilio privalumas – minimali priežiūra. Elektros variklio nereikia reguliariai prižiūrėti, tačiau nereikėtų pamiršti aušinimo, transmisijos tepimo ir programinės įrangos atnaujinimo. Tai leis jūsų elektromobiliui sklandžiai veikti daugelį metų.
Parašyti komentarą