ES Komisija nori pakeisti Direktyvą 2014/45/ES, kad senesni nei dešimties metų automobiliai ateityje turėtų būti tikrinami kasmet, o ne kas dvejus metus, kaip buvo iki šiol. Šie planai iš karto sulaukė kritikos.
Profesorius Stefan Bratzel iš Automobilių vadybos centro Bergisch Gladbacho ekonomikos kolegijoje žurnalui „Focus“ sakė, kad, kadangi Vokietijoje automobilių parkas vidutiniškai yra senesnis nei dešimt metų, tai turėtų paveikti daugumą savininkų.
Vidutinio amžiaus didėjimo priežastis yra tai, kad per metus pagerėjo automobilių kokybė. Todėl planuojama nuostata yra „niekas kitas kaip didesnis mobilumo mokestis“ ir papildoma finansinė našta vairuotojams.
ES Komisijos argumentas, kad dažnesnės techninės apžiūros padidins eismo saugumą ir eismo įvykių skaičius sumažės vienu procentu, eksperto neįtikino. Jis pareikalavo peržiūrėti tyrimus, kuriais remiamasi, ir jų metodiką.
ADAC atstovė taip pat sakė žurnalui „Focus“, kad „patikrinimų intervalų sugriežtinimas, ypač Vokietijoje“ nėra būtinas. Pagrindinio techninio patikrinimo apimtis pastaraisiais metais jau buvo išplėsta, siekiant atsižvelgti į sudėtingesnes transporto priemonių technologijas.
ADAC taip pat paaiškino, kad planuojama nauja tvarka daugeliui automobilių savininkų sudarytų papildomą finansinę naštą, nors tai nėra būtina techniniu požiūriu.
Tuo tarpu TÜV asociacija parėmė Briuselio iniciatyvą. Jos atstovė žurnalui sakė, kad 10–11 metų senumo automobilių grupėje beveik kas ketvirtas automobilis (23 proc.) pagrindinio techninio patikrinimo metu turi didelių arba pavojingų trūkumų. Tai pateisina dažnesnių patikrinimų būtinybę.
Šaltinis: Golem.de
Parašyti komentarą