Vienintelis egzempliorius pasaulyje – „Porsche 959“ kabrioletas, galintis transformuotis į klasikinį speedsterį, netrukus bus parduotas aukcione. Šią unikalią transporto priemonę, turinčią ne tik išskirtinį dizainą, bet ir nepaprastą istoriją, pasiūlys prestižinis aukcionų namas RM Sotheby’s.
Iš pradžių „Porsche 959“ modelis buvo gaminamas tik kupė kėbule, tačiau šis konkretus automobilis yra išskirtinis – jis buvo modifikuotas, kad taptų pilnaverčiu kabrioletu su elektriniu minkštu stogu ir nuimamu kietu stogu, laikomu specialiame dėkle.
Automobilio istorija susijusi su dviem lenktynininkais
Automobilio istorija prasidėjo nuo jo pirmojo savininko – vokiečių lenktynininko Jürgeno Lässig, kuris pateko į rimtą avariją. Nors automobilis buvo smarkiai apgadintas, jis nebuvo sunaikintas – jį įsigijo kitas autosporto atstovas Karl-Heinz Foistl, nusprendęs ne tik atkurti, bet ir iš esmės perkurti automobilį.
Jo iniciatyva ir technikų pagalba „Porsche 959“ buvo paverstas į unikalų kabrioletą, išsaugant visą techninį „Porsche“ DNR, tačiau pritaikant jį atviram važiavimui. Be to, automobiliui buvo suprojektuotas alternatyvus žemas priekinis stiklas, leidžiantis paversti jį į minimalistinį speedsterį – be šoninių langų, su sumažinta vėjo apsauga.

Išliko įspūdingi techniniai duomenys
Po variklio dangčiu – 2,8 l dviturbis variklis, išvystantis 450 AG. Iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per mažiau nei 4 sekundes, o jo maksimalus greitis viršija 300 km/val. – net ir šių dienų standartais tai labai įspūdinga.
Pirmasis pasirodymas – dar 1989 m. Frankfurte
Unikalus kabrioletas pirmą kartą buvo pristatytas 1989 m. Frankfurto automobilių parodoje, kur jau tuomet sulaukė daug dėmesio. Visa konversija buvo atlikta rankomis, naudojant originalius ar specialiai pagamintus komponentus, todėl bazinis „Porsche 959“ dizainas ir struktūra buvo išlaikyti maksimaliai autentiškai.
Vertė – iki 1,5 mln. dolerių
Aukcionas vyks Milane, kur šis nepakartojamas automobilis bus pristatytas kolekcininkams ir investuotojams. Ekspertai prognozuoja, kad jo kaina gali pasiekti 1,5 mln. JAV dolerių, atsižvelgiant į istorinę, techninę ir kolekcinę vertę.
Tai ne tik automobilis, tai – vienkartinis inžinerijos ir dizaino paveldas, apjungiantis „Porsche“ istoriją, lenktynių pasaulį ir kūrybišką automobilių atnaujinimo meistrystę.
Parašyti komentarą