Kol pasaulis žengia į dirbtinio intelekto epochą, kai kurios Lietuvos mokyklos vis dar gyvena… kaip prieš dešimtmetį. Valstybės kontrolierius skambina pavojaus varpais: vienu kompiuteriu kai kur naudojasi daugiau nei 10 mokinių. Skamba kaip pokštas? Deja, tai – realybė, kurią atskleidė valstybės auditas.
Skaičiai, kurie šiurpina:
- Kai kuriose mokyklose vienam kompiuteriui tenka net 21 mokinys
- Skaitmeninėms technologijoms kasmet skiriama… 6 eurai vienam mokiniui
- Specialiųjų poreikių mokiniams pritaikyta vos 4 proc. užduočių
- Neretai mokyklos skolinasi kompiuterius iš kaimyninių įstaigų, kad galėtų vykdyti testus
Tai ne skaitmeninė ateitis – tai skaitmeninis išlikimas.
„Skaitmeninė transformacija mokyklose įsibėgėja, bet ne visiems vaikams sudarytos lygios sąlygos,“ – sako valstybės kontrolierius Mindaugas Macijauskas.
Mokytojai: motyvuoti, bet be įrankių
93 % pedagogų teigia naudojantys skaitmenines priemones, tačiau didelė dalis – iš asmeninių resursų ar nežinodami apie nacionalines platformas. Mokytojai stokoja tinkamų priemonių dirbti su mokiniais, turinčiais regos, klausos, kalbos ar kitų sutrikimų. Tai reiškia, kad vaikai su specialiaisiais poreikiais – paliekami už borto.
„Eilės prie kompiuterio“ – kasdienybė šiuolaikinėje mokykloje
Kai kurioms mokykloms trūksta tiek kompiuterių, kad pasiekimų patikrinimus tenka organizuoti pamainomis, o mokiniai tiesiog nebetelpa į skaitmeninę erdvę. Kai kur – net nėra kam administruoti įrangos, nes trūksta techninio personalo.
Kodėl tai svarbu dabar?
Iki 2028 metų planuojama, kad bent 60 % mokyklų įsivertins savo skaitmeninę pažangą. Dabar šis skaičius – vos 17,5 %. Jei nebus imtasi sisteminių sprendimų, Lietuva rizikuoja turėti „dvipakopį“ švietimą, kur vieni vaikai mokosi su planšetėmis, o kiti – laukia prie senos stacionarios „dėžės“.
Skaitmeninė nelygybė = išsilavinimo nelygybė
Valstybės kontrolė ragina: būtina investuoti ne tik į techniką, bet ir į žmones – jų gebėjimą naudoti įrankius, kurti įtraukią, visiems prieinamą mokymosi aplinką.
Parašyti komentarą