Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Kodėl juodas transmisijos skystis kelia susierzinimą automobilių vairuotojams
Automobiliai / Transporto priemonės

Kodėl juodas transmisijos skystis kelia susierzinimą automobilių vairuotojams

Pavarų perjungimas
Dalintis

Kaip žinoma, šiuolaikinių automobilių transmisija reikalauja nuolatinio ir kruopštaus tepimo. Šią funkciją atlieka transmisijos skystis, kuris normaliomis sąlygomis yra skaidrus, rausvai rožinės spalvos. Laikui bėgant alyva gali patamsėti, tapti sodresnės raudonos arba šviesiai rudos spalvos. Tačiau gali būti situacijų, kai tepalas tampa tamsiai juodos spalvos, o tai patyrusiems vairuotojams kelia tikrą paniką. Paaiškiname su kuo tai susiję.

Pirmiausia ekspertai pažymi, kad juoda transmisijos skysčio spalva rodo, kad jo struktūra yra visiškai sunaikinta ir jis prarado tepimo savybes dėl ilgalaikio aukštos temperatūros poveikio. Tokioje būsenoje ji ne tik nustoja atlikti savo funkcijas, bet ir tampa pavojinga transmisijai.

„Juoda transmisijos skystis sukelia užburtą problemų ratą. Be tinkamo tepimo detalės pradeda trintis, o tai sukuria papildomą šilumą ir pagreitina skysčio gedimą“, – aiškina ekspertai.

Problemas su transmisijos skysčiu rodo ir kiti netiesioginiai požymiai, įskaitant keistus garsus (ypač neutralios pavaros metu), sunkumus perjungiant pavaras, savaiminį pavarų perjungimą, taip pat neįprastas vibracijas, girgždėjimą ir automobilio reakcijos vėlavimą paspaudus akceleratoriaus pedalą.

Jei pastebėjote, kad transmisijos alyva jūsų automobilyje tapo juodos spalvos, ją reikia nedelsiant pakeisti. Paprasčiausiai papildyti alyvos nepakaks – reikės visiškai pakeisti alyvą ir išvalyti sistemą.

Norint atlikti šią procedūrą, reikia nuimti padėklą ir išleisti seną skystį, pakeisti filtrą, įpilti šviežios alyvos pagal gamintojo rekomendacijas. Tuo pačiu metu griežtai draudžiama plauti sistemą aukštu slėgiu, nes tai gali įstumti smulkias daleles į jautrius transmisijos komponentus.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Kelių mokesčių rinkliavos / Tatiana Diuvbanova / Shutterstock.com

Būkite atsargūs atostogaudami. Vagys naudoja naują metodą vadinamą „prie vartų“

Policija Europoje vis dažniau įspėja apie naują vagių metodą, kuris daugiausia nukreiptas...

Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...

Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...