Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Nors tai daro kiekvienas motociklininkas, Vokietijoje šis manevras yra draudžiamas
Automobiliai / Transporto priemonės

Nors tai daro kiekvienas motociklininkas, Vokietijoje šis manevras yra draudžiamas

Ką draudžiama daryti su motociklais Vokietijoje
Dalintis

Vokietijoje motociklai negali vingiuoti kamščiuose ir apvažiuoti kitus automobilius. Kas tiksliai leidžiama pagal kelių eismo taisykles, kokios baudos taikomos ir kaip tai reglamentuoja kitos šalys.

Dažnai galima pamatyti motociklininkus, važiuojančius pro stovinčius automobilius kamšatyje. Ypač greitkeliuose ar miesto greitkeliuose daugelis motociklininkų naudoja tarp eismo juostų esančias spragas, kad galėtų greičiau važiuoti. Tačiau daugelis pamiršta, kad vadinamasis „vingiavimas“ Vokietijoje yra draudžiamas. Kas tai daro, rizikuoja gauti baudą, o kai kuriais atvejais netgi vairuotojo pažymėjimo atėmimą.

Motociklu vingiuoti eismo sraute: kas tiksliai draudžiama

Iš pirmo žvilgsnio vingiuoti motociklu eismo spūstyje atrodo nekenksminga. Tačiau iš tiesų toks elgesys pažeidžia keletą kelių eismo taisyklių. Dauguma atvejų tai yra neteisėtas lenkimas, ypač kai negalima išlaikyti privalomo šoninio atstumo. O tai tankioje spūstyje beveik neįmanoma.

Vokietijoje leidžiama lenkti tik iš kairės pusės – taip pat tik laikantis reikiamo šoninio atstumo. Praktikoje tai beveik neįmanoma, nes paprastai nėra pakankamai vietos. Motociklininkai taip pat negali važiuoti avarine juosta, kad išlaikytų atstumą. Ten jie galėtų trukdyti kitiems transporto priemonėms arba užblokuoti kelią gelbėjimo tarnyboms. Taigi, važiavimas per spūstį – net ir iš kairės pusės – daugeliu atvejų nėra leidžiama galimybė.

Motociklininkai taip pat negali naudotis gelbėjimo juosta – ji skirta tik policijai, ugniagesiams ir greitosios pagalbos tarnyboms. Kas vis tiek ja važiuoja, turi tikėtis didelės baudos, baudos balų ir vairuotojo teisių atėmimo.

Kamščių apvažiavimas motociklu

Kokios bausmės gresia Vokietijoje?

Kas bus pagautas važiuodamas per spūstį, šalyje gresia šios bausmės:

  • Neteisėtas lenkimas: 100 eurų bauda + 1 baudos balas – jei kyla pavojus kitiems, bauda padidinama iki 120 eurų. Jei sukeliamas eismo įvykis, bauda siekia 145 eurus.
  • Naudojimasis avarine juosta: 240 eurų bauda + 2 baudos balai + 1 mėnesio vairuotojo pažymėjimo atėmimas – jei trukdoma kitiems, bauda siekia 280 eurų, o pavojaus sukėlimas kitiems – 300 eurų. Jei sukeliama avarija, bauda siekia 320 eurų.
  • Važiavimas kelkraščiu: 75 eurų bauda + 1 baudos balas – jei kyla pavojus kitiems, bauda padidinama iki 90 eurų. Jei sukeliamas eismo įvykis, bauda siekia 110 eurų.

Reguliariai skamba reikalavimai suteikti motociklininkams daugiau judėjimo laisvės kamščiuose – pavyzdžiui, kelkraščiuose ar gelbėjimo juostose. ADAC atmeta tokius pasiūlymus. Priežastis: kyla pavojus, kad motociklai susirinks prie avarijų vietų ir užblokuos gelbėjimo tarnybas. Be to, toks elgesys gali paskatinti automobilių vairuotojus daryti tą patį. Tokiu atveju gelbėjimo juosta prarastų savo saugumo funkciją.

Prancūzija leidžia važiuoti tarp automobilių – taikant aiškias taisykles

Vokietijoje toks manevras yra aiškiai draudžiamas, tačiau Prancūzijoje yra kitaip. Čia nuo 2025 m. sausio mėn. tam tikromis sąlygomis leidžiama motociklams važiuoti pro spūstis. Tai leidžiama tik keliuose, kuriuose yra mažiausiai dvi eismo juostos kiekviena kryptimi ir kurios yra atskirtos viena nuo kitos – pavyzdžiui, greitkeliuose ar greitkeliuose. Motociklininkai gali važiuoti tik tarp dviejų kairiųjų eismo juostų.

Stovinčioje eismo spūstyje leidžiamas maksimalus greitis yra 30 km/h, lėtai judančioje eismo spūstyje leidžiamas greitis yra iki 50 km/h. Tai leidžiama tik dviratėms transporto priemonėms, kurių maksimalus plotis yra vienas metras.

Be to, ketinimas važiuoti turi būti aiškiai signalizuotas, pavyzdžiui, mirksint posūkio signalu. Kai eismas vėl tampa sklandesnis ir bent vienoje juostoje pasiekiamas 50 km/h greitis, motociklininkai turi vėl įsilieti į eismą. Ši taisyklė galioja visoje šalyje ir yra pagrįsta bandomuoju projektu, kuris anksčiau buvo išbandytas keliuose Prancūzijos regionuose. Už pažeidimus gresia 135 eurų bauda, taip pat ir užsienio vairuotojams.

Šaltinis: chip.de

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Kas atsitiks, jei elektromobilis išsikraus iki 0

Kai „Tesla” akumuliatorius išsikrauna iki nulio: technologijos ribos ir realybė

Elektromobilių era keičia ne tik mūsų kelionių pobūdį, bet ir verčia iš...

Didžiulis karštis automobilyje

Kaip atvėsinti automobilio saloną per karščius: 10 veiksmingų patarimų

Vasaros karščiai vairuotojams atneša ne tik saulėtą nuotaiką, bet ir nemalonią problemą...

Sunkvežimių dalys

Kas lemia sunkvežimio vairo mechanizmo ilgaamžiškumą?

Sunkvežimio vairo mechanizmas yra vienas svarbiausių komponentų, užtikrinančių saugų ir efektyvų transporto...

Apple iOS 26 su Meteo / Liudas Baronas / Vladimka production / Shutterstock.com

Lietuvos orai – tiesiai jūsų automobilio ekrane: Meteo.lt valdikliai atkeliauja į „Apple CarPlay“

Rudeniop orų stebėtojų laukia naujovės – vairuotojai, turintys „Apple“ įrenginius, galės naudotis...