Kinijos automobilių gamintojas BYD, kuris pastaraisiais metais tapo pagrindiniu elektromobilių ir hibridinių automobilių gamintoju, iki 2030 m. planuoja eksportuoti 50 % savo produkcijos už Kinijos ribų. Siekiant šio tikslo, bendrovė jau kuria savo automobilių laivyną, galintį gabenti didelius transporto priemonių kiekius, o tai yra beprecedentis žingsnis Kinijos automobilių rinkos dalyviui ir patvirtina rimtus prekės ženklo ketinimus plėstis pasauliniu mastu.
BYD ketina žymiai sustiprinti savo pozicijas Europoje ir Lotynų Amerikoje, rinkose, kurias tradiciškai kontroliuoja didieji tarptautiniai automobilių gamintojai. Bendrovės strategija numato ne tik gatavų modelių eksportą, bet ir aktyvią konkurenciją su pasaulinio lygio prekių ženklais, įskaitant „Volkswagen“, ‚Toyota‘, „Stellantis“ ir kitus. Reikšmingas faktas, kad jau 2024 m. 90 % iš 4,27 mln. parduotų BYD automobilių buvo parduoti Kinijos vidaus rinkoje, o tai rodo itin stiprią bendrovės poziciją šalyje. Tačiau būtent vidaus rinkos prisotinimas ir sparčiai auganti elektromobilių paklausa užsienyje skatina BYD aktyviai žengti į tarptautinę areną.
Antroje 2024 m. pusėje bendrovė pradėjo aktyviai diskutuoti su investuotojais apie galimybes žymiai padidinti eksporto apimtis. Šaltiniai, susipažinę su derybų eiga, praneša, kad įmonės viduje vyrauja tvirtas įsitikinimas, kad šiandien BYD savo produktų portfelyje turi modelių, galinčių tarptautiniuose rinkose pakartoti tą patį sėkmę, kuri buvo pasiekta Kinijoje. Tai ne tik naujos kartos elektromobiliai su pažangiomis akumuliatorių technologijomis, bet ir aukštos efektyvumo hibridai, kurie derina elektrinės traukos ir tradicinio vidaus degimo variklio privalumus.
Svarbūs momentai plėtroje
Svarbiausias momentas įmonės transformacijoje buvo Volkswagen aplenkimas Kinijos rinkoje 2024 m., po kurio BYD tapo pardavimų lyderiu šalyje, kuri yra didžiausia automobilių rinka pasaulyje. Šis strateginis pasiekimas ne tik sustiprino prekės ženklą šalies viduje, bet ir tapo svarbiu signalu tarptautiniams partneriams ir investuotojams: įmonė nebėra nišinė elektromobilių gamintoja, bet gali veikti vienu lygiu su žinomiausiais pasaulio automobilių gamintojais.
Pagal naująją pasaulinės plėtros strategiją BYD taip pat didina logistikos infrastruktūros pajėgumus. Bendrovė investuoja į savo specializuotų automobilių transportavimo laivų flotą, kuri leis sumažinti priklausomybę nuo išorės logistikos operatorių ir žymiai pagreitinti automobilių pristatymą į pagrindines rinkas. Toks požiūris jau taikomas Pietų Korėjos ir Japonijos automobilių gigantų, tačiau Kinijos bendrovei tai yra žingsnis į priekį ir jos globalių ambicijų brandos įrodymas.
Tarptautinės rinkos – ranka pasiekiamos
Taigi, BYD nebesitenkina vietos lyderio statusu. Bendrovė rengiasi sistemingai ir plačiu mastu plėstis į tarptautines rinkas, turėdama savo arsenale produktus, infrastruktūrą ir strateginę viziją, reikalingą konkuruoti su pasaulio automobilių pramonės lyderiais. Jei planas pasiekti 50 % eksporto bus įgyvendintas iki 2030 m., BYD taps viena didžiausių automobilių eksportuotojų pasaulyje, o tai bus svarbus etapas ne tik bendrovei, bet ir visai Kinijos automobilių pramonei.
Parašyti komentarą