Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Nuo liepos kai kurie vairuotojai turės problemų su savo automobiliais. Ką daryti – niekas nežino

4 min. skaitymo

Likus mažiau nei dviem mėnesiams iki liepos 7 d., kai įsigalios svarbūs pakeitimai dėl suklastotos ridos automobilių, dalis vairuotojų atsidurs itin keblioje situacijoje. Nuo šios datos techninės apžiūros metu automobiliai su suklastotais ridos duomenimis nebegalės gauti teigiamos išvados, o tai reiškia, kad jie negalės dalyvauti eisme. Nors pereinamasis laikotarpis tęsėsi dvejus metus, atsakymų į klausimus, ką daryti apgautiems vairuotojams, vis dar trūksta.

 

Nukentėję – baudžiami dar kartą?

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) šį pakeitimą inicijavo siekdama pažaboti ridos klastotojus. Tačiau, anot duomenų įmonės „carVertical“ eksperto Mato Buzelio, dažniausiai nukenčia eiliniai vairuotojai, kurie apie suklastotą ridą sužino tik techninės apžiūros metu.

„Negana to, kad automobilius su suklastota rida įsigiję vairuotojai jau ir taip yra apgauti ir nukentėję, didelis trūkumas dėl suklastotos ridos techninės apžiūros metu jiems sukels dar daugiau sunkumų. Ir blogiausia, kad jie paliekami be išeities. Vietoje edukacijos ir prevencijos yra galvojama apie dar griežtesnį baudimą, tačiau tai palies tik nieko neįtariančius pirkėjus ir tik tuos, kurių automobilių rida suklastota Lietuvoje“, – pabrėžia M. Buzelis.

„carVertical“ duomenimis, dėl ridos klastojimo lietuviai už naudotus automobilius permoka vidutiniškai 22,4 proc. Tai reiškia, kad 10 tūkst. eurų kainuojantis automobilis iš tiesų gali būti vertas tik 8 tūkst. eurų, o pirkėjas permoka daugiau kaip 2 tūkst. eurų.

 

Neaiškumas kelia nerimą

Didžiausią nerimą kelia tai, kad likus mažiau nei porai mėnesių iki tvarkos įsigaliojimo, nėra aiškiai komunikuojama, ką daryti vairuotojams, kurių automobilių rida bus pripažinta suklastota. Kaip jiems reikės elgtis, kad kitos apžiūros metu galėtų gauti teigiamą išvadą ir toliau naudotis transporto priemone?

„Didžiausias paradoksas yra tai, kad net Lietuvos transporto saugos administracija neįvardija, ką reikės daryti, kad automobilio rida nebekeltų problemų pakartotinos apžiūros metu. Niekas nesako, kas bus daroma, kai šimtai vairuotojų sulauks išvadų su dideliu trūkumu dėl neatitinkančios ridos. Geros reputacijos automobilių servisai bei oficialios gamintojų atstovybės nepasiūlys sprendimų, nes ridos koregavimas iš esmės yra nelegali paslauga. Vairuotojams neliks kitos išeities apart kreipimosi į juodąją rinką bei nelegalios veikos skatinimo“, – susirūpinimą išsako M. Buzelis.

Automobilis kurio rida suklastota

Kaip apsisaugoti ir ką daryti?

Nors dvejų metų pereinamasis laikotarpis buvo skirtas įspėti vairuotojus ir skatinti juos susigrąžinti realią ridą, o LTSA žadėjo šviesti visuomenę, aiškumo šiuo klausimu vis dar trūksta.

Norėdami apsisaugoti nuo ridos klastojimo ir kitų nemalonių staigmenų perkant naudotą automobilį, ekspertai pataria:

  • Tikrinti automobilio istoriją: Prieš perkant būtinai pasidomėkite automobilio istorija. Specializuotos platformos, tokios kaip „carVertical“, gali pateikti išsamią informaciją apie ridos pokyčius, avarijas ir kitus svarbius duomenis.
  • Kreiptis į patikimus autoservisus: Nuvežkite pasirinktą automobilį į geros reputacijos autoservisą. Patyrę specialistai gali ne tik patikrinti bendrą techninę būklę, bet ir peržiūrėti automobilio kompiuterio duomenis, kurie gali atskleisti ridos klastojimą.
  • Išbandyti automobilį: Prieš pirkdami būtinai išbandykite automobilį kelyje. Atkreipkite dėmesį į bet kokius neįprastus garsus, elgesį ar veikimo sutrikimus.

M. Buzelis pabrėžia, kad kovoti su ridos klastotojais būtina, tačiau atsakomybė už tai turi tekti būtent jiems, o ne jau nukentėjusiems ir apgautiems vairuotojams. Kol kas lieka neaišku, kaip bus sprendžiamos problemos, su kuriomis susidurs tūkstančiai vairuotojų po liepos 7 d.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus