Kaip pranešė Airijos Duomenų apsaugos komisija portalui Politico, Meta turi patobulinti privatumo politiką. Ši komisija prižiūri privatumo klausimus šalyje, kurioje yra pagrindinė WhatsApp motininės kompanijos Meta būstinė, todėl ji yra pirmasis kontaktinis taškas privatumo rūpesčių atveju. Tokie rūpesčiai kilo ir dėl reklamų WhatsApp programėlėje.
Reklamos WhatsApp? ES dar ne dabar
WhatsApp šią savaitę paskelbė, kad planuoja pradėti rodyti reklamas savo programėlėje. Tačiau Europos Sąjungos vartotojai gali atsikvėpti – reklamos čia neatsiras iki 2026 metų.
Priežastis – būtinybė atidžiai išanalizuoti, ar planuojamos reklamos atitinka griežtus Europos duomenų apsaugos reikalavimus. Iki tol ES liks be reklamų WhatsApp.
Airijos institucija blokuoja Meta. Pirmiausia derybos, po to sprendimai
Pasak Politico, Airijos Duomenų apsaugos komisija pirmiausia ves derybas su Meta ir kitomis Europos reguliavimo institucijomis. Tik po to bus priimti sprendimai dėl reklamų įvedimo.
Airijos institucija yra pagrindinė šioje byloje, nes Meta turi Europos būstinę Airijoje. Ši institucija tikrins, ar naujas WhatsApp pajamų modelis atitinka ES reikalavimus, ypač dėl naudotojų duomenų naudojimo reklamų personalizavimui.
Kituose regionuose reklamos atsiras greičiau
Nors Europa laimi laiko, likęs pasaulis nelaukia. Reklamos bus rodomos jau artimiausiais mėnesiais, bet tik tam tikrose programėlės vietose – „Statuso“ skiltyje ir „Kanalų“ apžvalgoje.
Vartotojai, susieję savo WhatsApp paskyrą su kitomis Meta paskyromis (pvz., Facebook ar Instagram), matys personalizuotas reklamas, paremtas surinktais duomenimis.
Privatumo ir WhatsApp pozicijos kontroversijos
Personalizuotos Meta reklamos ES jau daugelį metų kelia prieštaravimų. Europos Komisija ir organizacijos, tokios kaip noyb (None of Your Business), kritikavo įmonę dėl nepakankamų duomenų apsaugos mechanizmų.
Noyb primena, kad WhatsApp anksčiau buvo mokama – kainavo tik 1 eurą per metus – bet neturėjo reklamų. Po Metos įsigijimo programėlė tapo reklamos ekosistemos dalimi, kas kelia baimes dėl piktnaudžiavimo ir monopolistinės padėties socialiniuose tinkluose.
Parašyti komentarą