Remiantis nauju „Rhodium Group“ tyrimu, iki 2030 m. Indijos elektrinių keturračių transporto priemonių gamybos pajėgumai išaugs dešimt kartų – nuo dabartinių vos 0,2 mln. vienetų iki 25 tūkst. vienetų ir taps ketvirti pagal dydį pasaulyje po Kinijos, Europos ir JAV.
Niujorke įsikūrusi agentūra prognozuoja, kad per ateinančius penkerius metus Indijos elektromobilių gamybos pajėgumai viršys vidaus paklausą 11-21 lakh. Jos teigimu, norint konkuruoti su Kinija, norint orientuotis į eksporto rinkas, reikės „sumažinti sąnaudas“.
Be to, „Rhodium“ prognozuoja, kad iki 2030 m. Indijos elektromobilių paklausa sieks nuo 4 iki 14 lakh vienetų, t. y. nuo 1 lakh 2024 m. Pramonės skaičiavimais, Indijoje iš viso parduodama apie 60 lakh automobilių, o tai reiškia, kad elektrinių transporto priemonių (EV) skverbtis tarp keturračių sudaro 7-23 proc.
„Tai gerokai viršija 2030 m. prognozuojamą Indijos elektromobilių paklausą (kuri, priklausomai nuo politikos tempo ir baterijų sąnaudų, gali siekti nuo 430 000 iki 1,4 mln. transporto priemonių), o tai rodo būsimo eksporto potencialą. Šis postūmis atitinka vyriausybės strategiją „Padaryti Indiją pasauliui“, tačiau Indijos bendrovės turės sumažinti sąnaudas, jei nori konkuruoti su eksportu iš Kinijos„, – teigiama naujausioje ‚Rhodium‘ ataskaitoje “Global Clean Investment Monitor”.
Praėjusiais finansiniais metais Indijos elektromobilių gamintojai „Tata Motors“, „MG Motor“ ir ‚Mahindra‘ dominavo vidaus rinkoje ir, remiantis „Vahan“ prietaisų skydelyje pateiktais duomenimis, bendrai užėmė beveik 90 proc. rinkos.
„Indija tampa pagrindine žaidėja už Kinijos, Europos ir JAV ribų, aplenkdama Korėją ir Japoniją pagal numatomus pajėgumus“, – teigiama ataskaitoje.
Nors Japonija ir Pietų Korėja šiuo metu turi didesnius veikiančius pajėgumus – atitinkamai 11 lakh ir 5 lakh vienetų, abiejose šalyse statomi arba paskelbti pajėgumai yra riboti.
Tikimasi, kad iki 2030 m. bendras Japonijos pajėgumas sieks 14 lakh vienetų, o Pietų Korėjos – 19 lakh vienetų.
„Indija, derindama pramonės politiką su rinkos paskatomis ir protekcionistine prekybos politika, nubrėžė savitą elektromobilių pramonės plėtros kelią. Šalyje pradėtos taikyti subsidijos vartotojams, susijusios su griežtesniais vietinės gamybos reikalavimais, kartu su lengvatomis pažangių baterijų ir EV komponentų gamintojams ir pastangomis plėsti įkrovimo infrastruktūrą”, – teigiama ataskaitoje.
„Siekdama apsaugoti vietos gamintojus, Indija išlaikė iki 70-100 proc. importo tarifus visiškai sukonstruotiems elektromobiliams. Tokia apsaugos pozicija padėjo augti vietinei gamybai, tačiau taip pat ribojo vartotojų pasirinkimą ir didino išlaidas. Beveik 100 proc. Indijos elektromobilių gaminama vidaus rinkai”, – priduriama ataskaitoje.
Ataskaitoje pažymima, kad 2024 m. elektromobilių skvarba Indijoje sieks tik 2 proc., o Vietname ji šoktelėjo nuo 3 proc. 2022 m. iki 17 proc. 2024 m., daugiausia dėl vietos automobilių gamintojo „VinFast“.
Ataskaitoje pažymima, kad Indija „sparčiai tapo išskirtiniu žaidėju“ ir rodo „reikšmingą veiklą tiek elementų, tiek modulių srityje“. „Indija taps didžiausia modulių gamintoja už Kinijos, JAV ir Europos ribų, o jos pajėgumai jau yra dideli ir apie juos jau paskelbta“, – teigiama ataskaitoje.
Tačiau ji pridūrė, kad prognozuojamą Indijos baterijų augimą daugiausia lemia dar statomi arba neseniai paskelbti projektai, o tai „rodo, kad pastaruoju metu sparčiai auga, tačiau yra daugiau rizikos, susijusios su pristatymu“.
Iki 2030 m. Indijos baterijų gamybos pajėgumai atsiliks nuo Kinijos, Europos, JAV ir Kanados, tačiau viršys Pietų Korėjos, Malaizijos, Japonijos ir kitų šalių pajėgumus.
Parašyti komentarą