Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Primename: nuo 2026 m. dalis dyzelinių automobilių techninės apžiūros gali būti neįveikta
Automobiliai / Transporto priemonės

Primename: nuo 2026 m. dalis dyzelinių automobilių techninės apžiūros gali būti neįveikta

Dūmingumo patikra
Dalintis

Nuo kitų metų tam tikrų dyzelinių variklių automobilių savininkams kasmetinės techninės apžiūros metu teks susidurti su nauja kontrolės procedūra.

Pagal šią naują tvarką, atliekami kietųjų dalelių, t. y. suodžių emisijų matavimai. Tai leis tiksliau ir ekologiškiau stebėti transporto priemonių išmetamų teršalų lygį. Daugumoje techninės apžiūros centrų šie matavimai bus atliekami naudojant „Mahle“ firmos įrangą. Tokie įrenginiai prieinami ir įvairiuose autoservisuose, todėl bus užtikrinti vienodi ir kokybiški patikros standartai visoje šalyje.

Svarbu pažymėti, kad visi po 2013 metų pagaminti dyzeliniai automobiliai privalo būti su visiškai veikiančiu kietųjų dalelių filtru. Šis filtras yra svarbus automobilio išmetimo sistemos komponentas, kuris ženkliai sumažina į aplinką patenkančių kietųjų dalelių kiekį, taip prisidedant tiek prie aplinkos apsaugos, tiek prie teisinių reikalavimų laikymosi.

Nuo 2026 m. sausio mėn. lengvųjų dyzelinių automobilių savininkai turės atsižvelgti į pasikeitusią techninės apžiūros metodiką, pagal kurią bus nustatoma kietųjų dalelių koncentracija išmetamosiose dujose, o ne dūmingumas, kaip iki šiol.

Atsižvelgiant į tai, kad 12 metų ir naujesnių dyzelinių automobilių techninė būklė bei rida gali labai skirtis, leistinas kietųjų dalelių kiekis nustatytas palyginti aukštas – iki 1 milijono sąlyginių dalelių. Palyginimui, Vokietijoje ši riba yra net keturis kartus griežtesnė.

Tačiau tai nereiškia, kad automobiliai galės praeiti techninę apžiūrą be veikiančio kietųjų dalelių filtro. Jo nebuvimas arba gedimas ženkliai paveikia emisijų lygį, todėl automobilis neatitiks nustatytų normų.

Pagal naują metodiką kietųjų dalelių matavimai bus atliekami per 15 sekundžių, o variklis veiks laisvąja eiga. Kad ši matavimo įranga būtų naudojama Lietuvoje (ar bet kurioje ES valstybėje), jai reikalinga speciali programinė įranga, kurią „Inter Cars“ sukūrė bendradarbiaudama su įrangos gamintoju.

„Mahle PMU 400“ įrenginyje naudojama kondensacinė dalelių skaičiavimo technologija – viena moderniausių šioje srityje. Rinkoje taip pat prieinami kiti kietųjų dalelių matavimo įrenginiai, kurie veikia pagal skirtingus principus, pvz., nuolatinės srovės metodą.

Šis metodas pigesnis, ir tokius įrenginius siūlo keletas gamintojų. Tačiau aukščiausios tikslumo klasės įrenginius, tokius kaip „Mahle PMU 400“, šiuo metu siūlo tik dvi įmonės.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Kelių mokesčių rinkliavos / Tatiana Diuvbanova / Shutterstock.com

Būkite atsargūs atostogaudami. Vagys naudoja naują metodą vadinamą „prie vartų“

Policija Europoje vis dažniau įspėja apie naują vagių metodą, kuris daugiausia nukreiptas...

Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...

Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...