Naujausi Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenys už 2025 metų gegužę rodo atsargų optimizmą – po permainingos metų pradžios Europos Sąjungos naujų automobilių rinka rodo teigiamą dinamiką. Gegužės mėnesį registracijų skaičius ūgtelėjo 1,6 %, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Vis dėlto, bendri metų rezultatai vis dar šiek tiek atsilieka nuo 2024-ųjų. Svarbiausia šios statistikos žinia – ne bendras augimas, o fundamentalūs pokyčiai pačios rinkos viduje, kur vyksta dramatiška kova tarp skirtingų pavarų tipų.
Hibridai – rinkos karaliai
Didžiausia gegužės mėnesio naujiena – hibridinių automobilių (HEV) dominavimas. Šis segmentas ne tik išaugo įspūdingais 16 %, bet ir užsitikrino didžiausią rinkos dalį – net 34 %. Iš viso ES pirkėjai įsigijo per 315 tūkstančių naujų hibridų.
Tai aiškus ženklas, kad didelė dalis vairuotojų hibridus mato kaip saugų ir racionalų kompromisą pereinamajame laikotarpyje: jie siūlo mažesnes degalų sąnaudas ir taršą, tačiau nereikalauja keisti įpročių taip radikaliai, kaip grynieji elektromobiliai.
Ne mažiau įspūdingai atrodė ir kitų elektrifikuotų automobilių pardavimai:
- Elektromobiliai (BEV): Pardavimai šoktelėjo net 25 %, pasiekdami beveik 143 tūkst. registracijų. Tai rodo, kad ilgalaikė tendencija pereiti prie visiškai elektrinio transporto išlieka nepaprastai stipri.
- Įkraunami hibridai (PHEV): Šis segmentas pademonstravo absoliučiai rekordinį, net 47 % siekiantį augimą. Atrodo, kad „tilto” technologija, sujungianti geriausias vidaus degimo variklio ir elektros pavaros savybes, išgyvena tikrą renesansą.
Statistika:
- Hibridiniai automobiliai (HEV) – 315 597 vnt. (+16 %);
- Benzininiai automobiliai – 263953 vnt. (-19%);
- Elektromobiliai (BEV) – 142 776 vnt. (+25 %);
- Įkraunami hibridai (PHEV) – 87 301 vnt. (+47 %);
- Dyzelinas – 85 698 vnt. (-28 %);
- Kiti – 31257 (+34 %).
Pralaimėtojai: Dyzelino ir benzino eros pabaigos pradžia
Kol elektrifikuoti modeliai švenčia pergalę, tradicinių degalų šalininkams naujienos liūdnos. Būtent benzininiai ir dyzeliniai automobiliai buvo vieninteliai segmentai, gegužę fiksavę neigiamą dinamiką.
- Dyzeliniai automobiliai: Jų pardavimai krito net 28 %. Su vos 85 tūkst. parduotų vienetų dyzelinas tampa nišiniu produktu, kurio populiarumą galutinai pakirto taršos skandalai, griežtėjantys ekologiniai reikalavimai ir artėjantys draudimai didžiuosiuose Europos miestuose.
- Benzininiai automobiliai: Nors pagal pardavimų apimtis (264 tūkst. vnt.) jie vis dar antri, tačiau 19 % kritimas rodo, kad ir jų pozicijos sparčiai silpnėja.
Bendras vaizdas ir ką tai reiškia Lietuvai
Nepaisant sėkmingo gegužės mėnesio, bendras ES naujų automobilių rinkos vaizdas nuo metų pradžios išlieka trapus. Bendrai per penkis 2025 metų mėnesius užregistruota beveik 4,6 mln. naujų automobilių – tai 0,6 % mažiau nei pernai tuo pačiu metu. Tai rodo, kad rinka vis dar ieško stabilios augimo krypties po kelių sudėtingų metų.
Lietuvos vairuotojams ir pirkėjams ES tendencijos yra tiesioginis barometras. Ši statistika aiškiai parodo, kokie automobiliai dominuos ne tik naujų, bet ir naudotų automobilių rinkoje po 2–4 metų, kai šie modeliai iš Vokietijos, Prancūzijos ar Olandijos pasieks mūsų šalį.
Akivaizdu, kad Europos automobilių rinka ne tiesiog auga ar traukiasi – ji iš esmės keičia savo veidą. Vidaus degimo variklių dominavimo era baigiasi. Pirkėjo pasirinkimą vis labiau lemia ne tik kaina ar markės prestižas, bet ir pavaros tipas. Šiandienos statistika – tai aiškus signalas, kad investicija į dyzelinį ar net benzininį automobilį ilgalaikėje perspektyvoje tampa vis rizikingesnė, o elektrifikuotas transportas iš brangios egzotikos virsta logišku ir populiariausiu pasirinkimu.
Šaltinis: auto.24tv.ua
Parašyti komentarą