2027 m. „Renault“ planuoja atidaryti naują parodų centrą Flinse, netoli Paryžiaus, kuriame demonstruos išskirtinę istorinių transporto priemonių, meno kūrinių ir archyvinių dokumentų kolekciją. Lankytojai galės susipažinti galės susipažinti su unikaliu prekių ženklo paveldu, lankydamiesi ekskursijose ir teminėse parodose. Šis ambicingas projektas pristatys 125-erių metų bendrovės istoriją ir pabrėš jos poveikį automobilių inovacijoms bei mūsų kolektyvinei atminčiai.
„Manau, kad prekių ženklo stiprybė visų pirma kyla iš jo šaknų. Mūsų pramoninis ir kultūrinis paveldas remiasi 125 metų istorija ir šiandien tebėra nepaprastai aktualus. Jis kasdien įkvepia mūsų darbuotojus kurti ateities judumą. Galima sakyti, kad jis priklauso visiems, nes „Renault“ taip pat yra pasaulinės populiariosios kultūros dalis. Todėl norėjome paveldą atverti kuo plačiau – per dinamišką, visiems prieinamą patirtį. Naujasis centras skirtas šeimoms – tai erdvė, kur galima vaikštinėti tarp automobilių ir iš naujo atrasti nuolat kintančią istoriją: paveldą, kuriuo didžiuojamės ir kurį siekiame perduoti visapusiškai.“ Fabrice Cambolive, „Renault“ prekių ženklo generalinis direktorius
Pasinerkite į „Renault“ automobilių istoriją
„Renault“ pristato unikalų paveldą puoselėjantį projektą, kuriuo siekiama kuo platesnei auditorijai atskleisti turtingą pramoninį ir kultūrinį palikimą. Nuo 2027 m. kiekvienas galės pasinerti į Grupės istoriją. Projektas suteiks galimybę (iš naujo) atrasti ikoniškus modelius, kiekvienas iš jų pasakoja savitą istoriją – ne tik techninių inovacijų, bet ir visuomeninių pokyčių. Kadangi automobiliai formuoja miestus, gyvenimo būdą, meną ir kultūrą, jie taip pat yra kasdienybės liudininkai. Naujasis centras lankytojams primins asmeninius prisiminimus, susijusius su konkrečiais prekių ženklo automobiliais ar reklaminiais klipais, kurie jiems įstrigo atmintyje, bei leis pasigrožėti išskirtiniais „Renault“ fondo meno kūriniais. Būsimoji erdvė perteiks „Renault“ istoriją per patirtis, sąveikas, specialius renginius ir technologijas. Pavyzdžiui, prekių ženklo pasakojimas bus atskleidžiamas per virtualios realybės kelionę. Lankytojai patirs „Renault“ – prekių ženklo, kurio istorija glaudžiai susijusi su Prancūzijos istorija – nuotykį. Tai – unikali, įtrauki patirtis.
Šiai naujai erdvei „Renault“ pasirinko Flinso gamyklą, esančią vos už 40 kilometrų nuo Paryžiaus. Ši istorinė gamykla, atidaryta 1952 m., pagamino daugiau kaip 18 milijonų transporto priemonių. Ji liudija išskirtinę pramoninę istoriją, kurioje milijonų transporto priemonių atminimas susilieja su tvaresnio mobilumo ambicijomis.
Čia buvo gaminami tokie ikoniniai modeliai kaip „Dauphine“ (1950-aisiais), „Renault 5“ (septintajame ir aštuntajame dešimtmetyčiuose), „Renault 4“, keturios „Clio“ kartos ir „ZOE“. 2021 m. Flinsas virto „Refactory“ – pirmąja judumo žiedinės ekonomikos gamykla.
Tarp praeities ir ateities, tarp miesto ir pramoninio objekto
Ši nauja erdvė, įsikūrusi priešais pramoninį gamyklos kompleksą Flinso ir Elizabetvilio pakraštyje, taps jungtimi tarp miestų ir „Renault“ pasaulio, pratęsdama daugiau nei prieš 70 metų prasidėjusią istoriją. Ji sujungs miestus ir pramoninį objektą. Pastatą suprojektavo architektas Jacob Celnikier iš agentūros CGA. Jo architektūrinė koncepcija darniai dera su ortogonaliomis Bernard Zehrfuss – 1939 m. Romos premijos laimėtojo – suprojektuotos pradinės gamyklos linijomis. Priešingai nei ryškios horizontalios gamyklos linijos, naujoji vieta pasižymi aiškiomis vertikaliomis linijomis. Pastatas primena laiptus, sudarytus iš šešių tarpusavyje susikertančių gretasienių, kurių kiekvienas didėja tarsi rusiškos matrioškos. Dėl tokios struktūros fasadas tampa daugiasluoksnis, su atviromis angomis kiekviename aukšte – pro jas matyti visos kolekcijos mastas. Šis atviras, kviečiantis fasadas kontrastuoja su dideliais nepermatomais gamyklos tūriniais sprendiniais fone.
Tai bus gyva „Renault“ paveldui skirta erdvė, kurios šerdį sudarys 2 800 m² renginių salė, apsupta darbo, konsultacijų ir saugojimo zonų. Įspūdingiausioje zonoje – kolekcija: šimtai transporto priemonių eksponuojami ant specialių stelažų. Ant milžiniškų lentynų lyg pakibę automobiliai formuos savotišką sieną, kurią bus galima išvysti tiek iš renginių erdvės, tiek iš išorės – per angas fasade.
Renginių erdvė – tai didžiulė salė, kurios lubos kyla pakopomis – nuo įėjimo iki įspūdingos automobilių ekspozicijos ant stelažų. Pastate taip pat įrengtos automobilių restauravimo dirbtuvės bei atsarginių dalių ir įrangos saugyklos.
„Pirmą kartą „Renault“ atveria duris į savo paveldą – švęsdama daugiau nei 125 metus inovacijų, dizaino ir automobilių aistros – unikalioje, gyvoje ir visiems atviroje erdvėje. Lankytojų laukia stulbinanti patirtis: tūkstančiai objektų, šimtai meno kūrinių ir, svarbiausia, išskirtinė ikoniškų automobilių ekspozicija – jie išrikiuoti ant padėklų tarsi ore pakibusios brangenybės. Tai įspūdinga ekspozicija, verta šios nepaprastos istorijos, kuria norime pasidalyti.“Arnaud Belloni, „Renault“ prekių ženklo vadovas
UNIKALI KOLEKCIJA – ISTORIJOS LIUDININKĖ
„Renault“ paveldą sudaro ne vien transporto priemonės. Įmonė taip pat sukaupusi gausybę objektų, liudijančių prekių ženklo istoriją nuo 1898 m. Daugiau kaip 2 400 linijinių metrų archyvų – įspūdinga dokumentų ir daiktų kolekcija, atskleidžianti bendrovės raidą. Tarp tūkstančių kolekcijos objektų – plakatai, dizaino brėžiniai, miniatiūros ir žaislai, pedalais varomi automobiliai, taurės ir medaliai, knygos, sudarančios „Renault“ bibliografiją. Naujasis centras lankytojams leis atrasti visą šių archyvų vertę. Jie padės giliau suprasti prekių ženklo istoriją ir jo kūrinius.
Projektas taip pat atvers plačiajai visuomenei prieigą prie automobilių lobyno – kelių šimtų puikiai išsilaikiusių transporto priemonių. Rūpestingai saugoti ir restauruoti automobiliai atspindi visą „Renault“ istoriją – nuo pirmojo Louis Renault sukonstruoto automobilio „Type A“ 1898 m. iki prieškarinių modelių, „Formulės 1“ automobilių, ikoniškų „Alpine“ ir vizionieriškų koncepcinių modelių.
Daugiau nei pusė šių automobilių vis dar važiuoja – tai liudija kruopščią jų priežiūrą. Jau daugelį metų šeši kvalifikuoti technikai atsakingi už visos „Renault“ kolekcijos automobilių restauravimą ir techninę priežiūrą – kad kiekvienas modelis galėtų išriedėti į kelią ir papasakoti savo istoriją. Remiantis šia pripažinta patirtimi, naujajame centre veiks restauravimo dirbtuvės, skirtos tiek galios pavaroms, tiek kėbulo darbams.
Kolekcijos įvairovė liudija turtingą „Renault“ paveldą. Daugybė ikoniškų, kartais net retų objektų atskleidžia automobilių technologijų ir dizaino raidą per kelis dešimtmečius. Kiti – kadaise buvę populiarūs gaminiai – pažadins asmeninius prisiminimus ir emocijas. Kas iš mūsų neturi vizualinio ar juslinio prisiminimo apie kelionę į kaimą su R4 ar atostogas su R16?
Ši gyva kolekcija toliau plėsis – dalis jos bus atnaujinama, pirmiausia atsisakant pasikartojančių modelių. Gruodžio 6–7 d. tam bus surengtas aukcionas, kurį organizuos „Artcurial“.
„Renault“ taip pat priklauso keli šimtai meno kūrinių, kurie bus eksponuojami centre. Nuo ketvirtojo dešimtmečio „Renault“ buvo šiuolaikinio meno rėmimo pradininkė. Ši unikali meno kolekcija sukurta siekiant kurti tiltus tarp meno ir pramonės. Šį tikslą dar labiau pabrėžia 2024 m. birželį įkurtas „Renault“ fondas menui ir kultūrai. Fondo tikslas – išsaugoti esamą kolekciją ir ją atnaujinti bendradarbiaujant su šiuolaikiniais menininkais, taip stiprinant prekių ženklo, kaip meno globėjo ir kultūros veikėjo, vaidmenį. Fondo paskirtis – saugoti prekių ženklo paveldą ir remti šiandienos kylančius menininkus, ypač orientuojantis į gatvės meną, kuris glaudžiai susijęs su „Renault“ gaminiais.
„Renault“ fondas menui ir kultūrai – tiltas tarp automobilių pramonės ir meno kūrybos
Istorinę fondo kolekciją sudaro keli šimtai ikoniškų kūrinių, įskaitant Robert Doisneau, kuris visą karjerą palaikė glaudų ryšį su „Renault“, fotografijas, 1967 m. Arman kūrinį, paremtą „Renault 4“, Erró seriją, skirtą „Renault 5“, Victor Vasarely darbų kolekciją, Jean Dubuffet kūrinius, įkvėptus „Art Brut“ stiliaus.
Ši kolekcija atspindi įvairių meno krypčių, kurias rėmė „Renault“, istoriją, tarp jų:
- humanistinė fotografija, ypač Robert Doisneau, dirbusio „Renault“ nuo 1934 iki 1939 m.;
- naujasis realizmas (1960 m.), kurio atstovai Arman ir Jean Tinguely skulptūrose naudojo kasdienius objektus;
- naratyvinė figūracija – ypač Erró darbai, kuriuose derinamos popkultūros ir meno istorijos temos;
- „Op art“ – geometrinio abstrakcionizmo kryptis, sukelianti regimą judesio ar vibracijos efektą. Šio stiliaus atstovas Victor Vasarely 1972 m. sukūrė „Renault“ logotipą;
- Jean Dubuffet – tapytojas, skulptorius, „Art Brut“ idėjos autorius – skatino spontanišką kūrybą savamokslių menininkų ir marginalų rate.
Šiandien fondas taip pat remia šiuolaikinį urbanistinį meną – pavyzdžiui, Dan Rawlings kūrinius „Bourgeon“ ir „Accrescent“, sukurtus iš istorinio „Renault 5“ ir naujojo „Renault 5 E-Tech electric“, bei „Heritage“, kurį César Malfi sukūrė 2024 m. „Refactory“ Flinse, pasitelkęs „Scenic E-Tech electric“ šoninį skydą.
Lankytojai reguliariai turės galimybę susipažinti ar vėl atrasti šiuos stiprius meno kūrinius, simbolizuojančius dialogą tarp praeities ir ateities, meno ir pramonės.
„Gatvės menas yra šiuolaikinis atsakas į pradinę „Renault“ meninę viziją – jos palaikymą popmenui ir kinetiniam menui XX a. 7-ajame dešimtmetyje. Gatvės meno judėjimas perkėlė meną į gatves – padarė jį prieinamą kiekvienam. Tokiu būdu jis atliepia ir transporto priemonių gamintojo esmę – juk automobiliai taip pat „gyvena“ gatvėje. Ryšys tarp mūsų „populiariųjų“ vertybių ir gatvės meno – svarbus.“Catherine Gros, meno, paveldo ir mecenatystės viceprezidentė
Flinso teritorijoje neseniai įsikūrė menininkų rezidencija „Art Factory“, įkurta buvusiose dažymo cecho patalpose. Šiandien ši 3 200 m² erdvė skirta urbanistinio meno kūrybai ir ekspozicijoms – čia menininkams suteikiama galimybė dirbti aplinkoje, primenančioje gatvės atmosferą. Jie gali naudotis aplinkoje vis dar esančiais pramoniniais elementais – juos pritaikyti, transformuoti ar perdirbti savo kūryboje.
Būsimi rezidentai bus atrenkami pagal kriterijus, kuriuos kartu nustatys parodų kuratoriai Jean Faucheur ir Gaël Lefeuvre. Rezidencijos vyks kelerius metus – kasmet planuojama surengti keletą tokių programų. Pagrindiniu šios išskirtinės kūrybinės erdvės akcentu tapo Gérard Zlotykamien sukurtas darbas „Ready-made 1935–2025, 7 tonnes 5“, sukurtas iš 1937 m. „Renault“ autobuso. Tarp pakviestų menininkų – ir Jean Faucheur, šiuo metu reziduojantis „Art Factory“, kur jis kuria specialų darbą.
Rezidencijos suteiks trumpalaikę, bet intensyvią kūrybinę aplinką – menininkai galės laisvai reikštis unikalioje pramoninėje atmosferoje. Dalis šių darbų bus įtraukta į naujosios paveldą ir inovacijas pristatančios erdvės parodas bei kolekcijas.