Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Gudrybė, kuri kelyje gali baigtis nelaime: kodėl negalima stabdyti kaire koja?

2 min. skaitymo

Stabdžių pedalo spaudimas kairiąja koja. Ši taktika, pirmą kartą buvo panaudota 1965 metų Europos ralio čempiono Rauno Aaltoneno, tai leido vairuotojams išlaikyti geresnį automobilio balansą ir greitai reaguoti į netikėtas situacijas lenktynėse. Tačiau kasdieniame gyvenime, vairuojant automobilį, draudžiama vienu metu spausti akseleratorių ir stabdį, tam yra rimtų priežasčių.

Stabdžio spaudimas kaire koja – ne itin geras pasirinkimas

Remiantis autoritetingų užsienio ekspertų atlikta analize, važiuojant 85 km/val. greičiu, kairiosios kojos laikymas ant stabdžių sutrumpina stabdymo kelią 18 metrų ir sutaupo 0,75 sekundės.

Tačiau tai nereiškia, kad šis metodas bus veiksmingas viešuosiuose keliuose. Paprasto vairuotojo, neturinčio sportinio vairavimo įgūdžių, smegenys nesugeba akimirksniu pasiųsti impulsų, kad vairuojant būtų pakeista kojų padėtis. Nenuostabu, kad kai kuriais atvejais eismo įvykiai įvyksta dėl to, kad vairuotojas supainiojo stabdžių ir akceleratoriaus pedalus.

Automobilio pedalai

Daugeliui vairuotojų, kurie ilgai naudojosi automobilais su mechaninėmis pavarų dėžėmis, prireikia daug laiko priprasti, kad automobilius su automatine pavarų dėže jie turėtų valdyti tik dešine koja. Tačiau net ir naudojant mechaninę pavarų dėžę kairioji koja naudojama tik nuspausti sankabą, o stabdome dešine koja. Reikalas tas, kad nuspausdami sankabą vairuotojai spaudžia pedalą iki galo ir gana stipriai. O jei stabdžių pedalą spausime tokia pat jėga, kaip sankabą? Deja, bet pasekmės gali būti skaudžios, galite sukelti avariją.

Be to, net ir neįvykus avarijai, staigus stabdymas gali sukelti sužalojimų ir traumų – nuo atsitrenkimo į ką nors salone, net jei vairuotojas ar keleiviai yra prisisegę saugos diržais, iki kaklo patempimo. Faktas, kad stabdžių pedalas yra jautresnis už sankabos pedalą.

Automobilių sporte viskas vyksta kitaip

Grįžtant prie automobilių sporto, verta paminėti, kad profesionalūs lenktynininkai, kai reikia šiek tiek sulėtinti greitį, naudoja abi kojas, o dešinę koją laiko ant akceleratoriaus pedalo. Beje, toks požiūris leidžia subtiliai kontroliuoti ir automobilio greitį, ir trajektoriją slydimo metu.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus