Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Paaiškiname, kada įjungti kruizo kontrolę yra pavojinga vairuotojui
Automobiliai / Transporto priemonės

Paaiškiname, kada įjungti kruizo kontrolę yra pavojinga vairuotojui

Kruizo kontrolė automobilyje
Dalintis

Šiuolaikiniuose automobiliuose įrengta daug naudingų funkcijų, kurios palengvina vairavimą ir padaro jį patogesnį, pavyzdžiui – kruizo kontrolė. Naudojantis ja svarbu nepamiršti šios sistemos privalumų ir trūkumų, taip pat atsižvelgti į konkrečių kelio sąlygų specifiką.

Kas yra kruizo kontrolė?

Kruizo kontrolė – tai speciali sistema, skirta palaikyti pastovų važiavimo greitį, nereikalaujant nuolat spausti akceleratoriaus pedalo. Įjungus kruizinę sistemą, vairuotojas nustato norimą greitį, kuris palaikomas automatiškai.

Kruizo kontrolės privalumai

  • Patogumas ilgose kelionėse – vairuotojui nereikia laikyti kojos ant pedalo.
  • Saugaus važiavimo greičio palaikymas – teisingai nustatytos kruizo kontrolės reikšmės padeda išvengti baudų už greičio viršijimą.
  • Efektyvesnis degalų naudojimas – sklandžiai reguliuojant degalų tiekimą ir važiuojant tuo pačiu greičiu galima sutaupyti pinigų. Priklausomai nuo automobilio modelio, galima sutaupyti nuo 4 iki 10 proc.

Kruizo kontrolės trūkumai

Tačiau yra ir kruizo kontrolės trūkumų, bet jie yra specifiniai ir jų yra labai nedaug:

  • Pavojus naudoti tam tikromis oro sąlygomis. Nerekomenduojama važiuoti naudojant kruizo kontrolę slidžiuose ir apsnigtuose keliuose.
  • Naudojant kruizo kontrolę gali sumažėti vairuotojo dėmesio koncentracija ir gebėjimas reaguoti į kelio sąlygas.
  • Kai kurie tyrimai rodo, kad prie kruizo kontrolės įpratęs vairuotojas praranda erdvinį suvokimą ir, iškilus avarinei situacijai kelyje, gali spausti gazą, o ne stabdį.

Greičio palaikymo sistemos

Trys kruizo kontrolės tipai

  • Greičio ribotuvas – tai iš esmės pagrindinė kruizo kontrolės funkcija, neleidžianti automobiliui įsibėgėti greičiau nei nustatyta greičio riba, nepaisant to, kad nuspaustas akceleratoriaus pedalas. Tačiau jį atleidus, automobilis pradės lėtėti. Ši funkcija leidžia pirmiausia apsidrausti nuo greičio viršijimo.
  • Pasyvioji kruizo kontrolė yra standartinė, dažniausiai naudojama sistema, kuri palaiko nustatytą greitį, tačiau negali savarankiškai stabdyti, kai aptinkama kliūtis, ir vėl savarankiškai greitėti, jei kelias laisvas.
  • Aktyvioji kruizo kontrolė / adaptyvioji kruizo kontrolė (ACC) – šiuolaikinė sistemos versija su išplėstinėmis funkcijomis. Dėl jutiklių, radaro, GPS ir kitų pagalbinių priemonių ACC iš dalies atlieka vairuotojo funkcijas. Ji mato eismo sraute esančius automobilius, gali savarankiškai palaikyti atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, kartu su juo stabdyti ir greitėti be žmogaus-vairuotojo.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...

Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...

Automobilio navigacija

Navigacijai su GPS atėjo galas. Vairuotojai privalo grįžti prie popierinių žemėlapių

Ar įsivaizduoji, kad viduryje kelionės tavo navigacija rodo, jog važiuoji per Kuršių...