Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Šios pavaros paslaptį žino ne visi: kam iš tikrųjų reikalinga „N“ automatinėje dėžėje?
Automobiliai / Transporto priemonės

Šios pavaros paslaptį žino ne visi: kam iš tikrųjų reikalinga „N“ automatinėje dėžėje?

Neutrali pavarų dėžės opcija
Dalintis

Automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis užvaldė kelius, tačiau daugelis vairuotojų vis dar daro lemtingas klaidas! Ypač daug neaiškumų kyla dėl „N“ (Neutral) pavaros – jos funkcija automatinėje pavarų dėžėje yra visai kitokia nei mechaninėje. Kada ją naudoti, o kada geriau vengti? Netinkamas naudojimas gali net sutrumpinti automobilio tarnavimo laiką! Skaitykite toliau ir sužinokite, ar jūs nekenkiate savo automobiliui patys to nežinodami!

Eksploatuojant automobilį su mechanine pavarų dėže, kartais važiuojant reikia įjungti neutralią pavarą, tačiau tai nerekomenduojama daryti automobiliuose su automatine pavarų dėže.

Kodėl gamintojai įtaisė N režimą automatinėse transmisijose?

Šis režimas buvo įvestas dėl kelių svarbių priežasčių. Automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis vairuotojai turi ne tik važiuodami perjungti D ir R pavaras, bet ir teisingai naudoti N režimą, o stovėdami būtinai pasukti pavarų perjungimo svirtelę į P padėtį.

Kartais patartina naudoti neutralųjį režimą, nes jis padeda sumažinti transmisijos apkrovą. Tai ypač svarbu tais atvejais, kai reikia ilgai laukti prie šviesoforų arba ilgose spūstyse.

N pavara automatuose

Žinoma tai ne vienintelė priežastis. N režimas pirmiausia naudojamas sugedusiam automobiliui vežti į techninės priežiūros centrą jį velkant. Jis atrakina ratus.

Be to, svarbu nepamiršti, kad atliekant techninę priežiūrą, pavyzdžiui, tikrinant pakabą arba šalinant įvairias problemas, technikams gali prireikti užtikrinti, kad ratai laisvai suktųsi.

Svarbu prisiminti, kad važiuojant su automatine pavarų dėže draudžiama perjungti į neutralią padėtį, nes dėl to gali sutrumpėti transmisijos tarnavimo laikas.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

1 Komentaras

guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Justas
Justas
prieš 3 mėnesių

Kritinis aspektas N rėžimą naudoti priparkavus automobilį. Įjungi N, užtrauki rankinį stabdį, leidi automobiliui „pakibti” ant rankinio ir tik tada jungi P. Taip palieki automobilio apkrovą rankiniui, o ne automatinei dėžei

Panašūs straipsniai
Kelių mokesčių rinkliavos / Tatiana Diuvbanova / Shutterstock.com

Būkite atsargūs atostogaudami. Vagys naudoja naują metodą vadinamą „prie vartų“

Policija Europoje vis dažniau įspėja apie naują vagių metodą, kuris daugiausia nukreiptas...

Stipri kruša

Neturite garažo? Visi būdai, kaip apsaugoti automobilį nuo artėjančios krušos

Pastaraisiais metais klimato kaita lėmė, kad anksčiau Lietuvoje gana reti meteorologiniai reiškiniai,...

Lipnus automobilio vairas

Kodėl vairas tampa lipnus ir kaip išspręsti problemą

Daugeliui vairuotojų pažįstamas nemalonus lipnus sluoksnis ant vairo, kurio neįmanoma pašalinti įprastomis...

Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...