Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Europoje daugėja vietinės reikšmės kelių, kuriuose reikia važiuoti pagal schemą „2-1“ – kas tai?
Automobiliai / Transporto priemonėsNaujienos

Europoje daugėja vietinės reikšmės kelių, kuriuose reikia važiuoti pagal schemą „2-1“ – kas tai?

2-1 sistema Europoje / esanok.pl nuotr.
2-1 sistema Europoje / esanok.pl nuotr.
Dalintis

Danijoje, Švedijoje, Nyderlanduose ir Vokietijoje vietinės reikšmės keliuose, kuriuose eismas nėra intensyvus, pradėta naudoti eismo schema „2-1“. Neseniai toks kelias atsirado ir Lenkijoje. Kas tai yra ir kaip teisingai juo važiuoti?

„2-1“ keliai – tai keliai su viena važiuojamąja dalimi, skirta eismui abiem kryptimis, be atskiro ženklinimo viduryje, tačiau su punktyrinėmis linijomis, skirtomis pėsčiųjų ir dviratininkų eismui iš abiejų pusių.

 

Pėstiesiems teikiama pirmenybė

Nepaisant to, kad eismo juostos nudažytos raudona spalva, kas būdinga dviračių juostoms, jomis leidžiamas pėsčiųjų eismas. O dviratininkai privalo duoti kelią pėstiesiems.

Kol kas Lenkijos kelių eismo taisyklėse nėra tiesioginės nuorodos į kelius su ženklu „2-1“. Tačiau Lenkijos infrastruktūros ministerijos 2022 m. birželio 24 d. įsakyme šiuo klausimu yra numatyti technologiniai reikalavimai.

Keliai „2-1“žymimi jau seniai. Šioje srityje pirmauja Danija, tačiau tokių kelių ruožų yra ir Nyderlanduose, Šveicarijoje, Vokietijoje bei Švedijoje.

Naujas kelio ženklas Lenkijoje 2-1 sistema

Paaiškinimas kaip važiuoti

Įvažiuodamas į šalutinę juostą vairuotojas duoda kelią dviratininkui ar pėsčiajam, o stovėti draudžiama.

Kelyje „2-1” galioja toks eismo organizavimas:

  • lengvųjų automobilių (įskaitant motociklus) vairuotojai važiuoja kelio viduriu tam skirta dvipusio eismo juosta;
  • pėstieji, dviratininkai, motorolerių ir asmeninių transporto priemonių naudotojai juda šoninėmis vienpusio eismo juostomis);
  • kai kelyje susitinka du automobiliai (pavyzdžiui, jie važiuoja priešingomis kryptimis), vairuotojai turi pakeisti savo važiavimo kryptį, kad transporto priemonės galėtų apvažiuoti viena kitą – jie juda šoninėmis juostomis;
  • apvažiavę vairuotojai grįžta į centrinę kelio dalį, skirtą eismui;
  • vairuotojai, persirikiavę į šonines eismo juostas (žymeklius), duoda kelią pėstiesiems, dviratininkams ir kitiems eismo dalyviams, kuriems skirta ši kelio dalis;
  • kelio ruožuose, kuriuose gali judėti ir pėstieji, ir dviratininkai, pirmenybė teikiama pėstiesiems;
  • motorinių transporto priemonių vairuotojai, manevruodami į šoninę dviratininkams ir pėstiesiems skirtą juostą, turėtų įsitikinti, kad nekelia pavojaus kitiems eismo dalyviams.
Nauji kelio ženklai Lenkojoje
esanok.pl nuotr.

Žinoma, juostos turi trūkumų, tačiau toks kelias turi ir privalumų. Pirma, tai puikus sprendimas ten, kur nėra vietos keliui su atskirais pėsčiųjų ir dviratininkų takais. Atliktas tyrimas parodė, kad dviratininkų srautas tokiame kelyje padidėjo 50 %, o eismo įvykių skaičius sumažėjo 25 %.

„2-1” sistema yra geras sprendimas vietiniams keliams, kuriuose eismas yra nedidelis. Ji leidžia gyventojams greitai išmokti saugiai vairuoti, todėl nekyla problemų prisitaikant prie naujo sprendimo.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

3 Komentarai

guest
3 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Šarka
Šarka
prieš 10 mėnesių

Lietuvoj du ereliai, skrendantys tokiu keliu priešprieša viens kitą spėtų pamatyti tik hau prieš susidurdami😱

Arunas
Arunas
prieš 10 mėnesių

Civilizuotoje šalyje, kur valdininkai kompetetingi ir priima teisingus sprendimus, tai normalus dalykas. Nematau lietuvišką variantą. Neatsižvelgiant į jokį eismo intensyvumą, mūsų protinguoliu iš normaliu dvipusio eismo po vieną juostą kelių, padarys 2-1 kelius ir nebeliks nei dviratininkams su pėstiesiais, nei automobiliams saugiu kelių. Pridarys kamščius ir mokalinę. Jug reikia, kol esi valdžioj, mokesčių mokėtojų pinigus paversti savo pilaitemis ir panašiai. O ko bijoti, russo nebėra, Sibiras nebegresia o Europai nusiciurkst, tik duokit savo teritoriją Europos savartynui.

Lietuvis
Lietuvis
prieš 10 mėnesių

Pagaliau kažkas susimąstė. Tačiau abejoju ar tai veiktų pas mus…

Panašūs straipsniai
Orai ir anomalijos

Vasarą Lietuvoje šiemet „atėmė“ ciklonas – ar tai greitai pasikeis?

Lietuvoje šiuo metu vasara dar nėra visiškai prasidėjusi – žvelgiant meteorologiškai, dalyje...

Kruša-Lietuvoje

Praėjusios dienos audra paliko pėdsakų: birželio 19-ąją siautė liūtys, perkūnijos, kruša ir gūsingas vėjas

Vakar, birželio 19 d., nuo pavakarių daugelyje Lietuvos vietovių, ypač rytuose ir...

Vėjas ir lietus

Sinoptikai įspėja dėl artėjančio oro: penktadienį prognozuojama stipri audra ir smarkios liūtys

Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba (LHMT) perspėja: penktadienį per Lietuvą iš šiaurės slinks aktyvi...

Griežtos baudos

Kelių eismo taisyklių pažeidimai Lietuvoje ir Europoje: kuriose šalyse – didžiausios baudos

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių tiek...