Šiuolaikinių automobilių turbininiai varikliai tapo populiarūs dėl savo efektyvumo ir galios. Tačiau ilgalaikis darbas tuščiąja eiga gali turėti neigiamos įtakos šiems varikliams. Apžvelkime, kodėl taip nutinka ir kokių problemų gali kilti.
Ilgalaikės tuščiosios eigos poveikis turbinai
Kai variklis dirba tuščiąja eiga, turbokompresorius dirba, bet ne didele apkrova. Turbokompresorius geriausiai veikia esant 2000-2500 aps/min, o didžiausią efektyvumą pasiekia esant 3000-4000 aps/min. Veikiant tuščiąja eiga, turbina sukasi, bet neišnaudoja viso savo potencialo. Nors ilgesnis darbas tuščiąja eiga turbinai nekenkia, ji nedirba visu pajėgumu.
Nors ilgesnis darbas tuščiąja eiga turbinos nepažeidžia, ji gali sukelti kitų problemų. Pavyzdžiui, ilgainiui gali padidėti variklio alyvos sąnaudos.
Padidėjusios alyvos sąnaudos dirbant tuščiąja eiga
Jei jūsų automobilyje yra turbokompresorius, galite pastebėti, kad variklio alyvos suvartojama daugiau, kai automobilis dirba tuščiąja eiga. Tai ypač pastebima šaltu oru arba vasarą, kai įjungtas oro kondicionierius. Taip yra todėl, kad varikliui dirbant tuščiąja eiga alyva gali ištekėti per turbokompresoriaus sandariklius.
Kai variklis dirba tuščiąja eiga, turbokompresorius nedirba maksimaliu pajėgumu, todėl iš turbokompresoriaus gali ištekėti alyva. Ši alyva gali patekti į katalizatorių ir sudegti, todėl iš išmetimo vamzdžio veržiasi pilki dūmai. Taip ne tik sugadinamas turbokompresorius, bet ir cilindrų galvutė, vožtuvai ir įsiurbimo kolektorius.
Automobilių gamintojų rekomendacijos
Kad būtų išvengta problemų, automobilių gamintojai rekomenduoja automobilio su turbokompresoriniu varikliu nepalikti veikti tuščiąja eiga ilgiau nei 20-30 minučių. Tai padeda sumažinti padidėjusių tepalo sąnaudų riziką ir išvengti galimų variklio pažeidimų.
Turbina, ar kompresorius? Dar vienas nesąmonių kratinys. Turbinos „komforto zona” tikrai ne 2000. 10x daugiau.