Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Turbokompresorius variklio veikimas – kodėl tuščioji eiga gali pakenkti turbinai?
Automobiliai / Transporto priemonės

Turbokompresorius variklio veikimas – kodėl tuščioji eiga gali pakenkti turbinai?

Variklio turbina
Dalintis

Šiuolaikinių automobilių turbininiai varikliai tapo populiarūs dėl savo efektyvumo ir galios. Tačiau ilgalaikis darbas tuščiąja eiga gali turėti neigiamos įtakos šiems varikliams. Apžvelkime, kodėl taip nutinka ir kokių problemų gali kilti.

Ilgalaikės tuščiosios eigos poveikis turbinai

Kai variklis dirba tuščiąja eiga, turbokompresorius dirba, bet ne didele apkrova. Turbokompresorius geriausiai veikia esant 2000-2500 aps/min, o didžiausią efektyvumą pasiekia esant 3000-4000 aps/min. Veikiant tuščiąja eiga, turbina sukasi, bet neišnaudoja viso savo potencialo. Nors ilgesnis darbas tuščiąja eiga turbinai nekenkia, ji nedirba visu pajėgumu.

Nors ilgesnis darbas tuščiąja eiga turbinos nepažeidžia, ji gali sukelti kitų problemų. Pavyzdžiui, ilgainiui gali padidėti variklio alyvos sąnaudos.

Padidėjusios alyvos sąnaudos dirbant tuščiąja eiga

Jei jūsų automobilyje yra turbokompresorius, galite pastebėti, kad variklio alyvos suvartojama daugiau, kai automobilis dirba tuščiąja eiga. Tai ypač pastebima šaltu oru arba vasarą, kai įjungtas oro kondicionierius. Taip yra todėl, kad varikliui dirbant tuščiąja eiga alyva gali ištekėti per turbokompresoriaus sandariklius.

Kai variklis dirba tuščiąja eiga, turbokompresorius nedirba maksimaliu pajėgumu, todėl iš turbokompresoriaus gali ištekėti alyva. Ši alyva gali patekti į katalizatorių ir sudegti, todėl iš išmetimo vamzdžio veržiasi pilki dūmai. Taip ne tik sugadinamas turbokompresorius, bet ir cilindrų galvutė, vožtuvai ir įsiurbimo kolektorius.

Automobilių gamintojų rekomendacijos

Kad būtų išvengta problemų, automobilių gamintojai rekomenduoja automobilio su turbokompresoriniu varikliu nepalikti veikti tuščiąja eiga ilgiau nei 20-30 minučių. Tai padeda sumažinti padidėjusių tepalo sąnaudų riziką ir išvengti galimų variklio pažeidimų.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

1 Komentaras

guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Ramas
Ramas
prieš 9 mėnesių

Turbina, ar kompresorius? Dar vienas nesąmonių kratinys. Turbinos „komforto zona” tikrai ne 2000. 10x daugiau.

Panašūs straipsniai
Voyah Free+

„Voyah Free+“ su „Huawei“ protu: ar Kinijos prabangus krosoveris privers sunerimti Europos gamintojus?

Pastaraisiais metais tapo įprasta skeptiškai vertinti Kinijos automobilių pramonės bandymus įsitvirtinti aukščiausios...

Įdomus mygtukas automobilyje

Vairuotojams parodė slaptą mygtuką variklio paleidimui iš naujo

Šiuolaikiniai automobiliai aprūpinti daugybe saugos funkcijų, apie kurių egzistavimą daugelis vairuotojų net...

Kas atsitiks, jei elektromobilis išsikraus iki 0

Kai „Tesla” akumuliatorius išsikrauna iki nulio: technologijos ribos ir realybė

Elektromobilių era keičia ne tik mūsų kelionių pobūdį, bet ir verčia iš...