Europos Komisija baigė antisubsidijų tyrimą dėl iš Kinijos importuojamų elektromobilių ir penkeriems metams nustatė kompensacinius muitus. Didžiausi Kinijos automobilių gamintojai mokės nuo 17 % iki 35,3 % muitų, nes dėl nesąžiningų subsidijų ES gamintojams gresia ekonominiai nuostoliai, savo interneto svetainėje pranešė Europos Komisija.
„Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad BEV [akumuliatorinių elektrinių transporto priemonių] vertės grandinė Kinijoje naudojasi nesąžiningomis subsidijomis, o tai kelia ekonominės žalos grėsmę ES BEV gamintojams“, – rašoma EK pranešime.
Muitų dydis skirtingiems gamintojams bus skirtingas:
- BYD: 17,0 proc.
- Geely: 18,8 proc.
- SAIC: 35,3 proc.
- Tesla: 7,8 proc.
- Kitos tyrimo metu bendradarbiavusios bendrovės: 20,7 proc.
- Bendrovės, kurios nebendradarbiavo: 35,3 proc.
Šie muitai papildo šiuo metu taikomą 10 % muito normą.
Europos Komisija stebės priemonių veiksmingumą ir palieka galimybę derėtis su Kinija dėl alternatyvių sprendimų.
Gamintojai taip pat gali prašyti skubios peržiūros, kad būtų nustatyta individuali muito norma.