Štutgarte esančiame „RM Sotheby’s“ aukcione parduodamas 1954 m. „Mercedes-Benz W196“ lenktyninis automobilis. Tikimasi, kad už unikalų sportinį automobilį bus gauta daugiau nei 55 mln. dolerių, todėl jis taps vienu brangiausių automobilių pasaulyje.
Šis „Mercedes-Benz W196 R Stromlinienwagen“ yra labai netipiškas „Formulės 1“ automobilis. Paprastai tokie automobiliai turi atvirus ratus, tačiau „Mercedes-Benz“ turi aptakų kėbulą su priekiniais ir galiniais sparnais.
1954 m. „Mercedes-Benz“ komanda rado spragą „Formulės-1“ taisyklėse – paaiškėjo, kad jos nedraudžia automobilių uždarais ratais. Todėl buvo sukurta speciali supaprastinta „Mercedes-Benz W196“ versija, skirta greitoms trasoms, o lėtesnėse trasose buvo naudojamas įprastas automobilis su atvirais ratais.
Novatoriškas buvo ir „Mercedes-Benz W196 R Stromlinienwagen“ variklis. Automobilyje sumontuotas 2,5 l darbinio tūrio tiesioginio įpurškimo eilinis aštuonvietis variklis, išvystantis 290 AG. Jis gali pasiekti 300 km/val. greitį.
Buvo pagaminti tik keturi „Mercedes-Benz W196 R Stromlinienwagen“ egzemplioriai. Šiuo konkrečiu automobiliu Juanas Manuelis Fangio laimėjo Argentinos Didžiojo prizo lenktynes, o seras Stirlingas Mossas Italijos Didžiojo prizo lenktynėse pasiekė rato rekordą.
1965 m. „Mercedes-Benz“ šį automobilį padovanojo Indianapolio greitkelio muziejui. Dabar dalis jo kolekcijos parduodama aukcione, o „Mercedes-Benz W196“ yra brangiausias lotas.
Parašyti komentarą