Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Naujos greičio matuoklių technologijos. Sužinokite, ko reikia saugotis
Automobiliai / Transporto priemonėsNaujienos

Naujos greičio matuoklių technologijos. Sužinokite, ko reikia saugotis

Greičio matuokliai su dirbtiniu intelektu | VITRONIC nuotr.
Greičio matuokliai su dirbtiniu intelektu | VITRONIC nuotr.
Dalintis

Šiuolaikiniai greičio matuokliai gali fiksuoti ne tik greičio viršijimą, bet ir daugybę kitų pažeidimų. Naujausi įrenginiai veikia naudodami dirbtinį intelektą ir netgi gali patikrinti, ar vairuotojas vairuodamas nesinaudoja telefonu.

Greičio matuokliai jau daugelį metų yra nuolatinė Lietuvos kelių kraštovaizdžio detalė ir tikriausiai nėra vairuotojo, kuris jų nemėgtų.

Lietuvoje greičio matuokliai yra pažymėti. Prieš juos stovi mėlyni ženklai, o patys įrenginiai taip pat gan aiškiai matomi. Dėl to daugelis vairuotojų juos pastebi iš anksto ir nukelia koją nuo akceleratoriaus pedalo. Tačiau nepažįstamame kelyje galima susipainioti. Tačiau daugelyje kitų šalių, greičio matuokliai kartais būna nepažymėti. Tai reiškia, kad niekada nežinome, ar tam tikra įranga užfiksuos mus. Brangus laiškas gali būti pristatytas net praėjus daugeliui mėnesių po atostogų ar verslo kelionės.

 

Kiek Lietuvoje yra greičio matuoklių?

Iki 2024 m. pradžios valstybinės reikšmės keliuose buvo įrengti 72 momentinio greičio matuokliai ir 131 vidutinio greičio matavimo sistema. Nuolat atsiranda naujų, taip pat daugėja greičio matavimo ruožų. Galima tikėtis tolesnės greičio matuoklių tinklo plėtros.

Trikojis, automobilio greičio matuoklis | VITRONIC nuotr.
Trikojis, automobilio greičio matuoklis | VITRONIC nuotr.

Ką matuoja greičio matuoklis?

„Klasikinis“ greičio matuoklis siunčia radijo mikrobangų spindulį artėjančio automobilio kryptimi. Bangos atsispindi nuo automobilio ir grįžta į prietaisą, kuris, naudodamas Doplerio efektą, analizuoja dažnio pokytį. Kuo greičiau važiuoja matuojamas automobilis, tuo stipriau keičiasi dažnis. Kai prietaisas nustato, kad greitis yra per didelis, padaroma nuotrauka.

Todėl greičio matuokliu bauda paprastai skiriama už greičio viršijimą. Tačiau moderniausia įranga gali užfiksuoti daug daugiau pažeidimų. Jie gali matuoti automobilių greitį keliose eismo juostose (iki šešių) vienu metu (todėl situacija, kai nuotrauka negalioja, nes joje matomas kitas automobilis, yra neaktuali), taip pat automatiškai nustatyti automobilio registracijos numerį ir transporto priemonės tipą. Kartu tikriausiai bus galima gauti baudą, pavyzdžiui, už įvažiavimą į švaraus transporto zoną su reikalavimų neatitinkančiu automobiliu. Tokie prietaisai taip pat gali fiksuoti važiavimą degant raudonam šviesoforo signalui.

 

Dirbtinis intelektas greičio matuokliuose

Tačiau technologijos juda į priekį – įrenginiai, kurie vaizdams analizuoti naudoja dirbtinį intelektą (DI), jau laukia savo eilės. Dėl to jie gali nustatyti, ar vairuotojas arba keleivis važiuoja neprisisegęs saugos diržo, arba aptikti telefono naudojimą.

Šiuolaikiniai prietaisai, be greičio, taip pat gali matuoti atstumą iki priešais važiuojančios transporto priemonės. Primename, kad vairavimas prilipus prie kito automobilio yra pažeidimas, už kurį gresia bauda. Tokio tipo greičio matuokliai su dirbtiniu intelektu (95 proc. užfiksuotų vaizdų neperžiūri žmogus) jau naudojami Jungtinėje Karalystėje. Įranga ne tik fiksuoja automobilio greitį ir vairuotojo elgesį, bet ir iš karto patikrina registracijos numerius policijos ir draudimo bendrovių duomenų bazėse.

Automobilio greičio radarai

Greičio matuokliai ir veido atpažinimas

Šiuolaikiniai greičio matuokliai turi ir veido atpažinimo funkciją. Neaiškios nuotraukos, kuriose buvo neįmanoma įžiūrėti, kas vairuoja, ir kuriose automobilių savininkai galėjo nesunkiai išvengti vairuotojo nurodymo, – jau praeitis.

Naudodami šią technologiją vairuotojai negalės išvengti baudos mokėjimo. Veido atpažinimas taip pat atveria dideles galimybes, pavyzdžiui, ieškant asmenų, kuriems išduotas arešto orderis, arba avarijų kaltininkų, kurie pasišalina iš įvykio vietos.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

13 Komentarai

guest
13 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Diena
Diena
prieš 6 mėnesių

„didysis brolis stebi tave”

Andrius Mavontanas
Andrius Mavontanas
prieš 6 mėnesių

Kaip apsiverčia rasyti tokią nesąmonę:

„tikriausiai nėra vairuotojo kuris jų nemėgtų” – galvoja turima greicio matuoklį. Dirbu daug su užsienio partneriais – žinot ką sako atvažiavę į Lietuvą? Konslageris – del tokio kiekio greičio matuoklių. Avarijų nesumažėjo, tai vis tik beda ne greityje? Kodėl vis dar diegiama daugiau matuoklių? Vygdoma piniginė rinkliava! Joks saugumas čia ne prie ko… Kitaip ne važinėtų ministrai su palydinčiu transportu ant 150km. – kitiems sukeldami avarinę situaciją…

Minde
Minde
prieš 6 mėnesių

Mano nuomone vairuotojas turi žiūrėti daugiau į eismą,o ne matuoklius skaičiuoti ir į spidometra žiūrėti,kad tik neviršyti greičio,tai kur čia saugumas?

Alfis
Alfis
prieš 6 mėnesių

Padarykit aparatų kad vairuotojas isikištų isubine matysite jei susuko vidurius sustos neleistinoj vietoje bauda ir vėl jums smagu

Lordas
Lordas
prieš 6 mėnesių

Kas, šiai dienai,vyksta su visokiais trikojais,tai valstybinis reketas su valdžios pagalba,nieko ypatingo neturi su saugumu,nes statomi ten ,kur lengviausia nubausti vairuotoją,o ne pavojingose kelio atkarpose.

Kestas
Kestas
prieš 6 mėnesių

Reikia pradėti matuoti batų protektoriaus gyli, su vaizdo kameromis nuskaityti rukomos cigaretės pavadinimą ir pasitelkus dirbtinį intelekta bausti kontrabandos naudotojus, nustačius kad žmogus nenešioja akinių kurie jam prirašyti taikyti areštą ar bauda. Taip pat nustačius neblaiviems girtumą ir nepateikus čekio įrodančio legalaus alkoholio vartojimą, laikyti kad tai kontrabanda ir bausti atlyginimo dydžio bauda ir areštu. Kiekviena esanti gatvėje tamsiu paros metu laikyti potencialiu nusikaltėliu ir bausti bauda ir viešaisiais darbais😀

Ramūnas
Ramūnas
prieš 6 mėnesių

Sveiki. Jei teisingai suprantu, su saugumu greičio matuokliai turi mažiau ką bendro, tai yra labiau pinigų lupikavimo priemonė sugalvota konservatorių nelabai sąžiningu politikų siekusių visur ir iš visur pasipelnyti. Nauja valdžia kažkada į tai turėtų atkreipti dėmesį. Yra kitas sunkesnis variantas vienytis visuomenei ir ta tema skųstis Briuseliui. Visuotinė kontrolė neturi viršyti pilieči teisės gyventi laisvai. Turėtų būti bent jau sveiko proto balansas. Nei vienoje ES šalyje tokios biurokratinės kontrolės nėra?! Pagarbiai.

Rokas
Rokas
prieš 6 mėnesių

Jeigu nėra ženklo, kad priekyje stovi greičio matuoklis, reiškia greičio matuoklis pastatytas ne legaliai, reiškia kažkas lupikauja naudojasi proga pasipelnyti vairuotojų pinigais – tai yra Valstybės nusikaltimas prieš vairuotojus. Ir kodėl vadinami trikojais yra statomi ne pavojingose kelio ruožuose, o bele kurr, kur nėra net pėščiujų perėjos, pvz Palangoje netoli Maximos Klaipėdos plente yra mažytė aikštelė, ten trikojis neturi stovėti, ten ne pavojinga zona, tačiau dažnai pinigų lupikautojai ten pasistato. Su Valstybiniu reketu reikia kovoti.
Ačiū.

Robis
Robis
prieš 6 mėnesių
Atsakinėti į  Rokas

Koks lupikavimas nesuprantu, važiuok leistinu greičiu, nelėk per raudoną, praleisk pėsčiuosius perėjoje, nekalbėk telefonu ir jokių baudų. Geriau priekaištauti dėl greičio ribojimų, čia tai jau trūksta logikos iš valdininkų.

Andrius Mavontanas
Andrius Mavontanas
prieš 6 mėnesių
Atsakinėti į  Robis

Visi žinomale, kad ribojimus tik didina. Žiūrėti į spidometrą nėra taip svarbu, kaip žiūrėti į kelią.

Aidas
Aidas
prieš 6 mėnesių
Atsakinėti į  Robis

Tankiai tenka po užsienį važinėti automobiliu. Tiek greičio matuoklių kiek yra Lietuvoje dar niekur nemačiau. Į Lietuvą grįžus jauti tokią „agrastišką” atmosferą, kad garsiai keiktis norisi. Čia laisvės partija kelių priežiūra buvo užsiėmusi per praeitą kadenciją?

Nesvarbu
Nesvarbu
prieš 6 mėnesių

Kada pagaliau padaris triukšmo matuoklius? Kiek miestas gali kentieti nuo tu bmwistu su kiaurais duslintuvais?

Bronius
Bronius
prieš 6 mėnesių
Atsakinėti į  Nesvarbu

Niekada

Panašūs straipsniai
Voyah Free+

„Voyah Free+“ su „Huawei“ protu: ar Kinijos prabangus krosoveris privers sunerimti Europos gamintojus?

Pastaraisiais metais tapo įprasta skeptiškai vertinti Kinijos automobilių pramonės bandymus įsitvirtinti aukščiausios...

R. Žemaitaitis STOP kadras

Ūkininkų protestų fone – Žemaitaičio pasiūlymas: UAB modelis ir vilionė 7% pelno mokesčiu

Kol Vilniaus gatves drebina ūkininkų traktoriai, o Seimo koridoriuose kaista aistros dėl...

Palangos meno savaitgalis

Birželio 25–29 d. Palangoje vyksta pirmasis „Palangos meno savaitgalis“, kuriame pristatomi žinomų menininkų kūriniai

Šiltuoju sezonu Palanga kasmet tampa viena lankomiausių vietų Lietuvoje – tūkstančiai žmonių...