Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Nutekinta informacija. Gamintojai mokėjo influenceriams už tai, kad šie „TikTok“ vaizdo įrašuose girtų PET butelius

3 min. skaitymo

Nutekinta daugiau kaip 400 puslapių JAV plastiko gamintojų organizacijos vidaus dokumentų. Juose, be kita ko, minima, kad „TikTok“ influenceriams mokama už tai, kad šie savo vaizdo įrašuose skatintų naudoti plastikinius butelius ir sakytų, kad jie yra ekologiški. Tuo tarpu šiuo metu tarptautiniu lygmeniu vyksta diskusijos, kaip kovoti su pasaulį užteršiančiu plastiku.

 

NAPCOR yra JAV įsikūrusi PET plastikinių pakuočių gamintojų organizacija, veikianti JAV, Kanadoje ir Meksikoje. Asociacijos interneto svetainėje paskelbtos ataskaitos duomenimis, 2022 m. JAV buvo perdirbta tik 30 proc. PET butelių.

Plastiko gamintojai kovoja su PR-em (neigiama kampanija)

Žurnalistai iš „Fieldnotes“ ir „New York Times“ susipažino su daugiau nei 400 puslapių organizacijos vidaus dokumentų, įskaitant prezentacijas ir atmintines. Iš jų matyti, kad plastiko gamintojai vykdo kampaniją prieš, jų pačių žodžiais tariant, „antiplastiko nuotaikų bangą“ , ypač tarp jaunų žmonių, kuriems rūpi aplinka.

PET buteliai

Plastiko gamintojai jau daugelį metų tyli šia tema

Nutekinti dokumentai, be kita ko, patvirtina, kad gamintojai mokėjo influenceriams už tai, kad šie „TikTok“ vaizdo įrašuose girtų PET butelius, teigdami, kad jie yra „nulinių atliekų“ pakuotė, cirkuliuojanti „uždaruoju ciklu“.

PET iš tiesų yra perdirbamas plastikas. Tačiau 70 proc. butelių JAV, kaip savo ataskaitose pripažįsta pati NAPCOR, neperdirbami ir patenka į deginimo įrenginius, sąvartynus ar aplinką.

 

„TikTok“ influenceriai gyrė plastikinius butelius

Iš viso – kaip matyti iš konfiskuotų dokumentų – organizacija dirbo su mažiausiai šešiais influenceriais, skelbiančiais pranešimus socialinėje žiniasklaidoje. Tarp jų buvo amerikiečių šeima, garsėjanti kelionėmis kemperiu, arba sutuoktinių pora su šunimis (daugiau nei 7 mln. sekėjų), kurie reklamavo PET butelius kaip „100 proc. perdirbamus“.

Įtaką darantys asmenys atsisakė komentuoti šį klausimą. Anksčiau jie pareiškė, kad remiamas turinys buvo sukurtas kaip kampanijos „Positively PET“ dalis. Viename iš šios akcijos puslapių buvo pavaizduotas NAPCOR logotipas. Kaip galima perskaityti pastabose, vien vienos kampanijos įrašai surinko daugiau nei 12 mln. sąveikų.

Plastikas ir PET

JAV plastiko gamintojų organizacijos atstovai neatsakė į išsamius „New York Times“ klausimus. NAPCOR direktorė Laura Stewart oficialiame pareiškime teigė, kad „PET atlieka labai svarbų vaidmenį mūsų gyvenime – nuo sveikos hidratacijos palaikymo iki gyvybę gelbstinčios medicininės įrangos“.

Seule vyksta penktasis JT šalių derybų dėl vadinamosios Plastiko sutarties raundas . Delegatai svarsto, kaip sustabdyti mus užplūstančią didėjančią plastiko bangą. Gali būti, kad į galutinę dokumento versiją bus įtraukti, pavyzdžiui, konkretūs plastiko gamybos apribojimai.

Tačiau darbas vyksta daug lėčiau, nei tikėtasi. Yra daug požymių, kad sutartis nebus parengta iki 2024 m. gruodžio 1 d., kaip buvo planuota anksčiau. Griežtą nepritarimą šiai idėjai išreiškė tokios naftos chemijos pramonės milžinės kaip Saudo Arabija ir Kinija, taip pat mažiau išsivysčiusios ekonomikos šalys, kurios degina plastiką energijai gauti.

Šaltinis: Interia.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Pasidalinkite šiuo straipsniu
guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus