Mokslininkai sukūrė būdą, leidžiantį naudotis išmaniuoju telefonu Kinijos naujos kartos greituosiuose traukiniuose su magnetine pagalve, kurie galėtų judėti greičiau nei komerciniai lėktuvai.
Keleiviai galės žiūrėti itin didelės raiškos vaizdo įrašus arba žaisti internetinius žaidimus savo išmaniaisiais telefonais, važiuodami 1 000 km/h greitaisiais Kinijos traukiniais.
Kinijoje vis dar kuriami naujos kartos greitieji traukiniai, kuriuose, naudojant magnetinę levitaciją, bus galima važiuoti didesniu greičiu nei komerciniuose lėktuvuose, važiuos beveik vakuuminiais tuneliais.
Šiuo metu šalies greitieji traukiniai važiuoja 350 km per valandą greičiu ir gali prisijungti prie telekomunikacijų operatorių teikiamų 5G paslaugų, palaikydami ryšį net ilguose tuneliuose. Tačiau išlaikyti didelės spartos ryšį tarp mobiliųjų telefonų ir bazinių stočių tampa itin sudėtinga esant beveik garsiniam greičiui.
Taip yra todėl, kad telefonui greitai artėjant prie bazinės stoties arba tolstant nuo jos, keičiasi jo gaunamo signalo dažnis, o didelės spartos duomenų perdavimas labai priklauso nuo stabilių aukšto dažnio signalų. Bazinių stočių įrengimas ir priežiūra tokiuose tuneliuose taip pat taps iššūkiu. Jei stotis dėl vibracijos nutrūktų, ji galėtų kelti rimtą grėsmę greitai važiuojančiam traukiniui.
Pietryčių universiteto Nacionalinės pagrindinės mobiliųjų ryšių laboratorijos profesoriaus Sun Techeng vadovaujama tyrėjų grupė nustatė, kad bazinės stoties įrengimo problemą galima išspręsti tiesiog nutiesus du lygiagrečius kabelius ant vidinės tunelio sienos.
Šie specialūs kabeliai gali „praleisti“ elektromagnetinius signalus ir užmegzti pastovų ir stabilų ryšį tarp išmaniųjų telefonų ir mobiliojo ryšio operatorių. Naudojant veiksmingus kodavimo metodus ir reguliuojant tam tikrus pagrindinius signalo parametrus, galima įveikti trukdžius, atsirandančius dėl dažnio svyravimų. Kompiuterinis modeliavimas iš pradžių patvirtino šį metodą ir parodė, kad šis sprendimas gali išlaikyti stabilią ryšio kokybę keičiantis duomenimis pagal 5G pagrindinį standartą.
Šiuo metu daugelis Kinijos miestų stengiasi gauti Pekino leidimą nutiesti pirmąją komercinę liniją su vakuuminiu tuneliu.
Šaltinis: Scmp.com
Parašyti komentarą