Nepriklausomos interneto svetainės focus2move kasmet sudaromame produktyviausių pasaulio automobilių gamintojų reitinge „World Car Group“ šiemet pirmauja „Toyota“. Japonams vėl pavyko aplenkti vokiečių „Volkswagen“ kovoje dėl pasaulinės lyderystės. Reitingas sudarytas remiantis duomenimis apie 159 šalyse įregistruotus naujus automobilius.
Vertinant visus 2024 m. spalio mėn. pardavimus, lyderio poziciją užėmė „Toyota Group“ su 8,56 mln. automobilių (-2,1 %), išlaikydama didelį atotrūkį nuo visų kitų konkurentų.
Antrąją vietą reitinge užėmė Vokietijos koncernas „Volkswagen Group“ su 6,85 mln. automobilių (-1,6 %) rezultatu.
Trečiąją vietą užėmė „Hyundai-KIA“ su 5,65 mln. pardavimų (-3,1 %). Nepaisant daugybės įdomių naujų produktų, Korėjos gamintojas smuko dėl labai sumažėjusio klientų susidomėjimo Afrikoje (-18 %) ir Azijoje (-5,7 %).
Aljansas „Renault Nissan“ sugebėjo pakilti 1 pozicija aukštyn, užimdamas 4 vietą ir pranešdamas apie 5 mln. pardavimų, kurie padidėjo 1 %. Sėkmę lėmė geri rezultatai Europoje (+4,6 %) ir Okeanijoje (+7,7 %).
Amerikiečių „General Motors“ pakilo 1 pozicija aukštyn ir užėmė 5 vietą su 4,76 mln. pardavimų (-4,9 %). Nepaisant to, kad prarado pardavimus Azijoje (-12,7 %) ir Amerikoje (-0,5 %), stiprus augimas Europoje (+36,6 %) leido jai nustumti konkurentus.
Daugelio prekių ženklų koncernas „Stellantis“ užėmė šeštąją vietą. Jis prarado iš karto 2 pozicijas, o jo pardavimai siekė 4,74 mln. vienetų (-8,1 %). Problemos kamavo gamintoją ir Amerikoje (-9,6 %), ir Europoje (-9,3 %).
Honda Motor metai yra geri. Ji užėmė 7 vietą su 3,18 mln. pardavimų (-2,9 %), nors Azijoje prarado 11,8 % pardavimų.
Sunkiau sekasi „Ford“ – su 3,09 mln. parduotų automobilių ji užėmė tik 8 vietą (-0,4 %). Koncernui pavyko 4,8 % padidinti pardavimus Amerikoje, tačiau pirkėjai Azijoje ir Europoje nebuvo palankūs – pardavimai sumažėjo atitinkamai 3,6 ir 14,4 %.
Kinijos BYD pakilo viena pozicija aukštyn ir su 2,95 mln. parduotų transporto priemonių užėmė 9 vietą reitinge. Per metus pardavimai padidėjo 35,6 proc., todėl bendrovė pasiekė vieną geriausių rezultatų tarp automobilių gamintojų. Bendrovė pasiekė didžiulį augimą Amerikoje (+422 proc.) ir Europoje (+232 proc.).
Suzuki uždaro dešimtuką, nusileidusi viena pozicija žemyn. Japonijos gamintojui pavyko parduoti 2,64 mln. automobilių (+3,9 %). Sumažėjusią vartotojų paklausą Amerikoje (-9,6 %) atsvėrė geras pardavimų augimas Europoje (+14,5 %).