Tai ne pokštas – mėlynas STOP ženklas tikrai egzistuoja. Tačiau Lietuvoje, nei Europoje jo tikrai nerasite. Unikalų ženklo B-20 variantą galima rasti tik vienoje pasaulio vietoje. Tačiau ar jis skiriasi nuo tradicinio raudono STOP kelio ženklo?
Daugelis vairuotojų, nepaisant to, kad turi vairuotojo pažymėjimą, turi tam tikrų spragų, susijusių su kelio ženklais. Tačiau jei tik dabar sužinojote apie mėlynąjį STOP ženklą, galite būti ramūs – nerimauti nereikia. Taip yra todėl, kad jo nerasite nei Lietuvoje, nei Europoje. Maža to, jis yra unikalus ir naudojamas tik vienoje pasaulio vietoje. Norėdami jį rasti, turime keliauti toli. Kalbame apie vietą, esančią už maždaug 12 000 km nuo Lietuvos.
Mėlynas STOP ženklas. Unikalus kelio ženklas
Savitas STOP ženklas, naudojamas vienoje iš 50 JAV valstijų, tiksliau, jauniausioje iš jų – Havajuose. Stebėtinai išvaizdžius ženklus sutiksite daugelyje archipelago salų. Žinoma, keliuose statomi tradiciniai raudoni ženklai, kurie, žinoma, atlieka tą pačią funkciją kaip ir kitose mūsų Žemės rutulio dalyse. Taigi kuo skiriasi klasikinis ryškus raudonas STOP ženklas nuo jo mėlynojo?
Pagrindinis skirtumas yra formalumas. Kaip praneša Honolulu Star-Advertiser, pagal valstijos taisykles bet kokius kelio ženklus, signalus ar eismo kontrolės įrenginius gali įrengti tik įgaliotos institucijos. Juos naudoti „civiliams“ draudžiama, dėl to taip pat kilo ginčų, pavyzdžiui, organizuojant eismą, pavyzdžiui, parduotuvių automobilių stovėjimo aikštelėse.
Vadovaudamiesi patarle „būtinybė – išradimo motina“, gyventojai sugalvojo naudoti skiriamuosius mėlynus ženklus. Įdomu tai, kad pagal įstatymus toks ženklas neįpareigoja vairuotojų jo laikytis. Tačiau jis jau taip paplitęs, kad dauguma vairuotojų į jį atsižvelgia.
STOP ženklas JAV ne visada buvo raudonas
Įdomu tai, kad STOP ženklai JAV ne visada buvo raudoni. Kai kuriose vietose, daugiausia pamirštuose keliuose, dar visai neseniai buvo galima pamatyti ir geltonų ženklų. Kodėl? Remiantis „The New York Times“ informacija, iki 1950 m., tiksliau, iki 1954 m., gamintojai turėjo didelių problemų gamindami atspindintį raudoną pigmentą. Todėl daugiausia buvo naudojamas geltonas pigmentas, su kuriuo tokios problemos nebuvo. Kai ši problema buvo išspręsta, raudoni STOP ženklai ėmė išstumti mažiau į akis krentančius analogiškus ženklus.
Parašyti komentarą