Atrodo, kad kinams nerūpi baudžiamasis tarifas, kurį Europos Sąjunga nustatė jų elektra varomiems automobiliams. Apie tai galima spręsti ypač iš naujausių BYD korporacijos pasiekimų.
Kinijos veržimasis į Vakarų automobilių rinkas ir toliau sparčiai tęsiasi. Jos nesustabdė net šių metų ES valdžios institucijų įvesti baudžiamieji muitai KLR pagamintiems elektromobiliams. Daugelis ekspertų pabrėžė, kad jų dydis (kai kuriais atvejais net 35 proc.) yra per mažas ir neturės itin ribojančio poveikio pardavimams. Palyginti su JAV administracijos įvestais muitais (ji nedvejodama juos padidino nuo 25 iki 100 proc.), Europos tarifai atrodo kaip nejuokingas pokštas.
Kodėl? Na, Kinijos gamintojai siūlo savo transporto priemones stebėtinai mažomis kainomis, dėl kelių priežasčių. Visų pirma, jie sugebėjo iš esmės optimizuoti savo gamybos procesą. Gamyba yra pigesnė dėl tokių priežasčių, kaip mažesnės energijos kainos, darbo jėgos sąnaudos, pats surinkimo procesas ir, žinoma, vyriausybės subsidijos, dėl kurių, beje, ir buvo nustatyti muitų tarifai. Be to, kinai skatinami rinktis vietinių prekės ženklų transporto priemones, o tai stabilizuoja įmonių finansinę padėtį ir leidžia joms lengviau sutelkti dėmesį į Vakarų rinkų užkariavimą.
Baudžiamieji tarifai Europoje – tai paprastas dalykas. Kinai sugeba išspausti daugiau nei tikėtasi
Taip pat verta paminėti dar vieną aspektą: žiaurią rinkos realybę pačioje Kinijoje, kur vyrauja tikras džiunglių dėsnis – išgyvena stipriausi. Kalbame ne tik apie stebėtinai didelį konkurentų skaičių, kurie turi parengti veiksmingą strategiją ir pasiūlyti kuo geresnius produktus, bet ir apie sąskaitų ir užsakymų reguliavimą tarp gamintojų ir tiekėjų.
Puikus pavyzdys, kaip priversti subtiekėjus laikytis geresnių sąlygų, yra vienas didžiausių Kinijos koncernų BYD. Kaip perdavė interneto svetainė „elektrowoz.pl“, cituodama X platformos naudotojo nurodytą dokumentą, automobilių pramonės milžinė reikalauja, kad jos subrangovai nuo 2025 m. sausio 1 d. 10 proc. sumažintų kainas. Nesutikusiems su naujomis sąlygomis gresia sutarčių nutraukimas ir atidėti mokėjimai už įvykdytus užsakymus.
BYD nesustoja. Ar kiniški elektromobiliai užplūs Europą?
Gamybos sąnaudų sumažinimas dar keliais procentais padėtų BYD susidoroti su minėtais baudžiamaisiais muitais, kurie BYD atveju siekia 17,4 proc. Neneigiama, kad koncernas nori įsitvirtinti Senajame žemyne ir ilgainiui mesti pirštinę dabartiniam rinkos karaliui – „Tesla“. Šiuo metu Kinijos milžinė tik „skleidžia sparnus”. Per metus pagamindamas 3 mln. vienetų, eksportas į kitas šalis sudaro apie 8 proc. – 243 000 vienetų. (2023 m. duomenys). Tačiau verta pažymėti, kad tai yra tris kartus didesnis nei 2022 m. rezultatas. Šiek tiek padidėjus išlaidoms, susijusioms su papildomu muitu, BYD vis dar gali sau leisti beveik nevaržomą augimą. Juolab kad ji siūlo transporto priemones mažesnėmis kainomis nei jos konkurentai Europoje, kartu taikydama didesnę maržą.
Šaltinis: Moto.pl
Nematau nieko prieš kiniškus auto. Garantija ilgesnė nei europinių, kol kas kirba abejonės dėl kokybės, bet manau jie išstums europinius laužus, ypač VAG šlamštą
Šaunus jūs kinai varykite ir toliau taip 👍
Šaunuoliai kinų komunistai , pagarba jiems.