Jos atrodo mielos ir atrodo kaip puiki ir saugi alternatyva paspirtukams. Tačiau naujausi DEKRA ir „VOX TV“ atliktų avarinių bandymų rezultatai rodo ką kita. Ekspertai skambina pavojaus varpais, kad vis labiau populiarėjantys maži miesto automobiliai gali tapti mirtinais spąstais žmonėms.
Mikroautomobiliai, dar vadinami lengvaisiais keturračiais (L6e klasės), populiarėja kaip nebrangi ir praktiška alternatyva lengviesiems automobiliams, ypač mieste. Vis dažniau tėvai juos perka savo vaikams važinėti į mokyklą – Lietuvoje juos jau gali vairuoti penkiolikmečiai, gavę AM vairuotojo pažymėjimą. Tačiau neseniai Vokietijos televizijos kanalo VOX kartu su DEKRA atlikto avarinio bandymo rezultatai atskleidė triuškinančius šių transporto priemonių saugumo trūkumus.
Mikroautomobilių susidūrimo bandymai: katastrofiški rezultatai
Atliekant bandymą su „Aixam Access“ ir „Citroën Ami“, abi transporto priemonės buvo įsibėgėjusios iki 45 km/h – didžiausio greičio – ir atsitrenkė į deformuojamas kliūtis, imituojant priekinį susidūrimą su kita transporto priemone. Rezultatai buvo vienareikšmiški: manekenas neatlaikė, vadinasi žmogus neatlaikytų taip pat. Ekspertai pabrėžia, kad realiomis sąlygomis tokia avarija greičiausiai baigtųsi keleivių mirtimi.
Saugos įrangos trūkumai
Skirtingai nei tradiciniams automobiliams, mikroautomobiliams taikomi daug mažiau griežti saugos standartai. Privalomi tik saugos diržai – kaip primena DEKRA, kitos įrangos, tokios kaip ABS, ESP ar oro pagalvės, yra retos, o dažnai jų nėra net kaip papildomos įrangos. Be to, šioms transporto priemonėms nereikalinga reguliari techninė priežiūra, o tai reiškia, kad jos gali būti naudojamos daugelį metų be jokios techninės apžiūros.
Gamintojų reakcija
Gamintojai aiškinasi mikroautomobilių specifika. Stellantis (Citroën Ami gamintojas) pabrėžia, kad šios transporto priemonės daugiausia skirtos naudoti mieste kaip alternatyva dviračiams ar paspirtukams, suteikiant didesnę apsaugą nuo oro sąlygų (pavyzdžiui lietaus ar sniego). Aixam nurodo, kad dėl techninių apribojimų, susijusių su leistinu svoriu be krovinio (425 kg be vairuotojo), negalima naudoti pažangių saugos sistemų.
Ekspertų įspėjimai
ADAC įspėja nenaudoti mikroautomobilių greitkeliuose ir naktį. Nors jie yra saugesni už motorolerius ar motociklus (dėl uždaro kėbulo ir saugos diržų), susidūrimo atveju keleiviams kyla itin didelis pavojus. Ekspertai teigia, kad mikroautomobiliai tinka važiuoti tik nedideliais atstumais miestuose, kur greitis ribotas ir rimtų avarijų rizika mažesnė.
Nors mikroautomobiliai atrodo patraukli alternatyva dėl mažų eksploatavimo išlaidų ir lengvo prieinamumo, susidūrimo testų rezultatai yra rimtas įspėjimas. Nesant tinkamų saugos taisyklių, šios transporto priemonės kelia didžiulį pavojų keliuose tiek jų naudotojams, tiek kitiems eismo dalyviams.
Šaltinis: Moto.pl
Jie yra SAUGESNI !! už motociklus. Tema baigta. Aišku reiktu oro pagalvių
Galėtų su dviračiu pabandyti tą patį testą
Jie reikalingi žmonėm su negalia kas turi o ne pramoginiam pasivažinėjimui jai senelis gyvena už dešimt kilometrų jam reikia į parduotuve tai jo pagrindinė priemonė su protu važiuojant senas žmogus jis nelys į mirtina pavojų nejaugi koks akis iš deges į jį įlėktų o dabar kai ažiuo nežiūri ištisinių linijų ir lenkia du centimetrus atstumu nuo veidrodėlio per ištisine linija ir niekas nežiūri į eismo taisykles mano mašina galingesnė tai tu traukis ir varyk į grabe tai toki dalykai dedasi keliuose
As manau jie aplamai negali dalyvaut eisme t.y tragedija
Leta29