Važiuojate per rūką, pūgą ar plikledį? Net ir patyrę vairuotojai tokiose situacijose daro lemtingas klaidas! Tačiau Vokietijoje jau seniai taikoma viena auksinė taisyklė, kuri gali išgelbėti nuo avarijos. Tai – paslaptingoji „50=50“ taisyklė, apie kurią Lietuvoje dar beveik niekas nežino. Ką ji reiškia ir kodėl ją verta įsiminti kiekvienam vairuotojui?
Pagal Lietuvoje galiojančias taisykles vairuotojas turi važiuoti tokiu greičiu, kad bet kokiomis sąlygomis galėtų saugiai judėti keliu ir valdyti transporto priemonę. Trumpai tariant, tai reiškia, kad jie turėtų pritaikyti greitį prie esamos situacijos. Pavyzdžiui, esant tirštam rūkui ar gausiai sningant, reikėtų sulėtinti greitį, net jei ženklai leidžia važiuoti daugiau.
Kaip vairuoti esant rūkui? Ne visada vadovaukitės ženklais
Greičio derinimo prie kelio sąlygų klausimas tiksliai reglamentuojamas Kelių eismo taisyklėse. Jose minimos ne tik oro sąlygos, bet ir reljefas, kelio būklė, transporto priemonės ir jos krovinio būklė bei eismo intensyvumas. Deja, yra vairuotojų, kurie nepaiso šios taisyklės ir vadovaujasi tik kelio ženklais. Tuo tarpu reikėtų nepamiršti, kad oficialiai bet koks greitis skaičiuojamas, kai sąlygos yra geros, o ne tada, kai yra, pavyzdžiui, snygis ar rūkas. Todėl patartina vadovautis sveiku protu.
Kaip saugiai vairuoti? Taikykite 50=50 taisyklę
Šių dilemų sprendimas galėtų būti užsienyje (pvz., Vokietijoje) taikoma 50=50 taisyklė. Jos esmė ta, kad jei matomumas mažesnis nei 50 m, jūsų greitis turi būti lygiai tiek kilometrų per valandą, kiek metrų priekyje matote. Mažesnis greitis reiškia trumpesnį stabdymo kelią pavojaus atveju ir daugiau laiko tinkamai reaguoti.
Šį principą verta taikyti ne tik žiemą, bet ir vasarą, pavyzdžiui, kilus staigiai audrai ar esant audringam orui. Žinoma, jei jaučiatės pasirengę vairuoti tokiomis sąlygomis. Jei ne, rizikuoti tikrai neverta. Juk svarbiausia – saugumas: jūsų, jūsų keleivių ir kitų eismo dalyvių. Jei manote, kad norite, balsuokite toliau pateiktoje apklausoje.
Isvepeliai isvis gali jokiu oru nevazineti. Jie tik kelio kliutis. Keliu ereliam su BMW POX KOKIOS ORO SALYGOS.
Viską lyginant su Vokietija, o ten autobanuose yra ženklai ispejantys apie gyvūnus? O pas mus kas 5km ženklas stovi, ir vairuotojas būna kaltas, kai ženklo galiojime sudaužo savo auto ir dar už respublikos žvėrį susimoka baudą, yra atvejų, kad žuna ir žmonės, kiekvienas savininkas atsakingas už savo augintinius, tai ar ne laikas pačiai valstybei saugoti savo žvėris ir daryti užtvaras, požeminės ir tam skirtus tiltus perėjęs laukiniams žvėrims, bet tai „Slavai Ukraine” ….nėra lėšų savos tautos saugumui, šiaip tie ženklai yra SSSR palikimas, ar ne laikas juos naikinti?
Lietuviai keliuose tai Afrikos lygis. Apie kokias dar taisykles 50 50 ?
Jie net ženklu greičio nepažįsta 🤣 Kaip galima teigti kad jie vadovaujasi jais??
Šiaip komentaras. Šalikelėse esantys stulpeliai yra kas 50m. Tai geras atskaitos taškas