Nors ES aplinkosaugininkams pavyko „prastumti” draudimą po 2035 m. prekiauti vidaus degimo automobiliais, jau šiandien akivaizdu, kad šis drąsus planas neatlaiko susidūrimo su realybe. Europos Komisija sulaukia pagrindinių automobilių pramonės atstovų raginimų atšaukti draudimą. Europos liaudies partija Europos Parlamente, kuriai, be kita ko, priklauso ir Lenkijos pilietinė koalicija, taip pat paskelbė kreipimąsi šiuo klausimu. Pasirodo, yra ne tik ekonominių, bet ir teisinių priežasčių keisti ar net sustabdyti planuojamus išmetamųjų teršalų standartus.
Esminę planų dalį visi žinome: nuo 2035 m. Europos Sąjungoje naujai įregistruotų automobilių didžiausias leistinas anglies dioksido kiekis turi būti lygus nuliui. Tai reiškia, kad bus neįmanoma registruoti, taigi ir parduoti, vidaus degimo automobilius. Nieko tokio, kad tikrasis elektromobilių išmetamo anglies dioksido kiekis apskritai nėra lygus nuliui, pagal planuojamas taisykles svarbu, kad nebūtų išmetamojo vamzdžio.
Ne visi žino, kad šis klausimas – taip pat ir formaliai – nėra iš anksto nuspręstas. Reglamentą planuojama peržiūrėti 2026 m., iš tiesų siekiant išsiaiškinti, ar besikeičianti tikrovė teikia vilčių gamintojams, valstybėms ir piliečiams prisitaikyti prie planuojamo reglamento.
Tuo tarpu rimti veikėjai – Prancūzijos ir Vokietijos prekybininkai, priklausantys didelėms organizacijoms, – ragina paspartinti peržiūrą. Norima nelaukti galimo sprendimo iki 2026 m., o kuo greičiau, būtinai dar 2025 m., išnagrinėti esamą problemą. Priešingu atveju, aiškina prekiautojai, pramonė gali neatlaikyti iššūkių: nesąžiningos Kinijos konkurencijos, didelių energijos sąnaudų, mažėjančios paklausos dėl kylančių automobilių kainų.
Europos liaudies partija įsitraukia į žaidimą
Tuo tarpu Europos liaudies partijos atstovas Jensas Giesekė (Jens Gieseke) spaudos konferencijoje Briuselyje kreipėsi į Europos Komisiją su reikalavimu grįžti prie „technologinio neutralumo“ – kuris, kaip nesunku atspėti, yra „klimato neutralumo“ alternatyva. EPP atstovas aiškina, kad ES automobilių pramonė yra gerovės, užimtumo ir inovacijų pagrindas. Tuo tarpu dėl perteklinio reguliavimo, ypač susijusio su išmetamųjų teršalų kiekiu, ji atsidūrė kreivėje. Didžiausios korporacijos, tokios kaip „Volkswagen Group“ ir „Stellantis“, susidūrė su sunkumais. Po to, kai bendrovės vadovybė paskelbė apie būtinybę imtis plataus masto taupymo priemonių ir norą uždaryti kelias svarbiausias Vokietijos gamyklas bei perkelti gamybą į pigesnes vietoves, „Volkswagen“ jau kelias dienas drebina profesinių sąjungų organizuojami streikai.
Nėra taip, kad EP nariai visiškai abejoja posūkiu į elektromobilumą. Tačiau jie ragina jį įdiegti prasmingai. Jie ragina daugiau investuoti į elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą ir daugiau investuoti į mokslinius tyrimus ir technologijų plėtrą. Tai teisinga, nes elektromobiliai nėra savaime blogi, o iš tikrųjų būtini, nes jų populiarinimas mažina šalių priklausomybę nuo iškastinio kuro, kurį reikia importuoti. Tačiau šiandien akivaizdu, kad perėjimas prie elektromobilių negali būti priverstinis. Ypač kai vairuotojai nėra pasirengę už tai mokėti.
Šaltinis: auto-swiat.pl
Parašyti komentarą