Kas toliau dėl draudimo nuo 2035 m. Europos Sąjungoje registruoti vidaus degimo varikliais varomus automobilius? Pasipriešinimas šiam sprendimui vėl garsiai nuskambėjo Briuselyje. Tai iš vienos stipriausių Europos Parlamento grupių – Europos liaudies partijos, kuriai priklauso PO ir PSL, europarlamentarų.
Didelis elektromobilių patrauklumas
Europos automobilizmas smarkiai lenkia, ir tai lemia tik Europos Sąjungos reglamentai. Tačiau tai nėra tik vidaus degimo varikliais varomų automobilių registracijos uždraudimas. Tuo pat metu Sąjunga sistemingai veržia kilpą, vadindama ją „išmetamųjų teršalų normomis“. Nuo 2025 m. sausio 1 d. leistina tarša vėl sumažės, šį kartą iki lygio, kuris bus nepasiekiamas net hibridiniams automobiliams. O tai reiškia baudas. Baudos, kurios pridedamos prie automobilių kainos. Už viską sumoka pirkėjai.
Nauji automobiliai brangsta, todėl mažėja jų paklausa
Dėl to automobiliai jau šiandien yra itin brangūs, o nuo sausio jie bus dar brangesni, manoma, kad gali pabrangti iki 5000 eurų. Tuo pat metu elektromobilių kainos, priešingai nei prognozuota prieš kelerius metus, taip pat nemažėja. Dėl to, pasibaigus akumuliatorinių automobilių subsidijavimo programoms, rinka žlugo – pardavimai sumažėjo keliasdešimt procentų.
Visa tai reiškia, kad naujų automobilių paklausa nėra didelė. Europos vairuotojai paprasčiausiai atsisako keisti savo dabartinius automobilius.
Tuo pat metu į Europą drąsiai veržiasi konkurencija iš Kinijos. Tiesa, Europos Sąjunga bando gintis nuo pigių elektromobilių iš Tolimųjų Rytų įvesdama muitus, tačiau tai tik iš dalies išsprendžia problemą. Taip yra todėl, kad Kinija skelbia atsakomuosius žingsnius, o Kinijos įmonės apeina muitus arba pradėdamos gamybą ES šalyse, arba įvesdamos į Europą pigius vidaus degimo ir hibridinius automobilius.
Didelės problemos „Volkswagen“ ir „Stellantis“
Dėl to didžiosios korporacijos susiduria su didelėmis problemomis. „Volkswagen“ ir „Stellantis“ priverstos stabdyti gamybą ir mažinti darbuotojų skaičių. „Stellantis“ įvyko staigūs ir netikėti pokyčiai pačioje viršūnėje – ilgametis generalinis direktorius Carlos Tavares atsisveikino su darbu.
O „Volkswagen“, kuri pirmą kartą ketina uždaryti nepelningas gamyklas Vokietijoje, susiduria su darbuotojų protestais.
Šie Europos įmonių, kuriose dirba šimtai tūkstančių žmonių Europoje, sunkumai pagaliau pasiekė Europos Parlamento narius. Netrukus po rinkimų jau pasirodė pirmieji ženklai, kad 2035 m. numatytas draudimas registruoti vidaus degimo automobilius gali būti atšauktas, taip pat buvo kalbama, kad darbas šia kryptimi gali paspartėti 2025 m., kai pirmininkavimą perims Lenkija.
Svarbus raginimas dėl elektromobilių
Dabar šiuo klausimu pasisakė Europos Parlamento narys Jensas Gieseke, priklausantis Europos liaudies partijai (kuriai, be kita ko, priklauso PO ir PSL).
„Automobilių pramonė yra esminis užimtumo, inovacijų ir gerovės Europoje ramstis. Kartu ji susiduria su didžiuliais iššūkiais: nesąžininga konkurencija, didelėmis energijos sąnaudomis, mažėjančia paklausa, prisitaikymu prie klimato kaitos ir griežtais reguliavimo reikalavimais, kurie labai slegia šį sektorių“, – teigė už šiuos klausimus EPP atsakingas Gieseke.
Gieseke pridūrė, kad jo politinė šeima ragina „grįžti prie technologijų neutralumo“.
„Tikimės, kad Europos Komisija atsižvelgs į mūsų pasiūlymus. Visi norime stiprios ir sėkmingos Europos automobilių pramonės“, – užbaigė EP narys.
Būtent todėl EPP ragina nuo 2035 m. panaikinti draudimą parduoti automobilius su vidaus degimo varikliais, plėsti elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą, stiprinti tiekimo grandines ir didinti investicijas į mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą.
Siūlomi sprendimai apima technologinį neutralumą ir reguliavimo sistemos supaprastinimą. Siekiama išlaikyti Europos automobilių pramonės konkurencingumą ir kartu užtikrinti klimato neutralumą.
Šaltinis: Interia.pl
ES pati save pasmaugs su tokiais sprendimais…tegu paskaičiuoja vien darbo liaudis kiek naudoja automobiliu…kurie neipirks elektros ir daugiaaukščiu kiemuose nebus galimybiu pasikraut…
Bus didelis haosas ne tik automobiliu parke ,bet palies ir kitus sektorius….ne viskas taip paprasta kaip jiem atrodo…
Jus nesugebat atlyginimu suvienuodint ES o puolat tvarka daryt aukštuose kainuose…
Finansiškai haosinis projektas ….
Projektas laiko vertes 50 metu…
O jus noryt sutilpt i 10-15 metu….
Tai jau geriau išstot iš ES ir sutaupyti briuselio pinigus…panaudoti gyventojams dotacijas 80% isigijant naujus DPF ..,.
Tiesiog automatiškai negaminant vidaus degimo varyklius palaipsniui parkas savaime naujinsis….
Valstybe tiesiog turi diegti beprocentines paskolas isigijant elektromobilius norint kovoti su ECO sistema…
Euro parlamento debilai gal tegu lėktuvų skrydžius sumažina arba visai panaikina, traukinių stotyse tegu apsilanko su savo aparatais ir užterštumus matuoja … ar nuo vakcinų smegenys ištirpo ir nebėr kuom mastyt….vien tik gazdinimai baudimais, baudomis daugiau nieko nesugeba…
Jokia čia kova, papraščiausiai atrado nišą, kur priplešti pinigų.
Iki 2035 metų neliks tos kvailos Europos Sąjungos ir jos draudimų.
Truputi gal prasimerkė ir grįžta į realybę
Cia jiems tokie darbai per sunkus,pasirinkta eiti lengviausiu keliu,drausti masinas su vidaus degimo varikliais.
Gal pirma reiktų stabdyt karus, miškų gaisrus, sukeliančius siaubingą eko katastrofą, o tik veliau gasdintis auto tarša..