Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės ES nori „nunužudyti“ hibridus. Pramonė piktinasi po ES sprendimo dėl „Utility Factor“
Automobiliai / Transporto priemonės

ES nori „nunužudyti“ hibridus. Pramonė piktinasi po ES sprendimo dėl „Utility Factor“

Kia PHEV hibridas / Erman Gunes / Shutterstock.com
Kia PHEV hibridas / Erman Gunes / Shutterstock.com
Dalintis

Europos Sąjunga planuoja keisti reglamentavimą, susijusį su įkraunamaisiais hibridais (PHEV), o tai, automobilių pramonės nuomone, gali neigiamai paveikti šios technologijos plėtrą. Gamintojai perspėja, kad toks veiksmas silpnins dekarbonizacijos procesą, lėtins investicijas šiame sektoriuje ir gali lemti darbo vietų praradimą. Be to, gamintojai gali visiškai nustoti plėtoti šią technologiją.

„Atimti iš jų (PHEV) svarbą šiuo kritiniu momentu – tai tas pats, kas nuimti tiltą dar nepastačius naujo kelio“, – sako Tomasz Bęben, Lenkijos automobilių dalių gamintojų asociacijos (SDCM) valdybos pirmininkas.

Kas yra įkraunamieji hibridai (PHEV) ir kodėl jų vaidmuo svarbus?

Įkraunamieji hibridai – tai transporto priemonės, turinčios tiek elektrinį, tiek vidaus degimo variklį, ir kurių akumuliatorius galima įkrauti iš paprasto elektros lizdo. Pagrindinis jų privalumas – galimybė važiuoti be emisijų trumpais atstumais, o ilgesnėse kelionėse naudotis vidaus degimo varikliu. Todėl tokie automobiliai puikiai tinka miestams ar regionams, kur įkrovimo infrastruktūra dar neišplėtota.

Tačiau Briuselis nuo 2026 m. planuoja sugriežtinti vadinamojo „Utility Factor“ (UF) – rodiklio, parodančio, kokią važiavimo dalį sudaro elektrinis režimas – skaičiavimo metodiką. Naujos taisyklės gali sumažinti PHEV automobilių „ekologiškumo“ vertinimą, o tai, gamintojų nuomone, padarys šios technologijos tolesnį vystymąsi ekonomiškai nepelningu.

Skaitykite daugiau:
Ar įkraunamieji hibridai turi daugiau trūkumų ar privalumų?

Europos automobilių dalių gamintojų asociacija (CLEPA), remiama Lenkijos automobilių dalių platintojų ir gamintojų asociacijos (SDCM), pabrėžia, kad šiuo metu PHEV reikšmingai mažina CO₂ emisijas miestuose. Organizacijos pažymi, kad pažangiausi PHEV modeliai siūlo didesnį elektrinio režimo atstumą ir greitesnį įkrovimą, todėl yra dar ekologiškesni.

PHEV sujungia elektrinių ir benzininių automobilių privalumus.

Kaip automobilių sektorius vertina naujas ES taisykles?

Naujos taisyklės, kurios įsigalios nuo 2026 m. sausio, sukėlė didelį nepasitenkinimą automobilių pramonėje. Šios srities atstovai įspėja, kad skubotas PHEV nuvertinimas gali sulėtinti technologijos, kuri šiuo metu yra pereinamoji grandis tarp vidaus degimo variklių ir visiškai elektrinių automobilių, plėtrą.

Tomasz Bęben, SDCM vadovas, teigia:

„Kalbant apie klimatą, blogiausia, ką galime padaryti dabar – atsisakyti sprendimų, kurie jau veikia.
Įkraunamieji hibridai yra aktyvus transformacijos elementas, leidžiantis realiai sumažinti emisijas jau šiandien, kol infrastruktūra dar vejasi lūkesčius.
Atimti iš jų statusą dabar – tai kaip nugriauti tiltą, dar nepastačius naujo kelio.“

Pramonės susirūpinimą taip pat kelia sunkumai, su kuriais susiduria elektromobilių gamyba: geopolitiniai konfliktai, žaliavų trūkumas ir nepakankama įkrovimo infrastruktūra stabdo rinkos transformacijos tempą. PHEV šiuo metu atlieka labai svarbų pereinamąjį vaidmenį mažinant emisijas Europoje.

ES sprendimai gali paveikti ekonomiką ir klimatą

Ekspertai iš tokių organizacijų kaip CLEPA įspėja, kad neigiamas požiūris į PHEV technologiją gali paveikti darbo rinką Europoje. PHEV gamyba ir plėtra palaiko tūkstančius darbo vietų bei investicijų Lenkijoje, Ispanijoje, Čekijoje ir kitur.

SDCM taip pat primena, kad griežtesnės taisyklės turėtų būti derinamos su tuo metu dar tik prasidėjusiu CO₂ emisijų normų peržiūros procesu. Pramonė ragina suteikti daugiau laiko prisitaikyti prie būsimų reglamentų ir toliau naudotis PHEV technologija pereinamuoju laikotarpiu, kol transporto sektorius visiškai pereis prie elektromobilių.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Voyah Free+

„Voyah Free+“ su „Huawei“ protu: ar Kinijos prabangus krosoveris privers sunerimti Europos gamintojus?

Pastaraisiais metais tapo įprasta skeptiškai vertinti Kinijos automobilių pramonės bandymus įsitvirtinti aukščiausios...

Įdomus mygtukas automobilyje

Vairuotojams parodė slaptą mygtuką variklio paleidimui iš naujo

Šiuolaikiniai automobiliai aprūpinti daugybe saugos funkcijų, apie kurių egzistavimą daugelis vairuotojų net...

Kas atsitiks, jei elektromobilis išsikraus iki 0

Kai „Tesla” akumuliatorius išsikrauna iki nulio: technologijos ribos ir realybė

Elektromobilių era keičia ne tik mūsų kelionių pobūdį, bet ir verčia iš...