Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

5 000 eurų bauda už automobilį su vidaus degimo varikliais? ES skubiai keičia įstatymus

2 min. skaitymo

Briuselyje – netikėtas posūkis. Europos Sąjunga skubia tvarka patvirtino CAFE reglamento pakeitimus, kurie sumažina leistinas benzininių ir dyzelinių automobilių CO₂ emisijas. Naujos taisyklės įsigalios 20 dienų po jų paskelbimo Oficialiajame ES žurnale.

ES patvirtino automobilių emisijų taisyklių pakeitimus

ES reglamentas CAFE (Clean Air For Europe – „Švarus oras Europai”) iki 2025 m. sausio 1 d. kėlė vairuotojų nerimą. Nuo šios datos CO₂ emisijų limitas sumažinamas nuo 120 g/km iki 93,6 g/km. Praktiškai nė vienas asmeninis degalinis automobilis, net hibridinis, šių reikalavimų neatitinka.

5 000 eurų bauda už degalinį automobilį? Nė vienas automobilis neatitinka standartų

„Jei viršysime CO₂ emisiją 1 g, už kiekvieną automobilį mokėsime 95 eurų baudą – sakė Toyotos Centrinės Europos prezidentas Jacek Pawlak. – Šeimos automobiliui su benzininiu varikliu, kuris šiandien išmeta apie 140–150 g CO₂, norma viršijama 55 g. Tai reiškia, kad nuo sausio 1 d. už tokį modelį gali būti skiriama 5 000 eurų bauda” – paaiškino vadovas.

Tačiau CAFE reglamentas nereikalauja, kad kiekvienas automobilis atitiktų normas – svarbu vidutinė emisija už visus parduotus automobilius. Todėl gamintojai ieško išeities: jei parduos du benzininius automobilius (140 g/km) ir vieną elektrinį (0 g/km), vidutinė emisija bus 93,3 g/km – norma neviršyta.

Kils kainos, bet tai dar ne pabaiga

Gamintojai, norėdami išvengti baudų, jau kėlė automobilių kainas. Taip pat dėl elektromobilių (HEV, PHEV) populiarėjimo iš rinkos dingo pigesnės variklių versijos, kurių nebuvo galima pritaikyti prie griežtesnių reikalavimų. Tuo tarpu visiškai elektriniai automobiliai masinės pardavimų skalės nesiekia.

Šis lėtėjimas sukėlė pesimizmą, kuris pasiekė ir Briuselį. Dėl to ES apsvarstė CO₂ emisijų limitų atžvilgiu lankstesnius sprendimus.

ES skubiai priėmė naujas CO₂ emisijų taisykles

ES patvirtino reglamento pakeitimus, leidžiančius automobilių gamintojams 2025–2027 m. laikytis ne metinių, o trijų metų vidutinių emisijų rodiklių. Tai reiškia, kad jei 2025 m. norma nebus pasiekta, gamintojai galės ją „padengti” per ateinančius dvejus metus.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
2 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
?-tukas
?-tukas
prieš 1 mėnesį

Tegu tas briuselis ciuozia ant triju raidźiu,durnesniu parlamentaru tikriausiai niekur nera ir ko mes stojome i ta europa,kad klausyti ju kliedesiu. Anglai protingi,isstojo ir gerai padare,visiems jau laikas skirstytis,pazaide ir uzteks tu nesamoniu.

Bronius
Bronius
prieš 1 mėnesį
Atsakinėti į  ?-tukas

Lietuva nestojo į ES per dvi balsvimo dienas dar antros dienos 18 val. truko apie 30% balsų. Bet 20val. stebuklingai istojome.