Visi, kurie šiemet vėl planuoja keliauti lėktuvu, turėtų žinoti apie naujas ličio jonų baterijų (angl. power bank) vežimo taisykles. Taip yra todėl, kad kelios oro transporto bendrovės sugriežtino taisykles po gaisro lėktuve.
Praėjus pusantro mėnesio po gaisro, kilusio „Air Busan“ lėktuve to paties pavadinimo Pietų Korėjos didmiesčio oro uoste, vis daugiau Rytų Azijos oro linijų bendrovių griežtina maitinimo baterijų gabenimo taisykles. Nuo kovo 1 d. Pietų Korėjos oro linijų bendrovės uždraudė viršutiniame skyriuje laikyti papildomas mobiliųjų telefonų baterijas ir elektronines cigaretes. Šiuo pavyzdžiu dabar seka vis daugiau oro linijų.
Praėjusią savaitę „Thai Airways“ uždraudė naudoti maitinimo blokus lėktuvuose, o vakar, trečiadienį, „Singapore Airlines“ ir jos antrinė įmonė „Scoot“ paskelbė panašias taisykles. Taivano oro linijų bendrovės „China Airlines“ ir „Eva Air“ nuo kovo pradžios taip pat uždraudė naudoti maitinimo baterijas savo orlaiviuose.
Vis dažniau draudžiama įkrauti maitinimo baterijomis
Griežčiausios taisyklės vis dar taikomos visoms Pietų Korėjos oro transporto bendrovėms. Kaip vasario viduryje paaiškino naujienų agentūra „Reuters“, keleiviams į lėktuvą leidžiama pasiimti ne daugiau kaip penkis maitinimo bankus, kurių kiekvieno talpa neviršija 100 W. Jų negalima įkrauti lėktuve arba laikyti viršutiniuose skyriuose, todėl jie turi būti laikomi lengvai pasiekiamoje vietoje, pavyzdžiui kuprinėje prie kojų. Oro linijų bendrovė „Thai Airways“ nesiima tokių griežtų priemonių, tačiau nuo kovo 15 d. keleiviams bus draudžiama įkrauti savo prietaisus naudojant maitinimo baterijas. Air Asia taip pat sugriežtino taisykles. Bendrovėse „Singapore Airlines“ ir „Scoot“ taip pat negalima naudoti maitinimo elementų, o prietaisų negalima įkrauti per USB jungtis lėktuve.
Remiantis nuosekliais pranešimais, griežtesnių taisyklių įvedimo priežastis – incidentas Busano oro uoste. Sausio 28 d. „Air Busan Airbus“ lėktuvo salone prieš pat pakilimą kilo gaisras ir teko evakuoti visus 176 keleivius. Keli žmonės buvo sužeisti. Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad gaisras kilo bagažo skyriuje, tačiau vis dar neaišku, kaip tiksliai. Nepaisant to, vėliau Pietų Korėjoje buvo sugriežtintos maitinimo bankų naudojimo taisyklės; jų pavyzdžiu seka vis daugiau šio regiono oro linijų. Pasak „New York Times“ cituojamo eksperto, taip atsitiko ir dėl to, kad maitinimo bankų saugumas kontroliuojamas ne taip griežtai kaip, pavyzdžiui, nešiojamųjų kompiuterių.
Pasak laikraščio, pastaraisiais metais JAV lėktuvuose labai padaugėjo gaisrų, susijusių su ličio jonų baterijomis. Dažniausia priežastis – maitinimo baterijos, po jų eina elektroninės cigaretės. Tačiau įgulos paprastai būna tam gerai pasiruošusios ir per daug įkaitusius prietaisus gali įdėti į apsaugines rankoves. Tai dar viena priežastis, dėl kurios maitinimo elementai ir papildomos baterijos neturi būti registruojami kartu su bagažu, o turi būti įnešami į lėktuvo saloną, aiškina Europos aviacijos saugos agentūra (EASA). Jei norite naudoti maitinimo baterijas lėktuve, turėtumėte tai išsiaiškinti prieš skrydį – pavyzdžiui, „Lufthansa“ jau draudžia jas įkrauti.
Šaltinis: heise.de