Neseniai Miunchene vykusioje parodoje buvo pristatytas “Uptis” – viso dydžio modulis, diskas ir beorė padanga, montuojamas vietoj įprasto rato automobilyje. Nuo prototipo iki galutinio komercinio gaminio, kuris bus pradėtas gaminti serijiniu būdu nuo 2024 m., “Michelin” užtruko 16 metų. Tai tapo įmanoma bendradarbiaujant su automobilių gamintoju “GM” (“General Motors”), o naujosios padangos pirmiausiai buvo pritaikytos “Mini Electric” automobiliui.
Jau greitai: beorės padangos
Kasmet pasaulyje išmetama 200 milijonų padangų, ir nors “Uptis” beorių padangų komplektas taip pat netarnaus amžinai, jis tarnaus bent tris kartus ilgiau, todėl sumažės atliekų. Dar geriau tai, kad konstrukcija yra beveik visiškai atspari pažeidimams, pradūrimams ir smūgiams. Be to, gamintojas rekomenduoja tyčia pradurti protektoriaus paviršių, jei tenka dažnai važinėti per lietų – taip vanduo greičiau nubėgs ir padės išvengti akvaplanavimo.

“Uptis” sveria septynis kartus mažiau nei standartinis ratas su metaliniu ratlankiu ir gumine padanga, o jam pagaminti sunaudojama daug mažiau žaliavų. Naudojant “Uptis” nebereikia stebėti slėgio ar gaišti laiko padangos pripūtimui. “Uptis” sukurtas taip, kad jį būtų galima pritaikyti konkretiems tikslams, tačiau pagal numatytuosius išmatavimus jis nesiskiria nuo standartinio rato. Tai ir buvo pagrindinė staigmena – “Mini Electric” su “Uptis” vairavę lankytojai nepastebėjo nieko naujo, nes naujosios padangos puikiai derėjo prie esamo automobilio.