Pastarosiomis dienomis socialiniuose tinkluose pasipylė neįprastos nuotraukos, kuriose matyti keisti ratilai danguje. Daugelis internautų sutrikę – kas tai? Vieni šaukia apie „chemtreilus“, kiti svarsto apie NSO, o dar kiti kelia klausimus apie slaptus karinius eksperimentus. Ar tai dar viena sąmokslo teorija, ar realybė, kurios nežinome?
CHEMTREILAI AR TIK ATSITIKTINĖS KONTRAILŲ FORMOS?
Komentaruose daugelis žmonių tvirtina, kad šie ratai danguje yra „chemtreilai“ – tariamai vyriausybių purškiamos cheminės medžiagos, skirtos kontroliuoti orus, gyventojų sąmonę ar net platinti ligas. Tačiau mokslininkai jau ne kartą paaiškino, kad tai – įprasti lėktuvų paliekami kondensacijos pėdsakai (kontrailai), kurie kartais susiformuoja į neįprastas formas dėl oro sąlygų ir pilotų manevrų.
KARINĖS PRATYBOS AR AVIACINIAI EKSPERIMENTAI?
Kai kurie vartotojai teigia, kad tokie ratilai gali būti susiję su karinėmis pratybomis ar eksperimentais. Oro pajėgos dažnai vykdo treniruotes, kurių metu lėktuvai skrenda apskritimais, tačiau ar tai vyksta virš civilių teritorijų? Ar kažkas slepiama nuo visuomenės?
NSO IR MISTINIAI ŽENKLAI?
Žinoma, negalėjo trūkti ir tų, kurie šį reiškinį sieja su nežemiškomis civilizacijomis. „Tai tikrai nėra natūralu. Jau seniai sakiau, kad jie čia yra!“ – rašo vienas internautas. Ar gali būti, kad matome nežemiškų jėgų veiklą?
Kodėl tai matome?
Danguje matomi ratai – tai lėktuvų palikti kondensacijos pėdsakai (angl. contrails), kurie susiformuoja variklių išmetamos drėgmės ir šaltos atmosferos sąveikos metu. Tokie pėdsakai dažniausiai pasirodo dideliame aukštyje (apie 8–12 km), kur temperatūra gali siekti -40 °C ar dar žemesnę. Šaltas oras priverčia vandens garus greitai kondensuotis ir virsti ledo kristalais, sudarančiais matomus baltus ruožus.
Tačiau kodėl jie kartais sudaro apskritimus ar spiralines formas? Priežastys gali būti kelios:
- Lėktuvų laukimo zonos – tam tikrose oro erdvės dalyse, ypač virš didelių oro uostų ar karinių zonų, lėktuvai gali būti nukreipiami skristi ratais, kol gauna leidimą leistis ar toliau tęsti maršrutą. Tai dažnas reiškinys, vadinamas laukimo schemomis (holding patterns).
- Kariniai ar treniruočių skrydžiai – kai kurie lėktuvai, ypač kariniai, gali atlikti specialius manevrus treniruotėms ar bandymams, o tai gali palikti įspūdingus geometrinius pėdsakus danguje.
- Meteorologinės sąlygos – tam tikros atmosferos sąlygos gali priversti kondensacijos pėdsakus išsilaikyti ilgesnį laiką arba net suktis dėl oro srovių. Jei vėjas skirtinguose aukščiuose juda skirtingu greičiu, pėdsakai gali deformuotis ir sudaryti įvairias formas.
Kodėl tai nėra „chemtreilai“?
Dalis internautų tokias nuotraukas dažnai sieja su vadinamaisiais „chemtreilais“ – sąmokslo teorija, teigiančia, kad vyriausybės ar slaptos organizacijos specialiai purškia chemines medžiagas iš lėktuvų. Tačiau šiai teorijai nėra jokių mokslinių įrodymų, o jos šalininkai remiasi tik spekuliacijomis ir nesupratimu apie aviaciją bei atmosferos fiziką.
Mokslininkai ne kartą aiškino, kad:
- Kondensacijos pėdsakai susidaro dėl natūralių fizikos procesų, kai drėgmė iš variklių susiduria su šaltu oru.
- Jei lėktuvai puršktų chemikalus, jie matytųsi ne tik vizualiai, bet ir būtų aptinkami atmosferos tyrimuose – tačiau niekas to neįrodė.
- Aviacijos degalai ir jų išmetamosios medžiagos yra gerai ištirtos ir atitinka tarptautinius reglamentus.
Parašyti komentarą