Nuo pirmadienio kelionė traukiniais iš Vilniaus į Taliną per Rygą bus daug paprastesnė, pranešė Lietuvos, Latvijos ir Estijos geležinkelių operatoriai. Tiesa, tai dar nebus tiesioginis susisiekimas, tačiau kiekvienos iš trijų šalių operatoriai sinchronizavo savo tvarkaraščius. Pats „Rail Baltica“ projektas – geležinkeliu sujungti Varšuvą, Kauną, Rygą, Taliną ir Helsinkį – vis dar vėluoja.
Nuo pirmadienio, sausio 6 d., kelionė geležinkeliu iš Lietuvos sostinės per Latvijos sostinę į Estijos sostinę bus daug paprastesnė nei iki šiol, nors vis dar reikės persėsti į du traukinius, šeštadienį pranešė šių šalių geležinkelių bendrovės.
Tokio reguliaraus susisiekimo tarp Estijos, Latvijos ir Lietuvos nebuvo jau beveik 30 metų, sakė Estijos vežėjo „Elron“ prezidentas Lauri Betlemas. Jis pripažino, kad teoriškai kelionės geležinkeliu tarp Lietuvos, Latvijos ir Estijos sostinių yra įmanomos, tačiau tai labai sudėtinga.
Dabartinis sprendimas yra daug patogesnis keleiviams, pabrėžė jis. Elrono vadovas pridūrė, kad iš Estijos geležinkelių pusės šias jungtis aptarnaus papildomas dyzelinis lokomotyvas. Kartu jis pažymėjo, kad Estijos keleivius labiausiai domina susisiekimas su universitetiniu miestu Tartu, taip pat Ryga, Vilniumi ir toliau Varšuva.
Rail Baltica. Daugėja keliaujančiųjų maršrutu Vilnius-Ryga
Lietuvos geležinkelių bendrovės LTG atstovė Kristina Meidė pabrėžė, kad vežėjų jungimų derinimas yra atsakas į keleivių lūkesčius. Ji atkreipė dėmesį, kad prieš metus pradėtu kursu Vilnius-Ryga iki šiol pasinaudojo 62 000 keleivių.
Nuo pirmadienio kelionė traukiniu iš Vilniaus į Taliną vyks su dviem persėdimais: Rygoje ir Valgoje prie Estijos ir Latvijos sienos. Vėlesnių persėdimų laukimo laikas neviršys 20 minučių, o visa kelionė truks apie 10 valandų. Bilietas iš Lietuvos sostinės į Estijos sostinę kainuos apie 55 eurus.
Talino-Vilniaus jungtis vyks kitu maršrutu nei greitojo geležinkelio „Rail Baltica“ projektas, kurį iš pradžių buvo planuota įgyvendinti iki 2026 m. Be kita ko, dėl keturis kartus padidėjusių išlaidų (iš pradžių apie 6 mln. eurų), valdymo sunkumų ir neaiškaus finansavimo ši didžiausia investicija į infrastruktūrą Baltijos šalyse, kaip šiuo metu skaičiuojama, vėluoja mažiausiai penkerius metus.

Šeši milijardai Balstogės-Elko geležinkelio linijos modernizavimui
Beveik šeši milijardai zlotų kainuos 100 km ilgio geležinkelio linijos Balstogė-Elkas ruožo modernizavimas; tai didžiausias istorijoje konkursas, penktadienį Balstogėje paskelbus „Rail Baltica“ konkursą, pranešė infrastruktūros ministras Dariuszas Klimczakas.
Jis teigė, kad dėl šios investicijos keleiviai atstumą tarp Balstogės ir Elko 200 km/h greičiu įveiks per 55 minutes. „Tai bus labai esminis pokytis, nes kelionės laikas sutrumpės maždaug pusvalandžiu“, – sakė Infrastruktūros ministerijos vadovas. Jis pridūrė, kad ši linija yra „Rail Baltica“, jungties iš Šiaurės jūros į Baltijos jūrą, dalis.
Šaltinis: Polsatnews.pl
Parašyti komentarą