Europos Parlamentas neseniai priėmė naujas taisykles, kuriomis siekiama išplėsti vartotojų teises į įtaisų remontą visose ES valstybėse narėse.
Kas pasikeitė?
Pagrindinės naujųjų taisyklių nuostatos – privalomas gamintojų informacijos apie vartotojų teises atskleidimas, išplėstinių teisinių garantijų teikimas ir ekonomiškai efektyvių remonto paslaugų skatinimas.
Nuo šiol gamintojai privalės teikti atsargines dalis ir įrankius už priimtiną kainą ir nebegalės neleisti vartotojams patiems taisyti savo prietaisų.
Be to, gamintojai nebeturės teisės uždrausti nepriklausomiems meistrams naudoti naudotas arba 3D spausdintuvu atspausdintas atsargines dalis.
Taip pat draudžiama atsisakyti atlikti remontą remiantis vien ekonominiais sumetimais arba ankstesniais kitų asmenų atliktais remonto darbais, išaiškino Europos Parlamentas.
Siekiant dar labiau padėti vartotojams gauti remonto paslaugas, bus sukurta visos Europos internetinė platforma. Ši platforma bus šaltinis, kuriame vartotojai galės ieškoti informacijos apie remonto galimybes, įskaitant vietines dirbtuves ir bendruomenės iniciatyvas.
Reikėtų pažymėti, kad naujosios taisyklės gali sukelti problemų tokioms bendrovėms kaip „Apple“, kurių komponentų autorizacijos programa anksčiau ribojo trečiųjų šalių arba naudotų dalių funkcionalumą jų gaminiuose. Ateityje tokios bendrovės turės pagrįsti visus atvejus, kai jos užkerta kelią savarankiškam remontui, o tai gali sukelti teisminius ginčus.
Nors ES jau galioja minimali dvejų metų gaminių garantija, naujosios taisyklės viršija šį reikalavimą. Net ir pasibaigus garantiniam laikotarpiui įmonės bus priverstos taisyti įprastas buities prekes, įskaitant išmaniuosius telefonus, televizorius, skalbimo mašinas ir dulkių siurblius.
Tais atvejais, kai gaminys sugenda per garantinį laikotarpį, vartotojai galės rinktis tarp pakeitimo ir remonto. Pasirinkus remontą, garantija bus pratęsta dar vieneriais metais, o tai bus papildoma paskata vartotojams rinktis remontą, o ne keitimą.
Parašyti komentarą