Tarptautinė konsultacijų bendrovė “Interbrand” paskelbė naują ataskaitą apie vertingiausius pasaulio prekių ženklus 2023 m. Jau 11 metų iš eilės pirmoje vietoje atsidūrė “Apple” prekės ženklas, kurio vertė viršija 0,5 trilijono JAV dolerių. Tai nereiškia, kad visa bendrovė yra tokia brangi, o tik jos prekės ženklas.
Po “Apple” seka “Microsoft” (316,6 mlrd. JAV dolerių), “Amazon” (276,9 mlrd. JAV dolerių) ir “Google” (260,2 mlrd. JAV dolerių). Į didžiausių technologijų prekių ženklų dešimtuką patenka ir “Samsung“, kurios prekės ženklo vertė siekia 91,4 mlrd. dolerių.
Visų ataskaitoje pateiktų prekės ženklų vertė yra 3,3 trilijono JAV dolerių, o 2022 m. – 3,1 trilijono JAV dolerių. Tačiau vertės augimo tempas gerokai sumažėjo: šiemet jis buvo 5,7 %, o pernai – 16 %.
Labiausiai išaugo “Airbnb” prekės ženklo vertė (+22 %). Bendrovės “Microsoft” vertė per metus padidėjo 14 %.
Kompanija “Intel” užima 24 vietą šimtuke su 28,2 mlrd. dolerių verte. YouTube užima 25 vietą (26 mlrd. JAV dolerių). Prekės ženklas “Sony” užima 36 vietą (19 mlrd. JAV dolerių). Sąraše taip pat yra “Nintendo”, kurios prekės ženklo vertė siekia 10,5 mlrd. dolerių ir užima 71 vietą.
Šiemet į sąrašą sugrįžo dvi Kinijos bendrovės – HUAWEI ir “Xiaomi”, užėmusios 87 ir 92 vietas. Jų prekių ženklų vertė atitinkamai 7,2 ir 6,5 mlrd. dolerių.