EURO-7 automobilių standartas: kada jis bus įvestas ir kodėl automobilių gamintojai tam priešinasi


Europos Komisija pristatė naujo lygio aplinkosaugos standartų projektą „Euro-7“. Tačiau jis sulaukė daug kritikos iš automobilių gamintojų ir automobilių pramonės ekspertų.

Nuo 2015 m. iki šiandien galioja Euro-6 normos. Šios normos yra privalomos gaminant ir parduodant naujas transporto priemones Europos Sąjungos teritorijoje. Bet „Euro-7“ įgyvendinimo projektas vis dar yra „žalias“ ir sulaukė daug kritikos. Visų pirma Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA kritikavo pasiūlymą pereiti prie kito standartų lygio ir mano, kad tai gali sulėtinti perėjimą prie nulinės emisijos transporto priemonių.

Kas siūloma naujajame Euro-7 standarte

„Euro-7“ standartas, kaip siūlo Europos Komisija, turėtų pakeisti dabartinius „Euro-6“ standartus, kurie taikomi gaminant ir parduodant naujas transporto priemones ES. Kartu siūloma sujungti iki tol atskirai buvusias lengvųjų automobilių ir smulkiojo komercinio transporto bei sunkvežimių ir autobusų taršos taisykles.

Naujojo aplinkosaugos standarto tikslas – sumažinti lengvųjų automobilių, mikroautobusų, sunkvežimių ir autobusų kenksmingų teršalų išmetimą realiomis eismo sąlygomis ir daug ilgesniam laikui, nei tai numato galiojantys teisės aktai. Naujas taisykles siūloma nustatyti visų tipų varikliams, neatsižvelgiant į transporto priemonėje naudojamus degalus, t. y. benzininiams, dyzeliniams, elektromobiliams ir automobiliams su alternatyviais degalais.

Reglamente taip pat numatytos geresnės sąlygos kontroliuoti visų naujų transporto priemonių išmetamų teršalų kiekį į atmosferą. Dabar jie bus bandomi įvairesnėmis sąlygomis, su kuriomis susiduria visoje Europoje realiomis sąlygomis, įskaitant iki 45 °C temperatūrą arba trumpomis kelionėmis, būdingomis kasdieniam važiavimui į darbą ir atgal.

Europos Komisijos pasiūlyme taip pat pirmą kartą nustatomos iki tol nereglamentuotų kenksmingų medžiagų, tokių kaip azoto oksido iš sunkvežimių, emisijų ribos. Tai yra, naujasis „Euro-7“ standartas turėtų tapti pirmuoju standartu pasaulyje, kuris peržengia transporto priemonių išmetamųjų dujų emisijos reguliavimą ir nustato papildomus standartus kietųjų dalelių išmetimui iš stabdžių sistemos ir mikroplastiko išmetimui iš padangų. Kartu šios taisyklės bus taikomos visoms transporto priemonėms, taip pat ir elektromobiliams.

Naujosios taisyklės taip pat skirtos reguliuoti automobiliuose ir mikroautobusuose įmontuotų akumuliatorių tarnavimo laiką, siekiant padidinti vartotojų pasitikėjimą elektromobiliais. Europos Komisija taip pat mano, kad tai sumažins baterijų keitimo poreikį ankstyvosiose transporto priemonės eksploatavimo stadijose, todėl sumažės baterijų gamybai reikalingų žaliavų poreikis.

Be to, visos transporto priemonės turės atitikti reikalavimus ilgesnį laikotarpį. Taip, lengvieji automobiliai ir lengvosios komercinės transporto priemonės turi atitikti standartus, kol nepasieks 200 000 kilometrų ir nesulaukia 10 metų. Tai du kartus viršija dabartinius Euro-6 standarto reikalavimus (100 000 km rida ir 5 metai). Panašios taisyklės galios ir autobusams bei sunkvežimiams.

Tikimasi, kad 2035 m. Euro-7 standartas sumažins bendrą lengvųjų automobilių ir mikroautobusų NOx emisiją 35%, o autobusų ir sunkvežimių – 56%, palyginti su Euro 6 standartu. Tuo pačiu metu kenksmingos medžiagos iš išmetamųjų dujų lengvųjų automobilių ir smulkių komercinių transporto priemonių turėtų sumažėti 13%, autobusų ir sunkvežimių – 39%, o dalelių iš lengvųjų automobilių stabdžių sistemos – 27%.

Dabar Komisijos pasiūlymas bus pateiktas peržiūrėti ir patvirtinti Europos Parlamentui ir Europos Sąjungos Tarybai.

EURO-7

Kodėl automobilių gamintojai tam priešinasi?

Iki 2035 m. naujų transporto priemonių išmetamo CO2 kiekis turi būti sumažintas 100 proc., t. y. nulinis. Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) mano, kad naujieji „Euro-7“ standartai Europos Komisijos pasiūlyta versija gali sutrukdyti pasiekti šį tikslą.

Asociacijos atstovai pabrėžia, kad šiuo metu galiojantys Euro-6 standartai numato išsamiausius ir griežčiausius emisijos standartus pasaulyje. „Automobilių pramonė labai rimtai žiūri į savo vaidmenį mažinant CO2 ir kitų teršalų kiekį. Praėjusiais metais pateikėme labai konstruktyvų pasiūlymą dėl naujojo „Euro 7“ standarto, kuris leistų gerokai sumažinti išmetamų teršalų kiekį ir taip pagerinti oro kokybę“, – paaiškino Oliveris Zipse, ACEA prezidentas ir BMW generalinis direktorius. „Deja, Komisijos pasiūlymo nauda aplinkai yra labai ribota, o dėl to gerokai padidėja transporto priemonių gamybos sąnaudos. Jame pagrindinis dėmesys skiriamas ekstremalioms vairavimo sąlygoms, kurios turi mažai ką bendro su realiu gyvenimu“, – sako Zipse.

ACEA pabrėžia, kad Euro VII pasiūlymas yra ypač griežtas sunkvežimiams. „Siekdami laikytis Euro-7 standartų, sunkvežimių gamintojai turės perorientuoti didelius inžinerinius ir finansinius išteklius nuo akumuliatorių ir kuro elementų gamybos į vidaus degimo variklius. Tai turės didelės įtakos mūsų perėjimui prie nulinės emisijos transporto priemonių. Tai kenkia klimatui, žmonių sveikatai ir pramonei“, – sakė „Volvo Group“ generalinis direktorius ir ACEA komercinio transporto tarybos pirmininkas Martinas Lundstedtas. „Politikos formuotojai turėtų sutelkti dėmesį į priemones, kurios paspartintų automobilių parko atnaujinimą, pirmenybę teikdami investicijoms į nulinės emisijos transporto priemones, kurios turės daug didesnį poveikį oro kokybei ir CO2 mažinimui“, – sakė Lundstedtas.

Asociacijos teigimu, vargu ar galutinė Euro-7 standarto versija bus parengta iki 2024 m. vidurio, ypač atsižvelgiant į ilgą papildomų testų sąrašą. ACEA mano, kad siūlomos 2025 m. liepos mėn. lengviesiems automobiliams ir lengvosioms komercinėms transporto priemonėms ir 2027 m. liepos mėn. sunkiosioms transporto priemonėms yra nerealios dėl daugybės transporto priemonių modelių ir modifikacijų, kurias reikia iš anksto sukurti, suprojektuoti, išbandyti ir atnaujinti. . Todėl Euro-7 standartas gali būti labai sunkus ir brangus, perspėja automobilių gamintojai.

Išeiti iš AMP versijos